Tento článok vysvetľuje, ako sú polia v portugalskom formáte SAF-T priradené k RetailForce DOM.
Nižšie opísaná štruktúra údajov XML zodpovedá štruktúre opísanej vo vyhláške č. 302/2016 a následných publikáciách.
Ak sú polia v formáte SAF-T (PT) povinné, sú povinné aj v modeli RetailForce DOM.
RetailForce v súčasnosti negeneruje nasledujúce tabuľky
- Tabuľka kódov účtov (GeneralLedgerAccounts),
- Tabuľka dodávateľov,
- Účtovné záznamy (GeneralLedgerEntries),
Header
Informácie v hlavičke SAF-T sú odvodené hlavne z kmeňových údajov v konfigurácii.
| Názov poľa SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Mandát | Poznámky | Formát | Príklad | |
| <AuditFileVersion> | - | áno |
Aktuálna verzia schémy XML Hodnota je definovaná (pevne zakódovaná) v release RetailForce |
Text 10 | 1.04_01 | |
| <CompanyID> | Identifikačné číslo spoločnosti | áno | Obchodné registračné číslo spoločnosti | Text 50 | 513076549 | |
| <Daňové identifikačné číslo> | Daňové identifikačné číslo spoločnosti | áno | Portugalské NIF (bez medzier a predpony krajiny) | Int 9 | 513076549 | |
| <Daňovo-účtovný základ> | - | áno |
Podmienené nastavenie v konfigurácii:
|
Text 1 | R | |
| <Názov spoločnosti> | NázovSpoločnosti | áno | Názov spoločnosti daňovníka | Text 100 | XYZ Retail | |
| <Názov firmy> | n.a. | nie | Obchodný názov daňovníka | Text 60 | Najlepší obchod | |
| <Adresa spoločnosti> | Adresa spoločnosti | áno | Adresa daňovníka | - | ||
| <Číslo budovy> | - | nie | Text 10 | 85 | ||
| <Názov ulice> | Adresa spoločnosti.Ulica | nie | Text 200 | R. de Belém | ||
| <AddressDetail> |
AdresaSpoločnosti.Ulica + CompanyAddress.streetNumber |
áno |
Musí obsahovať
ak je to relevantné |
Text 210 | R. de Belém, 100 | |
| <Mesto> | AdresaSpoločnosti.Mesto | áno | Text 50 | Póvoa de Santa Catarina | ||
| <POSTALCODE> | Adresa spoločnosti.PostalCode | áno | Text 8 | 3140-584 | ||
| <Region> | n.a. | nie | Text 50 | |||
| <Krajina> | Pevne zakódované „PT“ | áno | Text 2 | PT | ||
| <FiscalYear> | Mesiac začiatku fiškálneho roka | áno | vypočítané z mesiaca začiatku fiškálneho roka | Int 4 | 2026 | |
| <Dátum začiatku> | fromDate | áno |
Dátum začiatku obdobia súboru (StartDate) Export „fromDate“ |
Dátum | 1. 2. 2026 | |
| <EndDate> | UntilDate | áno |
Dátum ukončenia obdobia súboru (EndDate) Export „UntilDate“ |
Dátum | 28. 2. 2026 | |
| <CurrencyCode> | CashRegister.CurrencyIsoCode | áno | Určiť predvolenú menu – „EUR“ | Text 3 | EUR | |
| <DATECREATED> | Aktuálny dátum vytvorenia exportu | áno | Dátum vytvorenia súboru SAF-T (PT) | Dátum | 2026-10-08 | |
| <TaxEntity> | StoreNumber | áno | Je potrebné uviesť prevádzku, ktorej sa vytvorený súbor týka | Text 20 | Sede | |
| <Daňové identifikačné číslo spoločnosti vyrábajúcej výrobok> | áno | NIF výrobcu softvéru | Text 20 | 503140600 | ||
| <Číslo certifikátu softvéru> | áno | Číslo certifikátu pridelené subjektu vyrábajúcemu softvér v súlade s nariadením č. 363/2010 z 23. júna. | Int | 9999 | ||
| <ProductID> | CashRegister.Software.Brand+'/'+CashRegister.Software.SoftwareCompany | áno |
Názov aplikácie, ktorá generuje súbor SAF-T (PT). Obchodný názov softvéru a názov spoločnosti, ktorá ho vyrába, vo formáte „Názov aplikácie/Názov spoločnosti vyrábajúcej softvér“. |
Text 255 | SuperPOS/ABC Software | |
| <Verzia produktu> | CashRegister.Software.Version | áno | Musí byť uvedená verzia aplikácie, ktorá súbor vytvorila. | Text 30 | 1.11.2 | |
| <HeaderComment> | n.a. | nie | ||||
| <Telefón> | n.a. | nie | ||||
| <Fax> | n.a. | nie | ||||
| <E-mail> | n.a. | nie | ||||
| <Webová stránka> | n.a. | nie | ||||
Hlavné súbory
Hlavné súbory obsahujú skutočné údaje z faktúr.
Tabuľka zákazníkov
Tabuľka zákazníkov sa generuje z údajov obsiahnutých v dokladoch (faktúry, potvrdenky, ...).
