Ez a cikk elmagyarázza, hogyan vannak leképezve a portugál SAF-T mezői a RetailForce DOM-hoz.
Az alábbiakban leírt XML-adatstruktúra a 302/2016 rendeletben és az azt követő kiadványokban leírtakat követi.
Ha a mezők kötelezőek a SAF-T (PT)-ben, akkor a RetailForce DOM-ban is kötelezővé válnak.
A következő táblázatokat jelenleg a RetailForce nem generálja
- Számlakód-táblázat (GeneralLedgerAccounts),
- Szállítói táblázat,
- Számviteli tételek (GeneralLedgerEntries),
Header
In the SAF-T header, information mainly comes from configuration data.
| SAF-T mezőnév (PT) | RetailForce DOM | Megbízás | Megjegyzések | Formátum | Példa | |
| <AuditFileVersion> | - | igen |
Az XML-séma aktuális verziója Az érték a RetailForce release verziójában van meghatározva (beépítve) |
Szöveg 10 | 1.04_01 | |
| <CompanyID> | Vállalati azonosítószám | igen | A vállalat cégjegyzékszáma | Szöveg 50 | 513076549 | |
| <Adóregisztrációs szám> | Cég adószáma | igen | Portugál NIF (szóköz és országkód nélkül) | Int 9 | 513076549 | |
| <Adó- és számviteli alap> | - | igen |
Feltételes beállítás a konfigurációban:
|
1. szöveg | R | |
| <Cégnév> | Cégnév | igen | Az adózó cégneve | Szöveg 100 | XYZ Retail | |
| <Vállalatnév> | n.a. | nincs | Az adózó kereskedelmi neve | Szöveg 60 | Legjobb üzlet | |
| <Cégcím> | Cégcím | igen | Az adózó címe | - | ||
| <Épületszám> | - | nem | 10. szöveg | 85 | ||
| <Utcanév> | Cégcím.Utca | nem | Szöveg 200 | R. de Belém | ||
| <CímRészlet> |
Cégcím.Utca + Cégcím.StreetNumber |
igen |
Kötelező
ha van |
210. szöveg | R. de Belém, 100 | |
| <Város> | Cégcím.Város | igen | Szöveg 50 | Póvoa de Santa Catarina | ||
| <POSTALCODE> | Cégcím.PostalCode | igen | 8. szöveg | 3140-584 | ||
| <Régió> | n.a. | nem | 50. szöveg | |||
| <Ország> | Rögzített „PT” | igen | 2. szöveg | PT | ||
| <Pénzügyi év> | Pénzügyi év kezdő hónapja | igen | a Pénzügyi év kezdő hónapja alapján számítva | Int 4 | 2026 | |
| <StartDate> | fromDate | igen |
A fájl időszakának kezdő dátuma (StartDate) „fromDate” exportálása |
Dátum | 2026-02-01 | |
| <EndDate> | UntilDate | igen |
A fájl időszakának végdátuma (EndDate) „UntilDate” exportálása |
Dátum | 2026-02-28 | |
| <CurrencyCode> | CashRegister.CurrencyIsoCode | igen | Alapértelmezett pénznem megadása – „EUR” | 3. szöveg | EUR | |
| <DATECREATED> | Az export létrehozásának aktuális dátuma | igen | A SAF-T (PT) létrehozásának dátuma | Dátum | 2026-10-08 | |
| <TaxEntity> | StoreNumber | igen | Meg kell adni azt a telephelyet, amelyre a létrehozott fájl vonatkozik | Szöveg 20 | Székhely | |
| <TermékCégAdószám> | igen | A szoftvergyártó NIF-je | 20. szöveg | 503140600 | ||
| <Szoftver-tanúsítvány száma> | igen | A szoftvert gyártó szervezetnek a 2010. június 23-i 363/2010. sz. rendelet szerint kiadott tanúsítványszáma. | Int | 9999 | ||
| <Termékazonosító> | CashRegister.Software.Brand+'/'+CashRegister.Software.SoftwareCompany | igen |
SAF-T (PT) fájlt generáló alkalmazás neve. A szoftver kereskedelmi neve és a gyártó cég neve a „Alkalmazás neve/A szoftvert gyártó cég neve” formátumban. |
Szöveg 255 | SuperPOS/ABC Software | |
| <Termékverzió> | CashRegister.Software.Version | igen | Meg kell adni a fájlt létrehozó alkalmazás verzióját. | 30. szöveg | 1.11.2 | |
| <Fejléc megjegyzés> | n.a. | nincs | ||||
| <Telefon> | n.a. | nincs | ||||
| <Fax> | n.a. | nincs | ||||
| <E-mail> | n.a. | nincs | ||||
| <Weboldal> | n.a. | nincs | ||||
Főfájlok
A főfájlok tartalmazzák a tényleges számlaadatokat.
Ügyfél-táblázat
Az ügyfél táblázat a dokumentumokban (számlák, nyugták stb.) szereplő adatokból kerül generálásra.
