V tem članku je pojasnjeno, kako so polja v portugalskem formatu SAF-T preslikana v model dokumentnih objektov (DOM) sistema RetailForce.
Spodaj opisana struktura podatkov XML sledi strukturi, opisani v Uredbi 302/2016 in poznejših objavah.
Če so polja v formatu SAF-T (PT) obvezna, so obvezna tudi v RetailForce DOM.
RetailForce trenutno ne generira naslednjih tabel
- Tabela kod računov (GeneralLedgerAccounts),
- Tabela dobaviteljev,
- računovodske vknjižbe (GeneralLedgerEntries),
Zgornji del
Podatki v headerju SAF-T izhajajo predvsem iz osnovnih podatkov v konfiguraciji.
| Ime polja SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Mandat | Opombe | Oblika | Primer | |
| <AuditFileVersion> | - | da |
Trenutna različica sheme XML Vrednost je določena (trdno zakodirana) v release-ju RetailForce |
Besedilo 10 | 1.04_01 | |
| <CompanyID> | Identifikacijska številka podjetja | da | Registrska številka podjetja | Besedilo 50 | 513076549 | |
| <Davčna številka> | Davčna številka podjetja | da | portugalska NIF (brez presledkov ali predpone države) | Int 9 | 513076549 | |
| <Davčna računovodska osnova> | - | da |
Pogojna nastavitev v konfiguraciji:
|
Besedilo 1 | R | |
| <ImePodjetja> | ImePodjetja | da | Ime podjetja davčnega zavezanca | Besedilo 100 | XYZ Retail | |
| <Ime podjetja> | n.a. | ne | Komercialno ime davčnega zavezanca | Besedilo 60 | Najboljša trgovina | |
| <Naslov podjetja> | Naslov podjetja | da | Naslov davčnega zavezanca | - | ||
| <Številka stavbe> | - | ne | Besedilo 10 | 85 | ||
| <Ime ulice> | Naslov podjetja.Ulica | ne | Besedilo 200 | R. de Belém | ||
| <Podrobnosti naslova> |
Naslov podjetja.Ulica + NaslovPodjetja.StreetNumber |
da |
Mora vsebovati
, če je to primerno |
Besedilo 210 | R. de Belém, 100 | |
| <Mesto> | NaslovPodjetja.Mesto | da | Besedilo 50 | Póvoa de Santa Catarina | ||
| <POSTALCODE> | Naslov podjetja.PostalCode | da | Besedilo 8 | 3140-584 | ||
| <Regija> | n.a. | ne | Besedilo 50 | |||
| <Država> | Trdno zakodirano »PT« | da | Besedilo 2 | PT | ||
| <Proračunsko leto> | Mesec začetka poslovnega leta | da | izračunano iz meseca začetka poslovnega leta | Int 4 | 2026 | |
| <Začetni datum> | fromDate | da |
Datum začetka obdobja datoteke (StartDate) Izvoz »fromDate« |
Datum | 2026-02-01 | |
| <EndDate> | Do datuma | da |
Datum konca obdobja datoteke (EndDate) Izvoz »Do datuma« |
Datum | 28. 2. 2026 | |
| <CurrencyCode> | CashRegister.CurrencyIsoCode | da | Navedite privzeto valuto – „EUR“ | Besedilo 3 | EUR | |
| <DATECREATED> | Trenutni datum, ko je bil izvoz ustvarjen | da | Datum, ko je bil ustvarjen SAF-T (PT) | Datum | 2026-10-08 | |
| <TaxEntity> | StoreNumber | da | Treba je navesti poslovalnico, na katero se nanaša pripravljena datoteka | Besedilo 20 | Sede | |
| <Davčna številka podjetja, ki proizvaja izdelek> | da | NIF proizvajalca programske opreme | Besedilo 20 | 503140600 | ||
| <Številka certifikata programske opreme> | da | Številka certifikata, dodeljena subjektu, ki proizvaja programsko opremo, v skladu z Odredbo št. 363/2010 z dne 23. junija. | Int | 9999 | ||
| <ID izdelka> | CashRegister.Software.Brand+'/'+CashRegister.Software.SoftwareCompany | da |
Ime aplikacije, ki ustvari datoteko SAF-T (PT). Komercialno ime programske opreme in ime proizvajalca v obliki „Ime aplikacije/Ime proizvajalca programske opreme“. |
Besedilo 255 | SuperPOS/ABC Software | |
| <ProductVersion> | CashRegister.Software.Version | da | Navedena mora biti različica aplikacije, ki ustvarja datoteko. | Besedilo 30 | 1.11.2 | |
| <HeaderComment> | n.a. | ne | ||||
| <Telefon> | n.a. | ne | ||||
| <Faks> | n.a. | ne | ||||
| <E-pošta> | n.a. | ne | ||||
| <Spletna stran> | n.a. | ne | ||||
Glavne datoteke
Glavne datoteke vsebujejo dejanske podatke o računih.