| Názov poľa SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Poverenie | Poznámky | Formát | |
| <CustomerID> |
Ak Partner.IsBusiness: true
Ak Partner.IsBusiness: false
|
áno |
Jedinečný identifikátor zákazníka (CustomerID) V zozname zákazníkov nemôže existovať viac ako jeden záznam s rovnakým CustomerID. V prípade konečných spotrebiteľov by mal byť vytvorený generický zákazník s označením „Konečný spotrebiteľ“ („Consumidor final“). |
Text 30 | |
| <AccountID> |
Keďže nie sú uvedené žiadne účtovné údaje (generalLedger), použite hodnotu „Neznámy“ „Desconhecido“ |
áno |
Kód účtu (AccountID) Ak je definovaný, je potrebné uviesť bežný účet zákazníka v účtovnom pláne. V opačnom prípade je potrebné vyplniť označenie „Neznámy“ („Desconhecido“). |
Text 30 | |
| <CustomerTaxID> |
Ak je IsBusiness: true:
Ak IsBusiness: false:
|
áno |
Daňové identifikačné číslo zákazníka (CustomerTaxID) Toto číslo sa musí uviesť bez predvoľby krajiny. Všeobecný zákazník, zodpovedajúci označenému „konečnému spotrebiteľovi“ („Consumidor final“), musí byť identifikovaný daňovým identifikačným číslom „999999990“. |
Text 30 | |
| <CompanyName> |
Ak je IsBusiness: true:
Ak IsBusiness: false:
|
áno |
Názov spoločnosti (CompanyName) Všeobecný zákazník by mal byť označený ako „Konečný spotrebiteľ“ („Consumidor final“). |
Text 100 | |
| <Kontakt> | nie | Meno kontaktnej osoby v spoločnosti (Contact) | Text 50 | ||
| <BILLINGADDRESS> | áno |
Fakturačná adresa (BillingAddress) Zodpovedá adrese sídla alebo stálej prevádzkarne na území daného štátu. |
N/A | ||
| <Číslo budovy> | nie | Číslo budovy (BuildingNumber) | Text 20 | ||
| <Názov ulice> | Partner.Street | č. | Názov ulice (StreetName) | Text 200 | |
| <AddressDetail> |
Partner.Ulica + Partner.StreetNumber Ak je IsBusiness: false a nie je uvedená žiadna adresa, použije sa „Desconhecido“ |
áno |
Podrobná adresa (AddressDetail) Musí obsahovať názov ulice, číslo bloku a prípadne poschodie. V nasledujúcich situáciách sa musí vyplniť označením „Neznáme“ („Desconhecido“):
|
Text 210 | |
| <Mesto> |
Partner.Mesto Používa sa „Desconhecido“, ak je IsBusiness: false a nie je uvedená žiadna adresa |
áno |
Miesto (mesto) V nasledujúcich situáciách sa musí vyplniť označením „Neznáme“ („Desconhecido“):
|
Text 50 | |
| <POSTALCODE> |
PostalCode Používa sa „Desconhecido“, ak je IsBusiness: false a nie je uvedená žiadna adresa |
áno |
PSČ (PostalCode) V nasledujúcich situáciách sa musí vyplniť označením „Neznámy“ („Desconhecido“):
|
Text 20 | |
| <Región> |
Ak je uvedené:
|
č. | Okres | Text 50 | |
| <Krajina> |
Partner.CountryCode prevedené na ISO 3166 ALPHA-2 Používa sa „Desconhecido“, ak je IsBusiness: false a nie je uvedená žiadna adresa |
áno |
Ak je známa, musí byť vyplnená v súlade s normou ISO 3166 – 1-alpha-2. V nasledujúcich situáciách sa musí vyplniť označením „Neznámy“ („Desconhecido“):
|
Text 12 | |
| <ShipToAddress> | uvedené, ak je partner.addressType: [2] = DeliveryAddress | nie |
Doručovacia adresa (ShipToAddress) Ak je potrebných viac ako jeden odkaz, túto štruktúru je možné vygenerovať toľkokrát, koľkokrát je potrebné. |
N/A | |
| <BuildingNumber> | n.a. | nie | Číslo budovy (BuildingNumber) | Text 10 | |
| <Názov ulice> | ulica | č. | Názov ulice (StreetName) | Text 200 | |
| <AddressDetail> |
ulica + streetNumber |
áno |
Podrobná adresa (AddressDetail) Musí obsahovať názov ulice, číslo bloku a prípadne poschodie. V nasledujúcich situáciách sa musí vyplniť označenie „Neznáme“ („Desconhecido“):
|
Text 210 | |
| <Mesto> | mesto | áno |
Miesto (mesto) V nasledujúcich situáciách sa musí vyplniť označenie „Neznáme“ („Desconhecido“):
|
Text 50 | |
| <POSTALCODE> | PostalCode | áno |
PSČ (PostalCode) V nasledujúcich situáciách sa musí vyplniť označením „Neznámy“ („Desconhecido“):
|
Text 20 | |
| <Región> | komunita | č. | Okres | Text 50 | |
| <Krajina> | CountryCode prevedený na ISO 3166 ALPHA-2 | áno |
Ak je známy, musí byť vyplnený v súlade s normou ISO 3166 – 1-alpha-2. V nasledujúcich situáciách sa musí vyplniť označením „Neznámy“ („Desconhecido“):
|
Text 12 | |
| <Telefón> | n.a. | nie | telefón | Text 20 | |
| <Fax> | n.a. | nie | fax | Text 20 | |
| <E-mail> | n.a. | nie | E-mailová adresa spoločnosti | Text 254 | |
| <Webová stránka> | n.a. | nie | Adresa webovej stránky spoločnosti | Text 60 | |
| <SelfBillingIndicator> | Funkcia vlastného fakturovania nie je v RetailForce podporovaná, vždy uveďte „0“. | áno |