| Mezőnév SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Megbízás | Megjegyzések | Formátum | |
| <CustomerID> |
Ha Partner.IsBusiness: true
Ha Partner.IsBusiness: false
|
igen |
Egyedi ügyfélazonosító (CustomerID) Az ügyféllistán nem lehet több, azonos CustomerID-vel rendelkező rekord. Végfelhasználók esetében létre kell hozni egy általános ügyfelet „Végfelhasználó” („Consumidor final”) megjelöléssel. |
30. szöveg | |
| <AccountID> |
Mivel nincsenek könyvelési adatok (generalLedger), használja az „Ismeretlen” értéket „Desconhecido” |
igen |
Számlakód (AccountID) Ha van ilyen, meg kell adni az ügyfél folyószámláját a számviteli számlatükrében. Ellenkező esetben a mezőt „Ismeretlen” („Desconhecido”) megjelöléssel kell kitölteni. |
30. szöveg | |
| <CustomerTaxID> |
Ha IsBusiness: true:
Ha IsBusiness: false:
|
igen |
Ügyfél adóazonosító száma (CustomerTaxID) Ezt az országkód nélkül kell megadni. A kijelölt „végfelhasználónak” („Consumidor final”) megfelelő általános ügyfelet a „999999990” adóazonosító számmal kell azonosítani. |
30. szöveg | |
| <CompanyName> |
Ha IsBusiness: true:
Ha IsBusiness: false:
|
igen |
Cégnév (CompanyName) Az általános ügyfelet „Végfelhasználó” („Consumidor final”) néven kell azonosítani. |
100. szöveg | |
| <Kapcsolat> | nem | A vállalat kapcsolattartójának neve (Contact) | 50 karakter | ||
| <BILLINGADDRESS> | igen |
Számlázási cím (BillingAddress) A nemzeti területen található székhely vagy állandó telephely címének felel meg. |
N/A | ||
| <Épületszám> | nem | Épületszám (BuildingNumber) | Szöveg 20 | ||
| <Utcanév> | Partner.Street | nincs | Utcanév (StreetName) | Szöveg 200 | |
| <CímRészlet> |
Partner.Utca + Partner.StreetNumber A „Desconhecido” kifejezést akkor használjuk, ha IsBusiness: false, és nincs megadva cím |
igen |
Részletes cím (AddressDetail) Tartalmaznia kell az utcanevet, a házszámot és adott esetben az emeletet. A következő esetekben „Ismeretlen” („Desconhecido”) megjelöléssel kell kitölteni:
|
210. szöveg | |
| <Város> |
Partner.Város A „Desconhecido” kifejezést használjuk, ha IsBusiness: false és nincs megadva cím |
igen |
Hely (város) A következő helyzetekben a mezőt „Ismeretlen” („Desconhecido”) megjelöléssel kell kitölteni:
|
50. szöveg | |
| <POSTALCODE> |
PostalCode A „Desconhecido” kifejezést akkor használjuk, ha IsBusiness: false, és nincs megadva cím |
igen |
Irányítószám (PostalCode) A következő helyzetekben „Ismeretlen” („Desconhecido”) megjelöléssel kell kitölteni:
|
20. szöveg | |
| <Régió> |
Ha meg van jelölve:
|
száma | Körzet | Szöveg 50 | |
| <Ország> |
Partner.CountryCode átalakítva ISO 3166 ALPHA-2 formátumra A „Desconhecido” kifejezést használjuk, ha IsBusiness: false, és nincs megadva cím |
igen |
Ha ismert, az ISO 3166 – 1-alpha-2 szabványnak megfelelően kell kitölteni. A következő helyzetekben „Unknown” („Desconhecido”) megjelöléssel kell kitölteni:
|
12. szöveg | |
| <ShipToAddress> | akkor szerepel, ha partner.addressType: [2] = DeliveryAddress van megadva | nem |
Szállítási cím (ShipToAddress) Ha több hivatkozásra van szükség, ez a struktúra tetszőleges számú alkalommal generálható. |
N/A | |
| <BuildingNumber> | n.a. | nincs | Épületszám (BuildingNumber) | Szöveg 10 | |
| <Utcanév> | utca | szám | Utcanév (StreetName) | 200 karakteres szöveg | |
| <CímRészlet> |
utca + streetNumber |
igen |
Részletes cím (AddressDetail) Tartalmaznia kell az utcanevet, a háztömb számát és adott esetben az emeletet. A következő esetekben „Ismeretlen” („Desconhecido”) megjelöléssel kell kitölteni:
|
210. szöveg | |
| <Város> | város | igen |
Hely (város) A következő esetekben a mezőt „Ismeretlen” („Desconhecido”) megjelöléssel kell kitölteni:
|
50. szöveg | |
| <POSTALCODE> | PostalCode | igen |
Irányítószám (PostalCode) A következő esetekben „Ismeretlen” („Desconhecido”) megjelöléssel kell kitölteni:
|
20. szöveg | |
| <Régió> | közösség | szám | Körzet | 50. szöveg | |
| <Ország> | CountryCode átalakítva ISO 3166 ALPHA-2 formátumra | igen |
Ha ismert, az ISO 3166 – 1-alpha-2 szabványnak megfelelően kell kitölteni. A következő esetekben „Ismeretlen” („Desconhecido”) megjelöléssel kell kitölteni:
|
12. szöveg | |
| <Telefon> | n.a. | nincs | telefon | 20. szöveg | |
| <Fax> | n.a. | nincs | fax | 20. szöveg | |
| <E-mail> | n.a. | nincs | Cég e-mail címe | 254. szöveg | |
| <Weboldal> | n.a. | nincs | A vállalat weboldalának címe | 60. szöveg | |
| <SelfBillingIndicator> | A RetailForce nem támogatja az önszámlázást, mindig adja meg a „0” értéket. | igen |
Önszámlázási jelző (SelfBillingIndicator) Jelzi, hogy létezik-e önszámlázási megállapodás az ügyfél és a szállító között. Ha van megállapodás, akkor „1”-et, ha nincs, akkor „0”-t (nulla) kell beírni. |