Tabela strank
Tabela strank se generira iz podatkov, vključenih v dokumente (računi, potrdila o plačilu, ...).
| Ime polja SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Mandat | Opombe | Oblika | |
| <CustomerID> |
Če je Partner.IsBusiness: true
Če Partner.IsBusiness: false
|
da |
Edinstven identifikator stranke (CustomerID) Na seznamu strank ne sme biti več kot en vnos z istim CustomerID. V primeru končnih potrošnikov je treba ustvariti splošno stranko z oznako „končni potrošnik“ („Consumidor final“). |
Besedilo 30 | |
| <ID računa> |
Ker niso navedeni računovodski podatki (generalLedger), uporabite vrednost »Neznano« »Desconhecido« |
da |
Šifra računa (AccountID) Če je opredeljen, je treba navesti tekoči račun stranke v računovodskem kontnem načrtu. V nasprotnem primeru ga je treba izpolniti z oznako „Neznano“ („Desconhecido“). |
Besedilo 30 | |
| <CustomerTaxID> |
Če je IsBusiness: true:
Če je IsBusiness: false:
|
da |
Davčna identifikacijska številka stranke (CustomerTaxID) To je treba navesti brez predpone države. Splošna stranka, ki ustreza opredeljenemu „končnemu potrošniku“ („Consumidor final“), mora biti identificirana z davčno identifikacijsko številko „999999990“. |
Besedilo 30 | |
| <CompanyName> |
Če je IsBusiness: true:
Če je IsBusiness: false:
|
da |
Ime podjetja (CompanyName) Splošnega stranko je treba opredeliti kot »končnega potrošnika« („Consumidor final“). |
Besedilo 100 | |
| <Kontakt> | ne | Ime kontaktne osebe v podjetju (Contact) | Besedilo 50 | ||
| <BILLINGADDRESS> | da |
Naslov za izstavitev računa (BillingAddress) Ustrezna naslovu sedeža ali stalne poslovne enote na nacionalnem ozemlju. |
N/A | ||
| <BuildingNumber> | ne | Številka stavbe (BuildingNumber) | Besedilo 20 | ||
| <Ime ulice> | Partner.Street | ne | Ime ulice (StreetName) | Besedilo 200 | |
| <Podrobnosti naslova> |
Partner.Ulica + Partner.StreetNumber Če je IsBusiness: false in naslov ni naveden, se uporabi »Desconhecido« |
da |
Podrobni naslov (AddressDetail) Mora vsebovati ime ulice, številko bloka in nadstropje, če je to primerno. V naslednjih primerih je treba vpisati oznako »Neznano« („Desconhecido«):
|
Besedilo 210 | |
| <Mesto> |
Partner.Mesto Uporabi se »Desconhecido«, če je IsBusiness: false in ni naveden naslov |
da |
Lokacija (mesto) V naslednjih primerih je treba vpisati oznako „Neznano“ („Desconhecido“):
|
Besedilo 50 | |
| <POSTALCODE> |
PostalCode Uporabi se »Desconhecido«, če je IsBusiness: false in naslov ni naveden |
da |
Poštna številka (PostalCode) V naslednjih primerih je treba vpisati oznako „Neznano“ („Desconhecido“):
|
Besedilo 20 | |
| <Regija> |
Če je navedeno:
|
št. | Okrožje | Besedilo 50 | |
| <Država> |
Partner.CountryCode pretvorjen v ISO 3166 ALPHA-2 Če je IsBusiness: false in naslov ni naveden, se uporabi »Desconhecido« |
da |
Če je znan, ga je treba izpolniti v skladu z ISO 3166 – 1-alpha-2. V naslednjih primerih ga je treba izpolniti z oznako „Neznano“ („Desconhecido“):
|
Besedilo 12 | |