Indikátor samofakturácie (SelfBillingIndicator) Indikátor existencie dohody o samofakturácii medzi zákazníkom a dodávateľom. Ak dohoda existuje, malo by sa vyplniť „1“, ak neexistuje, „0“ (nula). |
Int | |
Tabuľka produktov/služieb
| Názov poľa SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Povinné | Poznámky | Formát | |
| <ProductType> |
positions.ItemType V prípade dodatočnej dane:
V prípade záloh:
Priradenie:
V súčasnosti sú podporované náklady na dopravu |
áno |
Indikátor tovaru alebo služby (ProductType) Musí byť vyplnené: „P“ – Produkty; „S“ – Služby; „O“ – Ostatné (napr. prepravné náklady, prijaté zálohy alebo likvidácia majetku); „E“ – osobitné spotrebné dane – (napr. IABA, ISP, IT); „I“ – dane, poplatky a parafiskálne poplatky – s výnimkou Vat a IS, ktoré by mali byť uvedené v tabuľke 2.5 – Daňová tabuľka (TaxTable), a osobitných spotrebných daní, ktoré by mali byť vyplnené kódom „E“. |
Text 1 | |
| <ProductCode> | positions.ItemId | áno |
Identifikátor produktu alebo služby (ProductCode) Jedinečný kód produktu v zozname produktov. |
Text 60 | |
| <ProductGroup> | positions.ItemGroupCaption | no | Skupina produktov alebo služieb (ProductGroup) | Text 50 | |
| <ProductDescription> | Pozície.ItemCaption | áno |
Popis výrobku alebo služby (ProductDescription) Musí zodpovedať bežnému názvu poskytovaného tovaru alebo služby a uvádzať prvky potrebné na určenie platnej daňovej sadzby. |
Text 200 | |
| <ProductNumberCode> |
pozície.GTIN, ak je uvedené inak positions.ItemId |
áno |
Kód produktu (ProductNumberCode) Je potrebné použiť kód EAN (Barcode) výrobku. Ak tento kód neexistuje, vyplňte hodnotu poľa 2.4.2. – Identifikátor výrobku alebo služby (ProductCode). |
Text 60 | |
| <CustomsDetails> | nie | Colné údaje | N/A | ||
| <CNCode> | n.a. | nie |
Kód kombinovanej nomenklatúry (CNCode) Vyplňte kódom tovarovej nomenklatúry Európskej únie. Ak je potrebných viac ako jeden odkaz, toto pole je možné vytvoriť toľkokrát, koľkokrát je potrebné. |
Text 8 | |
| <UNNumber> | n.a. | nie |
Číslo UN (UNNumber) Vyplňte číslo UN pre nebezpečný tovar. Ak je potrebných viac ako jeden odkaz, toto pole je možné vytvoriť toľkokrát, koľkokrát je potrebné. |
Text 4 | |
Daňová tabuľka
| Názov poľa SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Povinnosť | Poznámky | Formát | Príklad | |
| <TaxTableEntry> | áno | Položka daňovej tabuľky (TaxTableEntry) | N/A | |||
| <TaxType> | V súčasnosti je podporovaná iba „IVA“ pre daň z pridanej hodnoty. | áno |
Kód typu dane (TaxType) V tomto poli je potrebné uviesť typ dane. Musí byť vyplnené takto: „IVA“ – daň z pridanej hodnoty; „IS“ – kolková daň; „NS“ – nepodlieha Vat ani kolkovej dani. |
Text 3 | ||
| <TaxCountryRegion> |
odvodené z FiscalRegions (obchodu)
Priradenie:
|
áno |
Daňová krajina alebo región (TaxCountryRegion) Musí byť vyplnené v súlade s normou ISO 3166 – 1 – alfa-2. V prípade autonómnych regiónov Madeira a Azory sa musí vyplniť takto: „PT-AC“ – daňová oblasť autonómneho regiónu Azory; a „PT-MA“ – daňová oblasť autonómneho regiónu Madeira. |
Text 5 | ||
| <TaxCode> |
VatIdentification V Portugalsku platia nasledujúce sadzby Vat: Portugalsko: Základná sadzba: 23 % Znížená sadzba: 6 % Stredná sadzba: 13 % Azory: Bežná sadzba: 16 % Znížená sadzba: 4 % Stredná sadzba: 9 % Madeira: Bežná sadzba: 22 % Znížená sadzba: 4 % (platná od: 1. 10. 2024) Stredná sadzba: 12 % |
áno |
Daňový kód (TaxCode) V prípade poľa 2.5.1.1 – Kód typu dane (TaxType) = Vat sa musí vyplniť:
V prípade poľa 2.5.1.1 – Kód typu dane (TaxType) = IS sa musí vyplniť:
V prípade, že nevzniká daňová povinnosť, musí sa vyplniť „NS“. Na dokladoch vystavených bez rozpisovania dane sa musí vyplniť „NA“. |
Text 10 | ||
| <Popis> |
vygenerované podle VatIdentification
Kolková daň momentálne nie je podporovaná |
áno | Popis dane (Popis) | Text 255 | ||
| <TaxExpirationDate> | nie |
Dátum ukončenia platnosti (TaxExpirationDate) Posledný zákonný deň uplatňovania daňovej sadzby v prípade jej zmeny počas daňového obdobia. |
Dátum | |||
| <TaxPercentage> | Pozície.VatPercent | áno |
Percentuálna sadzba dane (TaxPercentage) Toto pole je potrebné vyplniť, ak ide o percentuálnu sadzbu dane. V prípade oslobodenia od dane alebo nezdaniteľnosti použite toto pole s hodnotou „0“ (nula). |
Desatinné číslo | ||
| <TaxAmount> | TaxType nie je podporované | áno |
Výška dane (TaxAmount) Toto pole je potrebné vyplniť, ak ide o pevnú sumu kolkovného. |
Peňažné | ||
Obchodné dokumenty (SourceDocuments)
Táto sekcia obsahuje skutočné dokumenty zaslané nadriadeným systémom.