Int | |
Termék/szolgáltatás táblázat
| Mezőnév SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Kötelező | Megjegyzések | Formátum | |
| <ProductType> |
pozíciók.ItemType További adó esetén:
Betétek esetén:
Leképezés:
A szállítási költségek jelenleg támogatottak |
igen |
Termék- vagy szolgáltatásjelző (ProductType) A következővel kell kitölteni: „P“ – Termékek; „S” – Szolgáltatások; „O” – Egyéb (pl. szállítási díjak, kapott előlegek vagy eszközök értékesítése); „E” – Különleges fogyasztási adók – (pl. IABA, ISP, IT); „I” – Adók, illetékek és adó jellegű díjak – kivéve a Vat-t és az IS-t, amelyeket a 2.5. táblázatban – Adótáblázat (TaxTable) – kell feltüntetni, valamint a különleges fogyasztási adókat, amelyeket az „E” kóddal kell kitölteni. |
1. szöveg | |
| <TermékKód> | pozíciók.ItemId | igen |
Termék- vagy szolgáltatásazonosító (ProductCode) Egyedi termék kód a termék listában. |
Szöveg 60 | |
| <ProductGroup> | pozíciók.ItemGroupCaption | no | Termék- vagy szolgáltatáscsalád (ProductGroup) | Szöveg 50 | |
| <ProductDescription> | Pozíciók.ItemCaption | igen |
A termék vagy szolgáltatás leírása (ProductDescription) Ennek meg kell felelnie a nyújtott áruk vagy szolgáltatások szokásos nevének, megjelölve az alkalmazandó adókulcs meghatározásához szükséges elemeket. |
Szöveg 200 | |
| <ProductNumberCode> |
pozíciók.GTIN, ha meg van adva egyéb esetben positions.ItemId |
igen |
Termékkód (ProductNumberCode) A termék Barcode-ját kell használni. Ha ez nem létezik, töltse ki a 2.4.2. mező értékét – Termék- vagy szolgáltatásazonosító (ProductCode). |
60 karakteres szöveg | |
| <CustomsDetails> | nem | Vámadatok | N/A | ||
| <CNCode> | n.a. | nem |
Kombinált Nomenklatúra-kód (CN-kód) Töltse ki az Európai Unió áru-nomenklatúra-kódjával. Ha több hivatkozásra van szükség, ezt a mezőt annyiszor lehet létrehozni, ahányszor szükséges. |
8. szöveg | |
| <UN-szám> | n.a. | nincs |
UN-szám (UNNumber) Töltse ki a veszélyes árukra vonatkozó UN-számot. Ha több hivatkozásra van szükség, ezt a mezőt annyiszor lehet létrehozni, ahányszor szükséges. |
4. szöveg | |
Adótáblázat
| Mezőnév SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Kötelező | Megjegyzések | Formátum | Példa | |
| <TaxTableEntry> | igen | Adótáblázat-bejegyzés (TaxTableEntry) | N/A | |||
| <TaxType> | Jelenleg csak a hozzáadottérték-adó (IVA) támogatott. | igen |
Adótípus-kód (TaxType) Ebben a mezőben meg kell adni az adótípust. A következőket kell beírni: „IVA” – hozzáadottérték-adó; „IS” – bélyegadó; „NS” – nem tartozik a Vat vagy az illeték hatálya alá. |
3. szöveg | ||
| <TaxCountryRegion> |
a FiscalRegions (az áruház) alapján származtatva
Leképezés:
|
igen |
Adóügyi ország vagy régió (TaxCountryRegion) Az ISO 3166–1–alpha–2 szabványnak megfelelően kell kitölteni. Madeira és az Azori-szigetek autonóm régiói esetében a következőket kell megadni: „PT-AC” – az Azori-szigetek autonóm régiójának adóterülete; és „PT-MA” – a Madeira autonóm régió adóterülete. |
5. szöveg | ||
| <TaxCode> |
VatIdentification Portugáliában a következő Vat-kulcsok érvényesek: Portugália: Normál kulcs: 23% Kedvezményes kulcs: 6% Közbenső kulcs: 13% Az Azori-szigetek: Normál adókulcs: 16% Kedvezményes kulcs: 4% Közbenső adókulcs: 9% Madeira: Normál adókulcs: 22% Kedvezményes kulcs: 4% (érvényes: 2024.10.01-től) Közbenső kulcs: 12% |
igen |
Adókód (TaxCode) A 2.5.1.1. mező esetében – Adótípus-kód (TaxType) = Vat – a következőket kell beírni:
A 2.5.1.1. mező esetében – Adótípus-kód (TaxType) = IS – a következőket kell feltüntetni:
Adókötelezettség hiányában „NS”-sel kell kitölteni. A tételes adó nélkül kiállított bizonylatokon „NA”-t kell beírni. |
10. szöveg | ||
| <Leírás> |
VatIdentification alapján generálva
Az illeték jelenleg nem támogatott |
igen | Adó leírása (Leírás) | Szöveg 255 | ||
| <TaxExpirationDate> | nem |
Lejárati dátum (TaxExpirationDate) Az adókulcs alkalmazásának utolsó jogi hatálya, amennyiben az adóidőszak alatt változás következik be. |
Dátum | |||
| <TaxPercentage> | Pozíciók.VatPercent | igen |
Adókulcs százalékos aránya (TaxPercentage) Ezt a mezőt ki kell tölteni, ha adószázalagról van szó. Adómentesség vagy adókötelezettség hiánya esetén ezt a mezőt „0” (nulla) értékkel kell kitölteni. |
Tizedes | ||
| <TaxAmount> | A TaxType nem támogatott | igen |
Adóösszeg (TaxAmount) Ezt a mezőt ki kell tölteni, ha rögzített illetékkövetelésről van szó. |
Pénzügyi | ||
Kereskedelmi dokumentumok (SourceDocuments)
Ez a szakasz az upstream rendszer által elküldött tényleges dokumentumokat tartalmazza.