| <ShipToAddress> | vključeno, če je partner.addressType: [2] = DeliveryAddress navedeno | ne |
Naslov za dostavo (ShipToAddress) Če je potrebnih več sklicev, se ta struktura lahko generira tolikokrat, kolikor je potrebno. |
N/A | |
| <BuildingNumber> | n.a. | ne | Številka stavbe (BuildingNumber) | Besedilo 10 | |
| <Ime ulice> | ulica | št. | Ime ulice (StreetName) | Besedilo 200 | |
| <Podrobnosti naslova> |
ulica + streetNumber |
da |
Podrobni naslov (AddressDetail) Vključevati mora ime ulice, številko bloka in nadstropje, če je to ustrezno. V naslednjih primerih je treba vpisati oznako »Neznano« (»Desconhecido«):
|
Besedilo 210 | |
| <Mesto> | mesto | da |
Lokacija (mesto) V naslednjih primerih je treba vpisati oznako „Neznano“ („Desconhecido“):
|
Besedilo 50 | |
| <POSTALCODE> | PostalCode | da |
Poštna številka (PostalCode) V naslednjih primerih je treba vpisati oznako „Neznano“ („Desconhecido“):
|
Besedilo 20 | |
| <Regija> | skupnost | št. | Okrožje | Besedilo 50 | |
| <Država> | CountryCode pretvorjen v ISO 3166 ALPHA-2 | da |
Če je znana, jo je treba vpisati v skladu s standardom ISO 3166 – 1-alpha-2. V naslednjih primerih ga je treba izpolniti z oznako „Neznano“ („Desconhecido“):
|
Besedilo 12 | |
| <Telefon> | n.a. | ne | telefon | Besedilo 20 | |
| <Faks> | n.a. | ne | faks | Besedilo 20 | |
| <E-pošta> | n.a. | ne | E-poštni naslov podjetja | Besedilo 254 | |
| <Spletna stran> | n.a. | ne | Spletni naslov podjetja | Besedilo 60 | |
| <SelfBillingIndicator> | Samodejno zaračunavanje ni podprto v RetailForce, vedno navedite „0“. | da |
Kazalnik samofakturiranja (SelfBillingIndicator) Kazalnik obstoja sporazuma o samofakturiranju med stranko in dobaviteljem. Vpišite »1«, če sporazum obstaja, in »0« (nič), če sporazuma ni. |
Int | |
Tabela izdelkov/storitev
| Ime polja SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Mandat | Opombe | Oblika | |
| <ProductType> |
positions.ItemType V primeru dodatnega davka:
V primeru pologov:
Povezava:
Trenutno so podprti stroški dostave |
da |
Kazalnik izdelka ali storitve (ProductType) Treba je vpisati: »P« – izdelki; „S“ – storitve; „O“ – drugo (npr. stroški pošiljanja, prejeti predplačila ali odtujitev sredstev); „E“ – posebni trošarinski davki – (npr. IABA, ISP, IT); „I“ – davki, pristojbine in parafiskalne dajatve – razen Vat in IS, ki morata biti prikazana v tabeli 2.5 – Davčna tabela (TaxTable), ter posebni trošarinski davki, ki jih je treba vpisati s kodo „E“. |
Besedilo 1 | |
| <ProductCode> | positions.ItemId | da |
Identifikator izdelka ali storitve (ProductCode) Edinstvena koda izdelka na seznamu izdelkov. |
Besedilo 60 | |
| <ProductGroup> | positions.ItemGroupCaption | ne | Družina izdelkov ali storitev (ProductGroup) | Besedilo 50 | |
| <ProductDescription> | Pozicije.ItemCaption | da |
Opis izdelka ali storitve (ProductDescription) Ta mora ustrezati običajnemu imenu blaga ali storitev, pri čemer je treba navesti elemente, potrebne za določitev veljavne davčne stopnje. |
Besedilo 200 | |
| <ProductNumberCode> |
pozicije.GTIN, če je navedeno sicer positions.ItemId |