Obchodné dokumenty pre zákazníkov (SalesInvoices)
Táto sekcia obsahuje nasledujúce dokumentTypy:
- 0 / [0] = Potvrdenka
- 1 / [1] = Faktúra
| Názov poľa SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Poverenie | Poznámky | Formát | ||||
| <SalesInvoices> |
DocumentType:
|
Obchodné dokumenty pre zákazníkov (SalesInvoices) | N/A | |||||
| <Počet záznamov> | Počet obchodných dokladov zahrnutých v aktuálnom SAF-T exporte. | áno | Počet záznamov obchodných dokumentov (NumberOfEntries) | Int | ||||
| <TotalDebit> | Súčet hodnôt NetValue pozícií vrátených transakcií zahrnutých v SAF-T exporte | áno | Celkové debety (TotalDebit) | Peňažné | ||||
| <TotalCredit> | Súčet NetValue všetkých pozícií predajných transakcií zahrnutých v SAF-T exporte | áno | Celkové kredity (TotalCredit) | Peňažné | ||||
| <Invoice> | Predajný doklad (Invoice) | N/A | ||||||
| <InvoiceNo> | fiscalResponse.AdditionalFields.InvoiceNo | áno |
Jedinečná identifikácia predajného dokladu (InvoiceNo) Toto identifikačné číslo sa skladá v poradí z nasledujúcich prvkov: interný kód typu dokumentu pridelený aplikáciou, medzera, identifikátor série dokumentov, lomítko (/) a poradové číslo daného dokumentu v rámci danej série. Nemôžu existovať žiadne záznamy s rovnakou identifikáciou. Ten istý interný kód typu dokumentu sa nesmie používať v rôznych typoch dokumentov. |
Text 60 | ||||
| <ATCUD> |
fiscalResponse.AdditionalFields.AtCud LEN v prípade SAF-T exportu: Nadriadený systém odosiela ATCUD v poli fiscalisationAdditionalFields.AtCudPortugal |
áno |
Jedinečný kód dokumentu (ATCUD) Toto pole musí obsahovať jedinečný kód dokumentu. Pole musí byť vyplnené hodnotou „0“ (nula), kým nebude upravené. Kód ATCUD je povinný od roku 2023. |
Text 100 | ||||
| <DocumentStatus> | áno | Stav dokumentu (DocumentStatus) | N/A | |||||
| <InvoiceStatus> |
„N“ pre všetky transakcie (predaj a vrátenie tovaru), ale nie pre zrušenie (stornovanie) „A“, ak
„S“ – nie je podporované „R“ – nie je podporované „F“ – nepoužíva sa v RF |
áno |
Aktuálny stav dokumentu (InvoiceStatus) Musí byť vyplnené:
|
Text 1 | ||||
| <InvoiceStatusDate> | BookDate | áno |
Dátum a čas aktuálneho stavu dokumentu (InvoiceStatusDate) Dátum posledného zaznamenania stavu dokumentu s presnosťou na sekundu. Typ dátumu a času: „RRRR-MM-DDThh:mm:ss“. |
DateTime | ||||
| <Dôvod> | nie |
Dôvod zmeny stavu (Reason) Je potrebné uviesť dôvod zmeny stavu dokumentu. |
Text 50 | |||||
| <SourceID> | user.ID | áno |
Kód používateľa (SourceID) Používateľ zodpovedný za aktuálny stav dokumentu. |
Text 30 | ||||
| <SourceBilling> | podporované je len „P“ | áno |
Pôvod dokumentu (SourceBilling) Musí byť vyplnené:
|
Text 1 | ||||
| <Hash> |
fiscalResponse.signature LEN v prípade SAF-T exportu: Nadradený systém odosiela hash v poli FiscalAdditionalFields.HashPortugal |
áno |
Kľúč dokumentu (Hash) Podpis v súlade s nariadením č. 363/2010 z 23. júna. Ak certifikácia nie je povinná, pole sa musí vyplniť hodnotou „0“ (nula). |
Text 172 | ||||
| <HashControl> |
fiscalResponse.AdditionalFields.HashControlValue LEN v prípade SAF-T exportu: Nadriadený systém odosiela HashControl v poli FiscalAdditionalFields.HashControlPortugal |
áno |
Kontrolný kľúč (HashControl) Verzia súkromného kľúča použitého na vytvorenie podpisu v poli 4.1.4.4. – Kľúč dokumentu (Hash). Pole musí byť vyplnené hodnotou „0“ (nula), ak je dokument vygenerovaný necertifikovaným programom. |
Text 70 | ||||
| <Obdobie> |
Vypočítané z FiscalYearStartMonth ak je hodnota napr. 3 (= marec) a export sa vykonal za apríl, hodnota <Obdobie> je „2“. |
áno |
Účtovné obdobie (Obdobie) Mesiac daňového obdobia sa musí uviesť v rozmedzí od „1“ do „12“, počítané od dátumu jeho začiatku. |
Int | ||||
| <InvoiceDate> | BookDate | áno |
Dátum predajného dokladu (InvoiceDate) Dátum vystavenia predajného dokladu. |
Dátum | ||||
| <InvoiceType> |
Priradenie: FT: documentType": 1 / "[1] = Faktúra FS: documentType": 0 / "[0] = Potvrdenka FR: documentType: 0 / „[0] = Potvrdenie, ak je nastavený Document.Partner (obsahuje údaje). ND: nepodporované NC: documentType": 0 / "[0] = Potvrdenka" ALEBO "documentType": 1 / "[1] = Faktúra", ak:
VD, TV, TD, AA, DA zastarané Poisťovnícky sektor (RP, RE, CS, LD, RA) nie je podporovaný |
áno |
Typ dokumentu (InvoiceType) Musí byť vyplnené:
V prípade poisťovníctva, ak nie je uvedené v tabuľke 4.3. – Dokumenty na kontrolu tovaru alebo služieb (pracovné dokumenty), možno vyplniť aj:
(a) Pre údaje do 31. decembra 2012. |