Ügyfeleknek szóló kereskedelmi dokumentumok (SalesInvoices)
Ez a szakasz a következő documentType-eket tartalmazza:
- 0 / [0] = Nyugta
- 1 / [1] = Számla
| Mezőnév SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Megbízás | Megjegyzések | Formátum | ||||
| <SalesInvoices> |
DocumentType:
|
Ügyfeleknek szóló kereskedelmi dokumentumok (Értékesítési számlák) | N/A | |||||
| <NumberOfEntries> | A jelenlegi SAF-T exportfájlban szereplő kereskedelmi dokumentumok számának megadása. | igen | A kereskedelmi dokumentumok bejegyzéseinek száma (NumberOfEntries) | Int | ||||
| <TotalDebit> | A SAF-T exportfájlban szereplő visszatérítési tranzakciós pozíciók NetValue értékeinek összege | igen | Teljes terhelés (TotalDebit) | Pénzügyi | ||||
| <TotalCredit> | A SAF-T exportfájlban szereplő összes értékesítési tranzakciós pozíció NetValue értékének összege | igen | Teljes jóváírás (TotalCredit) | Pénzügyi | ||||
| <Számla> | Értékesítési dokumentum (Invoice) | N/A | ||||||
| <Számlaszám> | fiscalResponse.AdditionalFields.InvoiceNo | igen |
Az értékesítési dokumentum egyedi azonosítója (InvoiceNo) Ez az azonosító a következő elemekből áll, egymást követő sorrendben: az alkalmazás által hozzárendelt dokumentumtípus belső kódja, szóköz, a dokumentumsorozat azonosítója, perjel (/) és a dokumentum sorszáma az adott sorozatban. Nem lehetnek azonos azonosítójú rekordok. Ugyanaz a belső dokumentumtípus-kód nem használható különböző dokumentumtípusoknál. |
60. szöveg | ||||
| <ATCUD> |
fiscalResponse.AdditionalFields.AtCud KIZÁRÓLAG SAF-T export esetén: A felülről érkező rendszer az ATCUD-t a fiscalisationAdditionalFields.AtCudPortugal mezőben küldi el |
igen |
Egyedi dokumentumkód (ATCUD) Ennek a mezőnek az egyedi dokumentumkódot kell tartalmaznia. A mezőt „0” (nulla) értékkel kell kitölteni, amíg a szabályozás nem lép hatályba. Az ATCUD-kód 2023-tól kötelező. |
Szöveg 100 | ||||
| <DocumentStatus> | igen | Dokumentumállapot (DocumentStatus) | N/A | |||||
| <InvoiceStatus> |
„N” minden tranzakcióra (értékesítés és visszaküldés), de nem érvénytelenítésre (törlésre) „A”, ha
„S” – nem támogatott „R“ – nem támogatott „F” – az RF-ben nem használatos |
igen |
A dokumentum aktuális állapota (InvoiceStatus) A következőket kell kitölteni:
|
1. szöveg | ||||
| <InvoiceStatusDate> | BookDate | igen |
A dokumentum aktuális állapotának dátuma és időpontja (InvoiceStatusDate) A dokumentum állapotának utolsó rögzítésének dátuma másodpercre pontosan. Dátum- és időtípus: „ÉÉÉÉ-HH-NNThh:mm:ss”. |
DateTime | ||||
| <Reason> | nem |
Az állapotváltozás oka (Reason) Meg kell adni a dokumentum állapotváltozásának okát. |
Szöveg 50 | |||||
| <Forrásazonosító> | felhasználói ID | igen |
Felhasználói kód (SourceID) A dokumentum jelenlegi állapotáért felelős felhasználó. |
Szöveg 30 | ||||
| <SourceBilling> | csak a „P” támogatott | igen |
A dokumentum eredete (SourceBilling) A következővel kell kitölteni:
|
1. szöveg | ||||
| <Hash> |
fiscalResponse.signature KIZÁRÓLAG SAF-T export esetén: A felülről érkező rendszer elküldi a hash-értéket a FiscalAdditionalFields.HashPortugal mezőben |
igen |
Dokumentumkulcs (hash) A 2010. június 23-i 363/2010. sz. rendeletnek megfelelő aláírás. Ha a tanúsítás nem kötelező, a mezőt „0”-val (nulla) kell kitölteni. |
172. szöveg | ||||
| <HashControl> |
fiscalResponse.AdditionalFields.HashControlValue KIZÁRÓLAG SAF-T export esetén: A felülről érkező rendszer a FiscalAdditionalFields.HashControlPortugal mezőben küldi el a HashControl értéket |
igen |
Ellenőrző kulcs (HashControl) A 4.1.4.4. mezőben az aláírás létrehozásához használt titkos kulcs verziója – Dokumentumkulcs (Hash). A mezőt „0”-val (nulla) kell kitölteni, ha a dokumentumot nem tanúsított program állította elő. |
70. szöveg | ||||
| <Időszak> |
A FiscalYearStartMonth értékből számítva ha az érték pl. 3 (=március), és az export áprilisra történt, a <Period> értéke „2”. |
igen |
Számviteli időszak (Period) Az adóidőszak hónapját „1”-től „12”-ig kell megadni, az időszak kezdőnapjától számítva. |
Int | ||||
| <InvoiceDate> | BookDate | igen |
Értékesítési dokumentum dátuma (InvoiceDate) Az értékesítési dokumentum kiállításának dátuma. |
Dátum | ||||
| <Számlatípus> |
Leképezés: FT: documentType": 1 / "[1] = Számla FS: documentType": 0 / "[0] = Nyugta FR: documentType: 0 / "[0] = Bevételi bizonylat, ha a Document.Partner be van állítva (adatokat tartalmaz). ND: nem támogatott NC: documentType": 0 / "[0] = Nyugta" VAGY "documentType": 1 / "[1] = Számla", ha:
VD, TV, TD, AA, DA elavult Biztosítási szektor (RP, RE, CS, LD, RA) nem támogatott |
igen |
Dokumentumtípus (InvoiceType) A következővel kell kitölteni:
A biztosítási szektor esetében, amennyiben nem szerepel a 4.3. táblázatban – Áruk vagy szolgáltatások ellenőrzésére szolgáló dokumentumok (munkadokumentumok) –, a következőket is be lehet írni:
(a) A 2012. december 31-ig terjedő adatokra vonatkozik. |
2. szöveg | ||||
| <SpecialRegimes> | igen | Különleges rendszerek (SpecialRegimes) | N/A | |||||
| <SelfBillingIndicator> | mindig „0”-ra van állítva | igen |
Önszámlázási jelző (SelfBillingIndicator) Ha önszámlázás alkalmazandó, akkor „1”-et, ha nem, akkor „0”-t (nulla) kell beírni. |
Int | ||||
| <CashVATSchemeIndicator> |
Beállítás a konfigurációban
|
igen |
Készpénzes Vat-rendszer jelző (CashVATSchemeIndicator) A készpénzes Vat-rendszer betartásának jelzője. Amennyiben a rendszerhez csatlakoznak, „1”-et, ellenkező esetben „0”-t (nulla) kell beírni. |
Int | ||||
| <ThirdPartiesBillingIndicator> | Harmadik fél általi számlázás nem támogatott. Ezért mindig „0” | igen |
A harmadik felek nevében és megbízásából kiállított számlák jelzője (ThirdPartiesBillingIndicator) „1”-et kell beírni, ha a számlát harmadik felek nevében és megbízásából állították ki, egyéb esetben „0”-t (nulla). |
Int | ||||
| <SourceID> | user.ID | igen |
Felhasználói kód (SourceID) A dokumentumot létrehozó felhasználó. |
Szöveg 30 | ||||
| <EACCode> | nem |
CAE-kód (EACCode) Meg kell adni a jelen dokumentum kiadásával kapcsolatos tevékenység CAE-kódját. |
5. szöveg | |||||
| <SYSTEMENTRYDATE> | könyvelési dátum | igen |
A dokumentum rögzítésének dátuma (SystemEntryDate) A bejegyzés dátuma másodperc pontossággal, az aláírás időpontjában. Dátum- és időformátum: „ÉÉÉÉ-HH-NNThh:mm:ss”. |
DateTime | ||||
| <TRANSACTIONID> | n.a. (nem integrált megoldás) | igen |
Tranzakcióazonosító (TransactionID) Ezt a mezőt integrált könyvelési és számlázási rendszer esetén ki kell tölteni, még akkor is, ha a fájltípus (TaxAccountingBasis) nem tartalmazhatja a könyveléssel kapcsolatos táblákat. Meg kell adni a 3. táblázatban szereplő, egyedi kulcsot (GeneralLedgerEntries) annak a tranzakciónak, amelybe ezt a dokumentumot könyvelték, a 3.4.3.1. mezőre vonatkozóan ott meghatározott szabálynak megfelelően – a könyvelési tétel egyedi kulcsa (transactionId). |
70. szöveg | ||||
| <CustomerID> | partner.id | igen |
Ügyfélazonosító (CustomerID) A 2.2. táblázat – Ügyfél-táblázat (Customer) – egyedi kulcsa, amely megfelel a 2.2.1. mezőre vonatkozóan ott meghatározott szabálynak – Egyedi ügyfélazonosító (CustomerID). |
Szöveg 30 | ||||
| <ShipTo> | ha a deliveryAddress értéke partner | nem |
Lerakodási hely (ShipTo) A kirakodási helyre és időpontra vonatkozó információ, ahol az eladott árukat a client rendelkezésére bocsátják, vagy háromoldalú ügyletek esetén a client által megjelölt személy rendelkezésére bocsátják. |
N/A | ||||
| <DeliveryID> | nem |
Szállítási azonosító (DeliveryID) Háromoldalú ügyletek esetén meg kell adni a szállítási helyet és a címzett Vat-számát. |
255. szöveg | |||||
| <DeliveryDate> | nem |
Szállítási dátum (DeliveryDate) A biztosítási szektorban ezt a mezőt a kockázatfedezeti időszak végnapjával kell kitölteni. |
Dátum | |||||
| <WarehouseID> | nem | Célraktár azonosítója (WarehouseID) | Szöveg 50 | |||||
| <Hely azonosító> | nem | Az áruk helye a célraktárban (LocationID) | Szöveg 30 | |||||
| <Address> | nem | Cím | N/A | |||||
| <Épületszám> | nincs | Épületszám (BuildingNumber) | Szöveg 10 | |||||
| <Utcanév> | partner.street | nincs | Utcanév (StreetName) | 200 karakteres szöveg | ||||
| <CímRészlet> |
partner.utca + partner.streetNumber |
igen | Tartalmaznia kell az utcanevet, a házszámot és adott esetben az emeletet is. | 210. szöveg | ||||
| <Város> | partner.város | igen | Város | Szöveg 50 | ||||
| <POSTALCODE> | partner.PostalCode | igen | Irányítószám | Szöveg 20 | ||||
| <Régió> | nem | Körzet | 50 karakteres szöveg | |||||
| <Ország> |
partner.CountryCode ISO 3166 ALPHA-2-re konvertálva |
igen | Az ISO 3166 - 1-alpha-2 szabványnak megfelelően kell kitölteni. | 2. szöveg | ||||
| <ShipFrom> | storeAddress (a Konfigurációból) | igen |
Berakodási hely (ShipFrom) Információk a rakodás helyéről és időpontjáról, ahol az ügyfélnek eladott áruk szállítása megkezdődik. |
N/A | ||||
| <DeliveryID> | nem |
Szállítási azonosító (DeliveryID) Meg kell adni a felhasznált szállító jármű vagy szállítási eszköz regisztrációs számát, pl. expressz futárszolgálat stb. |
255. szöveg | |||||
| <DeliveryDate> | nem |
Átvétel dátuma (DeliveryDate) A biztosítási szektorban ezt a mezőt a kockázati fedezeti időszak kezdő dátumával kell kitölteni. |
Dátum | |||||
| <WarehouseID> | nem | Kiszállító raktár azonosítója (WarehouseID) | Szöveg 50 | |||||
| <Hely azonosító> | nem | Az áruk helye a kiindulási raktárban (LocationID) | Szöveg 30 | |||||