da |
Šifra izdelka (ProductNumberCode) Uporabiti je treba EAN-kodo (Barcode) izdelka. Če ta ne obstaja, vnesite vrednost iz polja 2.4.2. – Identifikator izdelka ali storitve (ProductCode). |
Besedilo 60 | |
| <CustomsDetails> | ne | Carinski podatki | N/A | ||
| <CNCode> | n.a. | ne |
Koda kombinirane nomenklature (CNCode) Vnesite kodo blagovne nomenklature Evropske unije. Če je potrebnih več sklicev, se to polje lahko ustvari tolikokrat, kolikor je potrebno. |
Besedilo 8 | |
| <UNNumber> | n.a. | ne |
Številka UN (UNNumber) Vnesite številko UN za nevarno blago. Če je potrebnih več sklicev, se to polje lahko ustvari tolikokrat, kolikor je potrebno. |
Besedilo 4 | |
Davčna tabela
| Ime polja SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Mandat | Opombe | Oblika | Primer | |
| <TaxTableEntry> | da | Vnos v davčno tabelo (TaxTableEntry) | N/A | |||
| <TaxType> | Trenutno je podprt le „IVA“ za davek na dodano vrednost. | da |
Koda vrste davka (TaxType) V tem polju je treba navesti vrsto davka. Vpisati je treba: »IVA« – davek na dodano vrednost; „IS“ – kolkovina; „NS“ – ni zavezan k plačilu Vat ali kolkovine. |
Besedilo 3 | ||
| <TaxCountryRegion> |
izpeljano iz FiscalRegions (trgovine)
Povezava:
|
da |
Davčna država ali regija (TaxCountryRegion) Polje je treba izpolniti v skladu s standardom ISO 3166-1-alpha-2. V primeru avtonomnih regij Madeira in Azori se mora izpolniti z: »PT-AC« – davčno območje avtonomne regije Azori; in „PT-MA“ – davčno območje avtonomne regije Madeira. |
Besedilo 5 | ||
| <TaxCode> |
VatIdentification Na Portugalskem veljajo naslednje stopnje Vat: Portugalska: Običajna stopnja: 23 % Znižana stopnja: 6 % Vmesna stopnja: 13 % Azori: Običajna stopnja: 16 % Znižana stopnja: 4 % Vmesna stopnja: 9 % Madeira: Običajna stopnja: 22 % Znižana stopnja: 4 % (velja od: 1. 10. 2024) Vmesna stopnja: 12 % |
da |
Davčna oznaka (TaxCode) V primeru polja 2.5.1.1 – Koda vrste davka (TaxType) = Vat, ga je treba izpolniti z:
V primeru polja 2.5.1.1 – Koda vrste davka (TaxType) = IS, je treba vpisati:
V primeru neobveznosti je treba vpisati „NS“. Na računih, izdanih brez podrobne razčlenitve davka, je treba vpisati „NA“. |
Besedilo 10 | ||
| <Opis> |
ustvarjeno v skladu z VatIdentification
Kolkovina trenutno ni podprta |
da | Opis davka (Opis) | Besedilo 255 | ||
| <Datum poteka veljavnosti davka> | ne |
Datum poteka veljavnosti (TaxExpirationDate) Zadnji zakonski datum uporabe davčne stopnje v primeru njene spremembe med davčnim obdobjem. |
Datum | |||
| <TaxPercentage> | Pozicije.VatPercent | da |
Odstotek davčne stopnje (TaxPercentage) To polje je treba izpolniti, če gre za davčno stopnjo. V primeru oprostitve ali neobdavčljivosti v tem polju vnesite vrednost „0“ (nič). |
Decimal | ||
| <TaxAmount> | TaxType ni podprt | da |
Znesek davka (TaxAmount) To polje je treba izpolniti, če gre za fiksni znesek kolkovine. |
Denarni | ||
Poslovni dokumenti (SourceDocuments)
Ta razdelek vsebuje dejanske dokumente, ki jih je poslal sistem na višji ravni.