Text 2 | ||||
| <Špeciálne režimy> | áno | Osobitné režimy (SpecialRegimes) | N/A | |||||
| <SelfBillingIndicator> | vždy nastavené na „0“ | áno |
Indikátor samofakturácie (SelfBillingIndicator) Ak sa uplatňuje samofakturácia, musí byť vyplnená hodnotou „1“, v opačnom prípade hodnotou „0“ (nula). |
Int | ||||
| <CashVATSchemeIndicator> |
Nastavenie v konfigurácii
|
áno |
Indikátor režimu hotovostnej DPH (CashVATSchemeIndicator) Indikátor dodržiavania režimu hotovostnej Vat DPH. Ak sa režim dodržiava, malo by sa vyplniť „1“, v opačnom prípade „0“ (nula). |
Int | ||||
| <ThirdPartiesBillingIndicator> | Fakturácia prostredníctvom tretej strany nie je podporovaná. Preto vždy „0“ | áno |
Indikátor fakturácie vystavenej v mene a na účet tretích strán (ThirdPartiesBillingIndicator) Musí byť vyplnené hodnotou „1“, ak sa týka fakturácie vystavenej v mene a na účet tretích strán, a v ostatných prípadoch hodnotou „0“ (nula). |
Int | ||||
| <SourceID> | user.ID | áno |
Kód používateľa (SourceID) Používateľ, ktorý dokument vytvoril. |
Text 30 | ||||
| <EACCode> | nie |
Kód CAE (EACCode) Musí byť uvedený kód CAE pre činnosť súvisiacu s vydaním tohto dokumentu. |
Text 5 | |||||
| <SYSTEMENTRYDATE> | BookDate | áno |
Dátum zaznamenania dokumentu (SystemEntryDate) Dátum zadania záznamu s presnosťou na sekundu v čase podpisu. Formát dátumu a času: „RRRR-MM-DDThh:mm:ss“. |
DateTime | ||||
| <TRANSACTIONID> | n.a. (nie je súčasťou integrovaného riešenia) | áno |
Identifikátor transakcie (TransactionID) Toto pole sa musí vyplniť v prípade integrovaného účtovného a fakturačného systému, hoci typ súboru (TaxAccountingBasis) by nemal obsahovať tabuľky týkajúce sa účtovníctva. Je potrebné uviesť jedinečný kľúč z tabuľky 3. Účtovné pohyby (GeneralLedgerEntries) transakcie, v rámci ktorej bol tento dokument zaúčtovaný, v súlade s pravidlom definovaným v tejto tabuľke pre pole 3.4.3.1 – Jedinečný kľúč účtovného pohybu (transactionId). |
Text 70 | ||||
| <CustomerID> | partner.id | áno |
Identifikátor zákazníka (CustomerID) Jedinečný kľúč pre tabuľku 2.2. – Tabuľka zákazníkov (Customer), ktorý spĺňa pravidlo definované v tejto tabuľke pre pole 2.2.1. – Jedinečný identifikátor zákazníka (CustomerID). |
Text 30 | ||||
| <ShipTo> | ak je dodacia adresa nastavená na partnera | nie |
Miesto vykládky (ShipTo) Informácie o mieste a dátume vykládky, kde sú predané tovary sprístupnené klientovi alebo osobe, ktorú klient určí v prípade trojstranných transakcií. |
N/A | ||||
| <DeliveryID> | nie |
Identifikátor dodávky (DeliveryID) V prípade trojstranných transakcií je potrebné uviesť miesto dodania a Vat DIČ príjemcu. |
Text 255 | |||||
| <DeliveryDate> | nie |
Dátum dodania (DeliveryDate) V poisťovníctve sa do tohto poľa musí vyplniť dátum ukončenia obdobia krytia rizika. |
Dátum | |||||
| <WarehouseID> | nie | Identifikátor cieľového skladu (WarehouseID) | Text 50 | |||||
| <LocationID> | nie | Umiestnenie tovaru v cieľovom sklade (LocationID) | Text 30 | |||||
| <Address> | nie | Adresa | N/A | |||||
| <Číslo budovy> | nie | Číslo budovy (BuildingNumber) | Text 10 | |||||
| <Názov ulice> | partner.street | č. | Názov ulice (StreetName) | Text 200 | ||||
| <AddressDetail> |
partner.ulica + partner.streetNumber |
áno | Malo by obsahovať názov ulice, číslo domu a prípadne poschodie. | Text 210 | ||||
| <Mesto> | partner.city | áno | Mesto | Text 50 | ||||
| <POSTALCODE> | partner.PostalCode | áno | PSČ | Text 20 | ||||
| <Region> | nie | Okres | Text 50 | |||||
| <Krajina> |
partner.CountryCode prevedené na ISO 3166 ALPHA-2 |
áno | Musí byť vyplnené v súlade s normou ISO 3166 – 1-alpha-2. | Text 2 | ||||
| <ShipFrom> | storeAddress (z konfigurácie) | áno |
Miesto nakládky (ShipFrom) Informácie o mieste a dátume naloženia, kde začína preprava tovaru predaného zákazníkovi. |
N/A | ||||
| <DeliveryID> | nie |
Identifikátor dodávky (DeliveryID) Je potrebné uviesť registračné číslo dopravného prostriedku alebo použitého spôsobu prepravy, napr. expresná kuriérska služba atď. |
Text 255 | |||||
| <DeliveryDate> | nie |
Dátum prijatia (DeliveryDate) V poisťovníctve sa do tohto poľa musí vyplniť dátum začiatku obdobia krytia rizika. |
Dátum | |||||
| <WarehouseID> | nie | Identifikátor odosielajúceho skladu (WarehouseID) | Text 50 | |||||
| <LocationID> | nie | Umiestnenie tovaru v sklade odoslania (LocationID) | Text 30 | |||||
| <Address> | nie | Adresa | N/A | |||||
| <Číslo budovy> | nie | Číslo budovy (BuildingNumber) | Text 10 | |||||