| <Address> | nem | Cím | N/A | |||||
| <Épületszám> | nincs | Épületszám (BuildingNumber) | Szöveg 10 | |||||
| <Utcanév> | storeAddress.street (a Konfigurációból) | nem | Utcanév (StreetName) | Szöveg 200 | ||||
| <CímRészlet> |
storeAddress.street + storeAddress.streetNumber (a Konfigurációból) |
igen | Tartalmaznia kell az utcanevet, a házszámot és adott esetben az emeletet is. | 210. szöveg | ||||
| <Város> | storeAddress.city (a konfigurációból) | igen | Város | Szöveg 50 | ||||
| <POSTALCODE> | storeAddress.PostalCode (a Konfigurációból) | igen | Irányítószám | Szöveg 20 | ||||
| <Régió> | nem | Körzet | 50 karakteres szöveg | |||||
| <Ország> | storeAddress.country átalakítva ISO 3166 ALPHA-2 formátumra (a Konfigurációból) | igen | Az ISO 3166 - 1-alpha-2 szabványnak megfelelően kell kitölteni. | 2. szöveg | ||||
| <MovementEndTime> | n.a. | nem |
A szállítás befejezésének dátuma és időpontja (MovementEndTime) Dátum- és időtípus: „ÉÉÉÉ-HH-NNThh:mm:ss”, ahol „ss” konkrét információ hiányában „00” lehet. |
DateTime | ||||
| <MovementStartTime> | n.a. | igen |
A szállítás kezdetének dátuma és időpontja (MovementStartTime) Dátum- és időtípus: „ÉÉÉÉ-HH-NNThh:mm:ss”, ahol „ss” konkrét információ hiányában „00” lehet. Ezt a mezőt ki kell tölteni, ha a dokumentum a forgalomban lévő árukra vonatkozó, a 2003. július 11-i 147/2003. sz. törvényerejű rendelettel jóváhagyott szabályozás rendelkezéseinek megfelelően szállítási okmányként is szolgál. |
DateTime | ||||
| <Line> | igen | N/A | ||||||
| <Sor száma> | pozíciók.PositionNumber + 1 | igen |
Sor száma (LineNumber) A sorokat ugyanabban a sorrendben kell exportálni, ahogyan az eredeti dokumentumban megjelennek. |
Int | ||||
| <OrderReferences> | n.a. | nincs |
Hivatkozás a forrásdokumentumra (OrderReferences) Ha több hivatkozásra van szükség, ez a struktúra tetszőleges számú alkalommal létrehozható. |
N/A | ||||
| <OriginatingON> | n.a. | nincs |
A kiállító dokumentum száma (OriginatingON) Meg kell adni a jelen dokumentum kiadását alátámasztó dokumentum típusát, sorozatát és számát. Ha a dokumentum a SAF-T (PT) formátumban szerepel, a kiállító mező számozási szerkezetét kell használni. |
60. szöveg | ||||
| <OrderDate> | n.a. | nincs | A forrásdokumentum dátuma (OrderDate) | Dátum | ||||
| <ProductCode> | pozíciók.ItemId | igen |
Termék- vagy szolgáltatásazonosító (ProductCode) A 2.4. táblázat – Termékek/szolgáltatások táblázata (Product) – 2.4.2. mezőjében szereplő termék- vagy szolgáltatásazonosító (ProductCode) kulcsa. |
Szöveg 60 | ||||
| <ProductDescription> | positions.itemCaption | igen |
Termék vagy szolgáltatás leírása (ProductDescription) A számlasor leírása, a 2.4. táblához – Termék/szolgáltatás táblához (Product) – kapcsolódóan, a 2.4.4. mezőben – Termék vagy szolgáltatás leírása (ProductDescription). |
Szöveg 200 | ||||
| <Mennyiség> | pozíciók.Mennyiség | igen | Mennyiség | Tizedes | ||||
| <Mértékegység> |
Pozíciók.Mennyiségegység.isoCode ISO/UCUM-kódok használata |
igen | Mértékegység (UnitOfMeasure) | Szöveg 20 | ||||
| <UnitPrice> | számítás alapja: BaseNetValue / mennyiség | igen |
Egységár (UnitPrice) Egységár a sor- és header-kedvezmények levonása után, adók nélkül. A 4.1.4.19.8 mező kitöltése esetén a mezőt „0,00”-val kell kitölteni. - Adóköteles egységérték (TaxBase). |
Pénzösszeg | ||||
| <TaxBase> |
Csak ingyenes tételek esetén használható, ha GrossValue értéke: 0, és a BaseGrossValue értéke > 0 |
igen |
Adóköteles egységérték (TaxBase) Az adók nélküli dokumentum összegéhez (NetTotal) nem hozzájáruló egységes adóköteles érték. Ez az érték szolgál alapul az adott sor adóinak kiszámításához. Az így kiszámított adó TaxPayable-hez való hozzájárulásának előjele (terhelés vagy jóváírás) attól függ, hogy a sorban szerepel-e DebitAmount vagy CreditAmount. |
Pénzügyi | ||||
| <TaxPointDate> |
for documentType: 0 / "[0] = Bevételi bizonylat
for documentType": 1 / "[1] = Számla
|
igen |
Az áruk szállításának vagy a szolgáltatások nyújtásának dátuma (TaxPointDate) Az áruk szállításának vagy a szolgáltatások nyújtásának dátuma. Ha van hozzá tartozó szállítólevél, azt kell feltüntetni. Ha több szállítólevél is van, a legrégebbi szállítólevél dátumát kell megadni. |
Dátum | ||||
| <Hivatkozások> |
Hivatkozások a számlákra (Hivatkozások) Hivatkozások a számlákra a javító dokumentumokban. Ha több hivatkozásra van szükség, ez a szerkezet tetszőleges számú alkalommal létrehozható. |
N/A | ||||||
| <Hivatkozás> | documentReference.fiscalDocumentNumber | no | Hivatkozás a számlára vagy az egyszerűsített számlára annak egyedi azonosítója alapján, amennyiben az adott rendszerben létezik ilyen. A forrásmező számozási szerkezetét kell használni. | Szöveg 60 | ||||