Poslovni dokumenti za stranke (SalesInvoices)
Ta razdelek vsebuje naslednje dokumentType:
- 0 / [0] = Potrdilo
- 1 / [1] = Račun
| Ime polja SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Pooblastilo | Opombe | Oblika | ||||
| <SalesInvoices> |
DocumentType:
|
Poslovni dokumenti za stranke (SalesInvoices) | N/A | |||||
| <Število vnosov> | Število poslovnih dokumentov, vključenih v trenutno SAF-T export datoteko. | da | Število vnosov poslovnih dokumentov (NumberOfEntries) | Int | ||||
| <TotalDebit> | Sum of NetValue pozicij povratnih transakcij, vključenih v SAF-T export | da | Skupni odhodki (TotalDebit) | Denarni | ||||
| <TotalCredit> | Vsota NetValue vseh prodajnih transakcijskih postavk, vključenih v SAF-T export | da | Skupni dobropisi (TotalCredit) | Denarni | ||||
| <Račun> | Prodajni dokument (račun) | N/A | ||||||
| <InvoiceNo> | fiscalResponse.AdditionalFields.InvoiceNo | da |
Edinstvena identifikacija prodajnega dokumenta (InvoiceNo) Ta identifikacija je sestavljena iz naslednjih elementov v zaporednem vrstnem redu: notranja koda vrste dokumenta, ki jo dodeli aplikacija, presledek, identifikator serije dokumenta, poševnica (/) in zaporedna številka tega dokumenta znotraj te serije. Ne sme obstajati noben zapis z enako identifikacijo. Ista notranja koda vrste dokumenta se ne sme uporabljati za različne vrste dokumentov. |
Besedilo 60 | ||||
| <ATCUD> |
fiscalResponse.AdditionalFields.AtCud SAMO v primeru SAF-T exporta: Nadrejeni sistem pošlje ATCUD v fiscalisationAdditionalFields.AtCudPortugal |
da |
Edinstvena koda dokumenta (ATCUD) To polje mora vsebovati edinstveno kodo dokumenta. Polje je treba izpolniti z „0“ (nič), dokler to ne bo zakonsko urejeno. Koda ATCUD je obvezna od leta 2023. |
Besedilo 100 | ||||
| <DocumentStatus> | da | Stanje dokumenta (DocumentStatus) | N/A | |||||
| <InvoiceStatus> |
»N« za vse transakcije (prodaja in vračila), razen za razveljavitev (preklic) »A«, če
„S“ – ni podprto „R“ – ni podprto „F“ – se v RF ne uporablja |
da |
Trenutno stanje dokumenta (InvoiceStatus) Treba je vpisati:
|
Besedilo 1 | ||||
| <InvoiceStatusDate> | BookDate | da |
Datum in čas trenutnega stanja dokumenta (InvoiceStatusDate) Datum zadnjega beleženja stanja dokumenta do sekunde natančno. Vrsta datuma in časa: „LLLL-MM-DDThh:mm:ss“. |
DateTime | ||||
| <Razlog> | ne |
Razlog za spremembo stanja (Reason) Navesti je treba razlog za spremembo statusa dokumenta. |
Besedilo 50 | |||||
| <ID vira> | user.ID | da |
Koda uporabnika (SourceID) Uporabnik, odgovoren za trenutno stanje dokumenta. |
Besedilo 30 | ||||
| <SourceBilling> | podprto je samo „P“ | da |
Izvor dokumenta (SourceBilling) Treba je vpisati:
|
Besedilo 1 | ||||
| <Hash> |
fiscalResponse.signature SAMO v primeru SAF-T exporta: Nadrejeni sistem pošlje Hash v FiscalAdditionalFields.HashPortugal |
da |
Ključ dokumenta (Hash) Podpis v skladu z Uredbo št. 363/2010 z dne 23. junija. Polje je treba izpolniti z „0“ (nič), če potrditev ni obvezna. |
Besedilo 172 | ||||
| <HashControl> |
fiscalResponse.AdditionalFields.HashControlValue SAMO v primeru SAF-T exporta: Zgornji sistem pošlje HashControl v FiscalAdditionalFields.HashControlPortugal |
da |
Kontrolni ključ (HashControl) Različica zasebnega ključa, uporabljenega za ustvarjanje podpisa v polju 4.1.4.4. – Ključ dokumenta (Hash). Polje je treba izpolniti z „0“ (nič), če je dokument ustvarjen s programom, ki ni certificiran. |
Besedilo 70 | ||||
| <Obdobje> |
Izračunano iz FiscalYearStartMonth če je vrednost npr. 3 (= marec) in je bil izvoz opravljen za april, je vrednost <Obdobje> „2“. |
da |