| <Názov ulice> | storeAddress.street (z konfigurácie) | nie | Názov ulice (StreetName) | Text 200 | ||||
| <AddressDetail> |
storeAddress.street + storeAddress.streetNumber (z konfigurácie) |
áno | Malo by obsahovať názov ulice, číslo domu a prípadne poschodie. | Text 210 | ||||
| <Mesto> | storeAddress.city (z konfigurácie) | áno | Mesto | Text 50 | ||||
| <POSTALCODE> | storeAddress.PostalCode (z konfigurácie) | áno | PSČ | Text 20 | ||||
| <Region> | nie | Okres | Text 50 | |||||
| <Krajina> | storeAddress.country prevedené na ISO 3166 ALPHA-2 (z konfigurácie) | áno | Musí byť vyplnené v súlade s normou ISO 3166 - 1-alpha-2. | Text 2 | ||||
| <Čas ukončenia pohybu> | n.a. | nie |
Dátum a čas ukončenia prepravy (MovementEndTime) Typ dátumu a času: „RRRR-MM-DDThh:mm:ss“, pričom „ss“ môže byť „00“, ak nie sú k dispozícii konkrétne informácie. |
DateTime | ||||
| <MovementStartTime> | n.a. | áno |
Dátum a čas začiatku prepravy (MovementStartTime) Typ dátumu a času: „RRRR-MM-DDThh:mm:ss“, pričom „ss“ môže byť „00“, ak nie sú k dispozícii konkrétne informácie. Toto pole sa musí vyplniť, ak dokument slúži aj ako prepravný doklad v súlade s ustanoveniami režimu pre tovar v obehu, schváleného zákonným dekrétom č. 147/2003 z 11. júla. |
DateTime | ||||
| <Line> | áno | N/A | ||||||
| <Číslo riadku> | positions.PositionNumber + 1 | áno |
Číslo riadku (LineNumber) Riadky by mali byť exportované v rovnakom poradí, v akom sa nachádzajú v pôvodnom dokumente. |
Int | ||||
| <OrderReferences> | n.a. | nie |
Odkaz na zdrojový dokument (OrderReferences) Ak je potrebný viac ako jeden odkaz, túto štruktúru je možné vygenerovať toľkokrát, koľkokrát je potrebné. |
N/A | ||||
| <OriginatingON> | n.a. | nie |
Číslo pôvodného dokumentu (OriginatingON) Je potrebné uviesť typ, sériu a číslo dokumentu, na základe ktorého bol tento dokument vystavený. Ak je dokument obsiahnutý v SAF-T (PT), musí sa použiť štruktúra číslovania poľa „OriginatingON“. |
Text 60 | ||||
| <OrderDate> | n.a. | nie | Dátum zdrojového dokumentu (OrderDate) | Dátum | ||||
| <ProductCode> | positions.ItemId | áno |
Identifikátor produktu alebo služby (ProductCode) Kľúč k záznamu v tabuľke 2.4. – Tabuľka produktov/služieb (Product), v poli 2.4.2. – Identifikátor produktu alebo služby (ProductCode). |
Text 60 | ||||
| <ProductDescription> | positions.itemCaption | áno |
Popis produktu alebo služby (ProductDescription) Popis položky faktúry, prepojený s tabuľkou 2.4. – Tabuľka produktov/služieb (Product), v poli 2.4.4. – Popis produktu alebo služby (ProductDescription). |
Text 200 | ||||
| <Množstvo> | pozície.Množstvo | áno | Množstvo | Desatinné číslo | ||||
| <Merná jednotka> |
Pozície.JednotkaMnožstva.isoCode Použiť kódy ISO/UCUM |
áno | Merná jednotka (UnitOfMeasure) | Text 20 | ||||
| <UnitPrice> | vypočítané z: BaseNetValue / množstvo | áno |
Jednotková cena (UnitPrice) Jednotková cena bez zliav na riadku a v headeri, bez daní. Ak sa musí vyplniť pole 4.1.4.19.8, musí sa tu uviesť hodnota „0,00“. - Daňová hodnota jednotky (TaxBase). |
Peňažná | ||||
| <TaxBase> |
Používa sa iba pre položky poskytované bezplatne, ak je GrossValue: 0 a BaseGrossValue > 0 |
áno |
Daňová hodnota jednotky (TaxBase) Jednotková zdaniteľná hodnota, ktorá sa nezapočítava do celkovej sumy dokladu bez daní (NetTotal). Táto hodnota sa používa ako základ pre výpočet daní pre daný riadok. Znamienko (debet alebo kredit), s ktorým takto vypočítaná daň prispieva k TaxPayable, vyplýva z existencie položiek DebitAmount alebo CreditAmount v riadku. |
Peňažný | ||||
| <TaxPointDate> |
for DocumentType": 0 / "[0] = Príjem
for DocumentType": 1 / "[1] = Faktúra
|
áno |
Dátum expedície tovaru alebo poskytnutia služieb (TaxPointDate) Dátum expedície tovaru alebo poskytnutia služieb. Musí byť vyplnený dátumom príslušného dodacieho listu, ak existuje. Ak existuje viac ako jeden dodací list, je potrebné uviesť dátum najstaršieho z nich. |
Dátum | ||||
| <Referencie> |
Odkazy na faktúry (Odkazy) Odkazy na faktúry v ich opravných dokladoch. Ak je potrebný viac ako jeden odkaz, túto štruktúru je možné vygenerovať toľkokrát, koľkokrát je potrebné. |
N/A | ||||||
| <Odkaz> | documentReference.fiscalDocumentNumber | nie | Odkaz na faktúru alebo zjednodušenú faktúru prostredníctvom jej jedinečného identifikačného čísla v systémoch, kde takéto číslo existuje. Musí sa použiť štruktúra číslovania zdrojového poľa. | Text 60 | ||||