| <Indok> | documentReference.returnReasonText | nem | Ki kell tölteni a kibocsátás okával. | Szöveg 50 | ||||
| <Leírás> | positions.itemCaption | igen | A dokumentumsor leírása. | Szöveg 200 | ||||
| <Termék sorozatszáma> | nem | Termék sorozatszáma (ProductSerialNumber) | N/A | |||||
| <Sorozatszám> | pozíciók.ItemSerialNumber | igen |
Sorozatszám A dokumentumban szereplő termék sorozatszámát kell feltüntetni. Például: VIN, IMEI, ISSN, ISAN. Ha több hivatkozásra van szükség, ez a mező tetszőleges számú alkalommal létrehozható. |
Szöveg 100 | ||||
| <DebitAmount> | pozíciók.NetValue az adott visszaküldési pozícióhoz | igen |
Terhelési összeg (DebitAmount) Az értékesítési számlára könyvelendő dokumentumok sorösszege, adó nélkül. Ezt az összeget levonják a sor- és header-kedvezményekből. |
Pénzügyi | ||||
| <CreditAmount> | pozíciók.NetValue az adott értékesítési pozíció | igen |
Jóváírási összeg Az értékesítési számlára jóváírásként könyvelendő dokumentumok sorösszege, adó nélkül. Ezt az összeget levonják a sor- és header-kedvezményekből. |
Pénzügyi | ||||
| <Adó> | igen | Adókulcs | N/A | |||||
| <Adótípus> | mindig „IVA” szerepel | igen |
Adótípus-kód (TaxType) Ebben a mezőben meg kell adni az adótípust. A következőket kell beírni:
|
3. szöveg | ||||
| <TaxCountryRegion> |
a FiscalRegions (az áruház) alapján származik
Leképezés:
|
igen |
Adóügyi ország vagy régió (TaxCountryRegion) Az ISO 3166-1-alpha-2 szabványnak megfelelően kell kitölteni. Madeira és az Azori-szigetek autonóm régiói esetében a következőket kell beírni:
|
5. szöveg | ||||
| <TaxCode> |
VatIdentification Portugáliában a következő Vat-kulcsok érvényesek: Portugália: Normál kulcs: 23% Kedvezményes kulcs: 6% Közbenső kulcs: 13% Az Azori-szigetek: Normál adókulcs: 16% Kedvezményes kulcs: 4% Közbenső adókulcs: 9% Madeira: Normál adókulcs: 22% Kedvezményes kulcs: 4% (érvényes: 2024.10.01-től) Közbenső kulcs: 12% |
igen |
Adókód (TaxCode) Adókód az adótáblázatban. A 4.1.4.19.15.1. mező esetében – Adótípus-kód (TaxType) = Vat – a következőket kell beírni:
A 4.1.4.19.15.1 mező esetében – Adótípus-kód (TaxType) = IS – a következőket kell feltüntetni:
Adókötelezettség hiányában az „NS” kódot kell beírni. |
10. szöveg | ||||
| <TaxPercentage> | Pozíciók.VatPercent | igen |
Adószázalék (TaxPercentage) Ezt a mezőt ki kell tölteni, ha adószázalagról van szó. Az adószázalék a 4.1.4.19.13. mezőre – Terhelési összeg (DebitAmount) – vagy a 4.1.4.19.14. mezőre – Jóváírási összeg (CreditAmount) – alkalmazandó adónak felel meg. Adómentesség vagy adókötelezettség hiánya esetén ezt a mezőt „0” (nulla) értékkel kell kitölteni. |
Tizedes | ||||
| <TaxAmount> | A TaxType nem támogatott | igen |
Adóösszeg (TaxAmount) Ezt a mezőt ki kell tölteni, ha a bélyegadó összege rögzített egységár. Ez az összeg, szorozva a mennyiséggel (Quantity), hozzájárul a fizetendő adóhoz (TaxPayable). |
Pénzösszeg | ||||
| <TaxExemptionReason> |
Adómentességi okkódok M01–M99 fiscalResponse.printingFields |
igen |
Az adómentesség oka (TaxExemptionReason) Ezt a mezőt ki kell tölteni, ha a 4.1.4.19.15.4 – Adószázalék (TaxPercentage) vagy a 4.1.4.19.15.5 – Adóösszeg (TaxAmount) értéke nulla. Hivatkozni kell az alkalmazandó jogszabályra. Ezt a mezőt akkor is ki kell tölteni, ha a 2.5. táblázatban – Adótáblázat (TaxTable) – szereplő adókra vonatkozóan nem áll fenn adókötelezettség. |
60. szöveg | ||||
| <TaxExemptionCode> | Lásd az M01–M99 adómentességi okkódokat | igen |
Adómentességi ok kódja (TaxExemptionCode) Be kell tölteni az adómentesség vagy az adó megállapításának elmaradásának okkódjával, amely a Szoftverintegrációs kézikönyv – Számlák továbbítása az AT-nek című részben található. Ezt a mezőt akkor kell kitölteni, ha a 4.1.4.19.15.4 – Adószázalék (TaxPercentage) vagy a 4.1.4.19.15.5 – Adóösszeg (TaxAmount) mezők értéke nulla. Ezt a mezőt akkor is ki kell tölteni, ha a 2.5. táblázatban – Adótáblázat (TaxTable) – szereplő adókra vonatkozóan adókötelezettség nem áll fenn. |
3. szöveg | ||||
| <SettlementAmount> | nem |
Soronkénti elszámolási összeg (SettlementAmount) Tartalmaznia kell az összes olyan kedvezményt (az adott sorra vonatkozó általános kedvezmények arányát és az ugyanarra a sorra vonatkozó egyedi kedvezményeket), amelyek befolyásolják a 4.1.4.20.3. mező értékét – Adókkal együttes dokumentumösszeg (GrossTotal). |
Pénzügyi | |||||
| <CustomsInformation> | nem | Vámadatok (CustomsInformation) | N/A | |||||
| <ARCNo> | nincs |
Közigazgatási hivatkozási kód (ARCNo) Töltse ki az e-DA elektronikus adminisztratív dokumentum érvényesítése után hozzárendelt kóddal. Ha több hivatkozásra van szükség, ez a mező a szükséges számú alkalommal létrehozható. |