Računovodsko obdobje (Obdobje) Mesec davčnega obdobja je treba navesti od „1“ do „12“, pri čemer se šteje od datuma njegovega začetka. |
Int | ||||
| <InvoiceDate> | BookDate | da |
Datum prodajnega dokumenta (InvoiceDate) Datum izdaje prodajnega dokumenta. |
Datum | ||||
| <InvoiceType> |
Povezava: FT: documentType": 1 / "[1] = Račun FS: documentType": 0 / "[0] = Potrdilo FR: DocumentType: 0 / "[0] = Potrdilo, če je nastavljeno Document.Partner (vsebuje podatke). ND: ni podprto NC: »DocumentType«: 0 / »[0] = potrdilo« ALI »DocumentType«: 1 / »[1] = račun«, če:
VD, TV, TD, AA, DA so zastareli Zavarovalniški sektor (RP, RE, CS, LD, RA) ni podprt |
da |
Vrsta dokumenta (InvoiceType) Treba je vpisati:
Za zavarovalniški sektor, če ni vključeno v tabelo 4.3. – Dokumenti za preverjanje blaga ali storitev (delovni dokumenti), se lahko vpiše tudi:
(a) Za podatke do 31. decembra 2012. |
Besedilo 2 | ||||
| <SpecialRegimes> | da | Posebni režimi (SpecialRegimes) | N/A | |||||
| <SelfBillingIndicator> | vedno nastavljen na „0“ | da |
Kazalnik samofakturiranja (SelfBillingIndicator) Vpišite „1“, če velja samofakturiranje, in „0“ (nič), če ne velja. |
Int | ||||
| <CashVATSchemeIndicator> |
Nastavitev v konfiguraciji
|
da |
Kazalnik sheme gotovinskega Vat (CashVATSchemeIndicator) Kazalnik upoštevanja sistema Vat na podlagi dejanskih plačil. Vpiše se „1“, če se sistem uporablja, in „0“ (nič), če se ne uporablja. |
Int | ||||
| <ThirdPartiesBillingIndicator> | Izdajanje računov s strani tretjih oseb ni podprto. Zato vedno vpišite »0« | da |
Kazalnik izstavljanja računov v imenu in za račun tretjih oseb (ThirdPartiesBillingIndicator) Vpišite „1“, če se nanaša na izdajo računov v imenu in za račun tretjih oseb, sicer pa „0“ (nič). |
Int | ||||
| <SourceID> | user.ID | da |
Koda uporabnika (SourceID) Uporabnik, ki je ustvaril dokument. |
Besedilo 30 | ||||
| <EACCode> | ne |
Koda CAE (EACCode) Navesti je treba kodo CAE za dejavnost, povezano z izdajo tega dokumenta. |
Besedilo 5 | |||||
| <SYSTEMENTRYDATE> | datum vknjižbe | da |
Datum vnosa dokumenta (SystemEntryDate) Datum vnosa zapisa do sekunde natančno, v trenutku podpisa. Oblika datuma in časa: „LLLL-MM-DDThh:mm:ss“. |
DateTime | ||||
| <TRANSACTIONID> | n.a. (rešitev ni integrirana) | da |
Identifikator transakcije (TransactionID) To polje je treba izpolniti v primeru integriranega računovodskega in fakturacijskega sistema, čeprav tip datoteke (TaxAccountingBasis) ne sme vsebovati tabel, povezanih z računovodstvom. Navedeti je treba edinstveni ključ iz tabele 3. Računovodski posli (GeneralLedgerEntries) transakcije, v katero je bil ta dokument knjižen, v skladu s pravilom, opredeljenim tam za polje 3.4.3.1 – Edinstveni ključ računovodskega posla (transactionId). |
Besedilo 70 | ||||
| <CustomerID> | partner.id | da |
Identifikator stranke (CustomerID) Edinstveni ključ za tabelo 2.2. – Tabela strank (Customer), ki je skladen s pravilom, opredeljenim v tej tabeli za polje 2.2.1. – Edinstven identifikator stranke (CustomerID). |
Besedilo 30 | ||||
| <ShipTo> | če je deliveryAddress nastavljen na partner | ne |
Kraj raztovarjanja (ShipTo) Podatki o kraju in datumu raztovarjanja, kjer so prodani izdelki na voljo klientu ali osebi, ki jo ta določi v primeru trikotnih poslov. |
N/A | ||||
| <DeliveryID> | ne |
Identifikator dostave (DeliveryID) V primeru trikotnih transakcij je treba navesti kraj dostave in številko Vat prejemnika. |
Besedilo 255 | |||||
| <Datum dostave> | ne |
Datum dostave (DeliveryDate) V zavarovalništvu je treba v to polje vpisati datum izteka obdobja zavarovalnega kritja. |
Datum | |||||
| <WarehouseID> | ne | Identifikator namembnega skladišča (WarehouseID) | Besedilo 50 | |||||