| <Dôvod> | documentReference.returnReasonText | nie | Musí byť vyplnené s uvedením dôvodu vystavenia. | Text 50 | ||||
| <Popis> | positions.itemCaption | áno | Popis riadku dokumentu. | Text 200 | ||||
| <Sériové číslo výrobku> | nie | Sériové číslo produktu (ProductSerialNumber) | N/A | |||||
| <Sériové číslo> | positions.ItemSerialNumber | áno |
Sériové číslo Musí obsahovať sériové číslo produktu uvedeného v dokumente. Napr.: VIN, IMEI, ISSN, ISAN. Ak je potrebných viac ako jeden odkaz, toto pole je možné vygenerovať toľkokrát, koľkokrát je potrebné. |
Text 100 | ||||
| <DebitAmount> | pozície.NetValue príslušnej vrátenej pozície | áno |
Čiastka zaúčtovania na debet (DebitAmount) Suma riadku bez dane z dokladov, ktoré sa majú zaúčtovať na účet tržieb. Táto suma sa odpočíta od zliav v riadkoch a v headeri. |
Peňažná | ||||
| <CreditAmount> | pozície.NetValue Value príslušnej predajnej pozície | áno |
Kreditná suma Suma riadku bez dane z dokladov, ktoré sa majú zaúčtovať ako kredit na predajný účet. Táto suma sa odpočíta od zliav v riadkoch a v headeri. |
Peňažná | ||||
| <Daň> | áno | Daňová sadzba | N/A | |||||
| <Typ dane> | vždy je uvedené „IVA“ | áno |
Kód typu dane (TaxType) V tomto poli musí byť uvedený typ dane. Musí byť vyplnené takto:
|
Text 3 | ||||
| <TaxCountryRegion> |
odvodené z FiscalRegions (obchodu)
Priradenie:
|
áno |
Daňová krajina alebo región (TaxCountryRegion) Musí byť vyplnené v súlade s normou ISO 3166 – 1 – alfa-2. V prípade autonómnych regiónov Madeira a Azory sa musí vyplniť takto:
|
Text 5 | ||||
| <TaxCode> |
VatIdentification V Portugalsku platia nasledujúce sadzby Vat: Portugalsko: Základná sadzba: 23 % Znížená sadzba: 6 % Stredná sadzba: 13 % Azory: Bežná sadzba: 16 % Znížená sadzba: 4 % Stredná sadzba: 9 % Madeira: Bežná sadzba: 22 % Znížená sadzba: 4 % (platná od: 1. 10. 2024) Stredná sadzba: 12 % |
áno |
Daňový kód (TaxCode) Daňový kód v daňovej tabuľke. V prípade poľa 4.1.4.19.15.1. – Kód typu dane (TaxType) = Vat, musí byť vyplnené takto:
V prípade poľa 4.1.4.19.15.1 – Kód typu dane (TaxType) = IS sa musí vyplniť:
V prípade, že nevzniká daňová povinnosť, musí sa vyplniť „NS“. |
Text 10 | ||||
| <TaxPercentage> | Pozície.VatPercent | áno |
Daňová sadzba (TaxPercentage) Toto pole sa musí vyplniť, ak ide o daňovú sadzbu. Daňové percento zodpovedá dani uplatniteľnej na pole 4.1.4.19.13. – Čiastka na ťarchu (DebitAmount) alebo pole 4.1.4.19.14. – Čiastka na úver (CreditAmount). V prípade oslobodenia od dane alebo nezdaniteľnosti použite toto pole s hodnotou „0“ (nula). |
Desatinné číslo | ||||
| <TaxAmount> | TaxType nie je podporované | áno |
Výška dane (TaxAmount) Toto pole je potrebné vyplniť, ak ide o pevnú jednotkovú sumu kolkovného. Táto suma vynásobená množstvom (Quantity) tvorí súčasť dane k úhrade (TaxPayable). |
Peňažný | ||||
| <TaxExemptionReason> |
Kódy dôvodov oslobodenia od dane M01–M99 fiscalResponse.printingFields |
áno |
Dôvod oslobodenia od dane (TaxExemptionReason) Toto pole sa musí vyplniť, ak sú hodnoty v poliach 4.1.4.19.15.4 – Daňová sadzba (TaxPercentage) alebo 4.1.4.19.15.5 – Výška dane (TaxAmount) sú rovné nule. Je potrebné uviesť odkaz na príslušné právne ustanovenie. Toto pole sa musí vyplniť aj v prípadoch, keď nevzniká povinnosť platiť dane uvedené v tabuľke 2.5. – Daňová tabuľka (TaxTable). |
Text 60 | ||||
| <TaxExemptionCode> | Pozri kódy dôvodov oslobodenia od dane M01–M99 | áno |
Kód dôvodu oslobodenia od dane (TaxExemptionCode) Musí byť vyplnené kódom dôvodu oslobodenia od dane alebo dôvodu nezdanenia, ktorý je uvedený v Príručke softvérovej integrácie – Odesielanie faktúr do AT. Toto pole sa musí vyplniť, ak sú hodnoty v poliach 4.1.4.19.15.4 – Daňová sadzba (TaxPercentage) alebo 4.1.4.19.15.5 – Daňová suma (TaxAmount) rovné nule. Toto pole sa musí vyplniť aj v prípadoch, keď nevzniká povinnosť platiť dane uvedené v tabuľke 2.5. – Daňová tabuľka (TaxTable). |
Text 3 | ||||
| <SettlementAmount> | nie |
Suma vyúčtovania riadku (SettlementAmount) Musí zohľadňovať všetky poskytnuté zľavy (podiel celkových zliav pre túto riadku a zliav špecifických pre tú istú riadku), ktoré ovplyvňujú hodnotu poľa 4.1.4.20.3. – Celková suma dokumentu vrátane daní (GrossTotal). |
Peňažný | |||||
| <CustomsInformation> | nie | Colné informácie (CustomsInformation) | N/A | |||||
| <ARCNo> | nie |
Administratívny referenčný kód (ARCNo) Vyplňte kódom prideleným po overení elektronického administratívneho dokumentu e-DA. Ak je potrebných viac ako jeden odkaz, toto pole je možné vygenerovať toľkokrát, koľkokrát je potrebné. |