21. szöveg | |||||
| <IECAmount> | szám |
A sorra vonatkozó jövedékiadó összege (IECAmount) A dokumentumsor adóalapjába beletartozó jövedékiadó összege, amennyiben azt a dokumentumban nem sorolják fel külön sorban, és a „Termék- vagy szolgáltatásjelző (ProductType)” értéke E. |
Pénzügyi | |||||
| <DocumentTotals> | igen | Dokumentumösszegek (DocumentTotals) | N/A | |||||
| <TaxPayable> | a pozíciók TaxValue értékeinek összege | igen | Fizetendő adó összege (TaxPayable) | Pénzügyi | ||||
| <NetTotal> | pozíciók NetValue értékének összege | igen |
Az adókat nem tartalmazó teljes dokumentumösszeg (NetTotal) Ez a mező nem tartalmazhatja a 2.5. táblázatban – Adótáblázat (TaxTable) – felsorolt adókhoz kapcsolódó összegeket. |
Pénzügyi | ||||
| <GrossTotal> | a pozíciók GrossValue értékének összege | igen |
A dokumentum teljes összege adókkal együtt (GrossTotal) Ez a mező nem tükrözheti a 4.1.4.21. szerkezetben szereplő forrásadókat. – Forrásadó (WithholdingTax) |
Pénzügyi | ||||
| <Currency> | csak akkor, ha payments.CurrencyIsoCode != EUR | nem | Nem szabad generálni, ha a dokumentumot euróban állítják ki. | N/A | ||||
| <CurrencyCode> | payments.currencyIsoCode | igen |
Pénznemkód (CurrencyCode) Külföldi pénznem esetén ezt az ISO 4217 szabványnak megfelelően kell kitölteni. |
3. szöveg | ||||
| <CurrencyAmount> | fizetések.ForeignAmount | igen |
Teljes összeg devizában (CurrencyAmount) A 4.1.4.20. 3. mező értéke – A dokumentum adókkal együttes végösszege (GrossTotal) a dokumentum eredeti pénznemében. |
Pénzügyi | ||||
| <ExchangeRate> | payments.ForeignAmountExchangeRate | igen |
Árfolyam (ExchangeRate) Meg kell adni az EUR-ra történő átváltáshoz használt árfolyamot. |
Tizedes | ||||
| <Elszámolás> | nem |
Megállapodások vagy fizetési módok. Ha több hivatkozásra van szükség, ez a struktúra tetszőleges számú alkalommal létrehozható. |
N/A | |||||
| <Elszámolási kedvezmény> | nincs |
Jövőbeli diszkontmegállapodások (SettlementDiscount) Itt kell feltüntetni a jövőben a jelenértékre alkalmazandó kedvezménymegállapodásokat. |
Szöveg 30 | |||||
| <SettlementAmount> | nem |
Elszámolási összeg (SettlementAmount) A 4.1.4.20.3. mezőben feltüntetett dokumentum jelenértékét nem befolyásoló, jövőbeli kedvezményre vonatkozóan megállapodott összeget jelenti. — Adókkal együttes dokumentumösszeg (GrossTotal). |
Pénzügyi | |||||
| <SettlementDate> | nem |
Megállapodás szerinti kiegyenlítési dátum (SettlementDate) A megadandó információ a kedvezménnyel történő fizetés megállapodás szerinti dátuma |
Adatok | |||||
| <PAYMENTTERMS> | nem |
Fizetési feltételek A feltüntetendő információ a megállapodás szerinti feltételek vagy a fizetési határidő. |
Szöveg 100 | |||||
| <Fizetés> | nem |
Vegyes fizetések esetén az összegeket fizetési mód és fizetési dátum szerint kell feltüntetni. Ha több hivatkozási számra van szükség, ezt a szerkezetet annyiszor lehet létrehozni, ahányszor szükséges. |
N/A | |||||
| <FizetésiMechanizmus> |
fizetések.PaymentType Leképezés:
|
nincs |
Fizetési mód (PaymentMechanism) A következőket kell megadni:
|
2. szöveg | ||||
| <PAYMENTAMOUNT> | payments.amount | no |
Kifizetési összeg (PaymentAmount) Fizetési módonként meg kell adni az összeget. |
Pénzösszeg | ||||
| <PAYMENTDATE> | nem | Fizetési dátum (PaymentDate) | Dátum | |||||
| <WithholdingTax> | nem |
Forrásadó Ha több hivatkozásra van szükség, ez a struktúra tetszőleges számú alkalommal létrehozható. |
N/A | |||||
| <WithholdingTaxType> | nem |
A forrásadó típusának kódja (WithholdingTaxType) Ebben a mezőben meg kell adnia a forrásadó típusát az alábbiak egyikével:
|
3. szöveg | |||||
| <WithholdingTaxDescription> | nincs |
A forrásadó levonásának oka (WithholdingTaxDescription) Meg kell jelölni az alkalmazandó jogszabályt. Ha az adótípus-kód (WithholdingTaxType) = IS, akkor be kell írni a megfelelő adókódot. |
60. szöveg | |||||
| <WithholdingTaxAmount> | nincs |
Forrásadó összege (WithholdingTaxAmount) Meg kell adni a levont adó összegét. |
Pénzügyi | |||||
Egyéb dokumentumok
A „Fogyasztóknak szóló kereskedelmi dokumentumok (SalesInvoices)” mellett a SAF-T egyéb dokumentumokat is tartalmaz:
- Árumozgási dokumentumok (MovementOfGoods)
- Áruk ellenőrzésére vagy szolgáltatások nyújtására vonatkozó dokumentumok (WorkingDocuments)
- Kibocsátott befizetési bizonylatok (Payments)
Ezeknek a szakaszoknak a leképezése megegyezik az „Ügyfeleknek szóló kereskedelmi dokumentumok (SalesInvoices)” szakasszal, és tartalmazza a „documentType mapping SAF-T (PT)” cikkben felsorolt dokumentumtípusok adatait.
Ezt a cikket automatikusan lefordították.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.