| <ID lokacije> | ne | Lokacija blaga v namembnem skladišču (LocationID) | Besedilo 30 | |||||
| <Address> | ne | Naslov | N/A | |||||
| <Številka stavbe> | ne | Številka stavbe (BuildingNumber) | Besedilo 10 | |||||
| <Ime ulice> | partner.street | št. | Ime ulice (StreetName) | Besedilo 200 | ||||
| <Podrobnosti naslova> |
partner.ulica + partner.streetNumber |
da | Vključiti mora ime ulice, hišno številko in nadstropje, če je to ustrezno. | Besedilo 210 | ||||
| <Mesto> | partner.mesto | da | Mesto | Besedilo 50 | ||||
| <POSTALCODE> | partner.PostalCode | da | Poštna številka | Besedilo 20 | ||||
| <Regija> | ne | Okrožje | Besedilo 50 | |||||
| <Država> |
partner.CountryCode pretvorjeno v ISO 3166 ALPHA-2 |
da | Polje je treba izpolniti v skladu s standardom ISO 3166 – 1-alpha-2. | Besedilo 2 | ||||
| <ShipFrom> | storeAddress (iz konfiguracije) | da |
Kraj natovarjanja (ShipFrom) Podatki o kraju in datumu natovarjanja, kjer se začne pošiljanje izdelkov, prodanih kupcu. |
N/A | ||||
| <DeliveryID> | ne |
Identifikator dostave (DeliveryID) Navedena mora biti registracijska številka prevoznega vozila ali uporabljenega prevoznega sredstva, npr. ekspresni kurir itd. |
Besedilo 255 | |||||
| <Datum dostave> | ne |
Datum prejema (DeliveryDate) V zavarovalništvu je treba v to polje vpisati datum začetka obdobja zavarovalnega kritja. |
Datum | |||||
| <ID skladišča> | ne | Identifikator odhodnega skladišča (WarehouseID) | Besedilo 50 | |||||
| <ID lokacije> | ne | Lokacija blaga v odhodnem skladišču (LocationID) | Besedilo 30 | |||||
| <Address> | ne | Naslov | N/A | |||||
| <Številka stavbe> | ne | Številka stavbe (BuildingNumber) | Besedilo 10 | |||||
| <Ime ulice> | storeAddress.street (iz konfiguracije) | ne | Ime ulice (StreetName) | Besedilo 200 | ||||
| <Podrobnosti naslova> |
storeAddress.street + storeAddress.streetNumber (iz konfiguracije) |
da | Vključevati mora ime ulice, hišno številko in nadstropje, če je to ustrezno. | Besedilo 210 | ||||
| <Mesto> | storeAddress.city (iz konfiguracije) | da | Mesto | Besedilo 50 | ||||
| <POSTALCODE> | storeAddress.PostalCode (iz konfiguracije) | da | Poštna številka | Besedilo 20 | ||||
| <Regija> | ne | Okrožje | Besedilo 50 | |||||
| <Država> | storeAddress.country pretvorjeno v ISO 3166 ALPHA-2 (iz konfiguracije) | da | Polje je treba izpolniti v skladu s standardom ISO 3166 – 1-alpha-2. | Besedilo 2 | ||||
| <Čas konca gibanja> | n.a. | ne |
Datum in čas konca prevoza (MovementEndTime) Vrsta datuma in časa: „LLLL-MM-DDThh:mm:ss“, pri čemer je „ss“ lahko „00“, če ni posebnih podatkov. |
DateTime | ||||
| <MovementStartTime> | n.a. | da |
Datum in čas začetka prevoza (MovementStartTime) Vrsta datuma in časa: „LLLL-MM-DDThh:mm:ss“, pri čemer je „ss“ lahko „00“, če ni posebnih podatkov. To polje je treba izpolniti, če dokument služi tudi kot prevozni dokument v skladu z določbami Ureditve o blagu v prometu, sprejete z Zakonskim odlokom št. 147/2003 z dne 11. julija. |
DateTime | ||||
| <Line> | da | N/A | ||||||
| <Številka vrstice> | positions.PositionNumber + 1 | da |
Številka vrstice (LineNumber) Vrstice je treba izvoziti v istem vrstnem redu, kot so prikazane v izvirnem dokumentu. |
Int | ||||
| <OrderReferences> | n.a. | ne |
Sklic na izvorni dokument (OrderReferences) Če je potrebnih več sklicev, se ta struktura lahko ustvari tolikokrat, kolikor je potrebno. |
N/A | ||||
| <OriginatingON> | n.a. | ne |
Številka izvirnega dokumenta (OriginatingON) Treba je navesti vrsto, serijo in številko dokumenta, na podlagi katerega je bil ta dokument izdan. Če je dokument vsebovan v SAF-T (PT), je treba uporabiti strukturo oštevilčenja polja izvora. |