Text 21 | |||||
| <IECAmount> | č. |
Výška spotrebnej dane pre danú položku (IECAmount) Výška spotrebnej dane zahrnutá do základu dane pre riadok dokumentu, ak nie je uvedená v samostatnom riadku v dokumente, pričom „Indikátor výrobku alebo služby (ProductType)“ = E. |
Peňažný | |||||
| <DocumentTotals> | áno | Súčty dokumentu (DocumentTotals) | N/A | |||||
| <TaxPayable> | súčet hodnôt TaxValue jednotlivých pozícií | áno | Suma splatnej dane (TaxPayable) | Peňažná | ||||
| <NetTotal> | súčet NetValue pozícií | áno |
Celková suma dokumentu bez daní (NetTotal) Toto pole by nemalo obsahovať sumy súvisiace s daňami uvedenými v tabuľke 2.5. – Daňová tabuľka (TaxTable). |
Peňažné | ||||
| <GrossTotal> | súčet hrubých hodnôt položiek | áno |
Celková suma dokumentu vrátane daní (GrossTotal) Toto pole by nemalo odrážať žiadne zrážkové dane zahrnuté v štruktúre 4.1.4.21. – Zrážková daň (WithholdingTax) |
Peňažná | ||||
| <Currency> | len ak payments.CurrencyIsoCode != EUR | nie | Nemalo by sa generovať, ak je dokument vystavený v eurách. | N/A | ||||
| <CurrencyCode> | payments.currencyIsoCode | áno |
Kód meny (CurrencyCode) V prípade cudzej meny sa toto pole musí vyplniť v súlade s normou ISO 4217. |
Text 3 | ||||
| <CurrencyAmount> | payments.ForeignAmount | áno |
Celková suma v cudzej mene (CurrencyAmount) Hodnota poľa 4.1.4.20. 3. – Celková suma dokladu vrátane daní (GrossTotal) v pôvodnej mene dokladu. |
Peňažná | ||||
| <ExchangeRate> | payments.ForeignAmountExchangeRate | áno |
Výmenný kurz (ExchangeRate) Je potrebné uviesť výmenný kurz použitý na prepočet na EUR. |
Desatinné | ||||
| <Zúčtovanie> | nie |
Dohody alebo spôsoby platby. Ak je potrebných viac ako jeden odkaz, túto štruktúru je možné vygenerovať toľkokrát, koľkokrát je potrebné. |
N/A | |||||
| <Zľava pri vyrovnaní> | nie |
Budúce dohody o zľave (SettlementDiscount) Toto pole je potrebné vyplniť dohodami o zľave, ktoré sa majú v budúcnosti uplatňovať na súčasnú hodnotu. |
Text 30 | |||||
| <SettlementAmount> | nie |
Suma vyrovnania (SettlementAmount) Predstavuje dohodnutú sumu budúcej zľavy bez vplyvu na súčasnú hodnotu dokumentu uvedenú v poli 4.1.4.20.3. — Celková suma dokumentu vrátane daní (GrossTotal). |
Peňažný | |||||
| <SettlementDate> | nie |
Dohodnutý dátum vyrovnania (SettlementDate) Informácia, ktorá sa má uviesť, je dohodnutý dátum platby so zľavou |
Údaje | |||||
| <PAYMENTTERMS> | nie |
Platobné podmienky Informácie, ktoré je potrebné uviesť, sú dohodnuté podmienky alebo termín splatnosti. |
Text 100 | |||||
| <Platba> | nie |
V prípade kombinovaných platieb musia byť sumy uvedené podľa druhu platobného prostriedku a dátumu platby. Ak je potrebných viac ako jeden odkaz, túto štruktúru je možné vygenerovať toľkokrát, koľkokrát je potrebné. |
N/A | |||||
| <Platobný mechanizmus> |
payments.PaymentType Priradenie:
|
nie |
Platobné prostriedky (PaymentMechanism) Musí byť vyplnené:
|
Text 2 | ||||
| <PAYMENTAMOUNT> | payments.amount | no |
Výška platby (PaymentAmount) Je potrebné uviesť sumu pre každý spôsob platby. |
Peňažná | ||||
| <PAYMENTDATE> | nie | Dátum platby (PaymentDate) | Dátum | |||||
| <WithholdingTax> | nie |
Zrážková daň Ak je potrebných viac ako jeden odkaz, túto štruktúru je možné vygenerovať toľkokrát, koľkokrát je potrebné. |
N/A | |||||
| <WithholdingTaxType> | nie |
Kód typu zrážkovej dane (WithholdingTaxType) V tomto poli je potrebné uviesť typ zrážkovej dane vyplnením nasledujúcich údajov:
|
Text 3 | |||||
| <WithholdingTaxDescription> | no |
Dôvod zrážky dane (WithholdingTaxDescription) Je potrebné uviesť príslušné právne ustanovenie. Ak je kód typu dane (WithholdingTaxType) = IS, je potrebné zadať príslušný daňový kód. |
Text 60 | |||||
| <WithholdingTaxAmount> | nie |
Výška zrážkovej dane (WithholdingTaxAmount) Je potrebné uviesť výšku zrážanej dane. |
Peňažný | |||||
Ďalšie dokumenty
Okrem „Obchodných dokladov pre spotrebiteľov (SalesInvoices)“ obsahuje formát SAF-T aj ďalšie doklady:
- Dokumenty o pohybe tovaru (MovementOfGoods)
- Dokumenty na kontrolu tovaru alebo poskytovanie služieb (WorkingDocuments)
- Vystavené doklady o prijatí platby (Payments)
Mapovanie týchto sekcií zodpovedá sekcii Obchodné dokumenty pre zákazníkov (SalesInvoices) a zahŕňa údaje z dokumentType uvedených v článku „Mapovanie dokumentType SAF-T (PT)“
Tento článok bol preložený automaticky.
Príspevky
0 komentárov
Ak chcete napísať komentár, prihlásiť sa.