Besedilo 60 | ||||
| <OrderDate> | n.a. | ne | Datum izvirnega dokumenta (OrderDate) | Datum | ||||
| <ProductCode> | positions.ItemId | da |
Identifikator izdelka ali storitve (ProductCode) Ključ do zapisa v tabeli 2.4. – Tabela izdelkov/storitev (Product), v polju 2.4.2. – Identifikator izdelka ali storitve (ProductCode). |
Besedilo 60 | ||||
| <ProductDescription> | positions.itemCaption | da |
Opis izdelka ali storitve (ProductDescription) Opis postavke na računu, povezan s tabelo 2.4. – Tabela izdelkov/storitev (Product), v polju 2.4.4. – Opis izdelka ali storitve (ProductDescription). |
Besedilo 200 | ||||
| <Količina> | pozicije.Količina | da | Količina | Decimal | ||||
| <EnotaMere> |
Pozicije.EnotaKoličine.isoCode Uporabi kode ISO/UCUM |
da | Merska enota (UnitOfMeasure) | Besedilo 20 | ||||
| <UnitPrice> | izračunano iz: BaseNetValue / količina | da |
Cena na enoto (UnitPrice) Cena na enoto brez popustov na vrstico in v headerju, brez davkov. Polje je treba izpolniti z vrednostjo „0,00“, če je treba izpolniti polje 4.1.4.19.8. – Davčna vrednost enote (TaxBase). |
Denarna | ||||
| <TaxBase> |
Uporablja se le za brezplačne artikle, če je GrossValue: 0 in BaseGrossValue > 0 |
da |
Davčna vrednost enote (TaxBase) Obdavčljiva vrednost enote, ki ne prispeva k skupnemu znesku dokumenta brez davkov (NetTotal). Ta vrednost se uporablja kot podlaga za izračun davkov za vrstico. Predznak (debet ali kredit), s katerim tako izračunani davek prispeva k TaxPayable, izhaja iz prisotnosti DebitAmount ali CreditAmount v vrstici. |
Denarni | ||||
| <TaxPointDate> |
for DocumentType": 0 / "[0] = Prejem
za dokumentType": 1 / "[1] = račun
|
da |
Datum odpreme blaga ali opravljanja storitev (TaxPointDate) Datum odpreme blaga ali opravljanja storitev. Vpišite datum pripadajočega dobavnega lista, če obstaja. Če obstaja več dobavnic, je treba navesti datum najstarejše. |
Datum | ||||
| <Sklici> |
Sklici na račune (Sklici) Sklici na račune v njihovih popravnih dokumentih. Če je potrebna več kot ena sklicevanja, se ta struktura lahko ustvari tolikokrat, kolikor je potrebno. |
N/A | ||||||
| <Sklic> | documentReference.fiscalDocumentNumber | ne | Sklic na račun ali poenostavljen račun prek njegove edinstvene identifikacijske številke v sistemih, kjer ta obstaja. Uporabiti je treba strukturo oštevilčenja izvirnega polja. | Besedilo 60 | ||||
| <Razlog> | documentReference.returnReasonText | ne | V to polje je treba vpisati razlog za izdajo. | Besedilo 50 | ||||
| <Opis> | positions.itemCaption | da | Opis vrstice dokumenta. | Besedilo 200 | ||||
| <Serijska številka izdelka> | ne | Serijska številka izdelka (ProductSerialNumber) | N/A | |||||
| <Serijska številka> | positions.ItemSerialNumber | da |
Serijska številka Mora vsebovati serijsko številko izdelka, navedenega v dokumentu. Npr.: VIN, IMEI, ISSN, ISAN. Če je potrebnih več sklicev, se to polje lahko ustvari tolikokrat, kolikor je potrebno. |
Besedilo 100 | ||||
| <DebitAmount> | pozicije.NetValueValue zadevne pozicije vračila | da |
Znesek bremenitve (DebitAmount) Znesek vrstice brez davka za dokumente, ki se knjižijo na prodajni račun. Ta znesek se odšteje od popustov na vrstici in v headerju. |
Denarni | ||||
| <CreditAmount> | pozicije.NetValueValue zadevne prodajne pozicije | da |
Znesek dobropisa Znesek vrstice brez davka za dokumente, ki se knjižijo kot dobropis na prodajni račun. Ta znesek se odšteje od popustov na vrstici in v headerju. |
Denarni | ||||
| <Davek> | da | Davčna stopnja | N/A | |||||
| <Vrsta davka> | vedno je navedeno „IVA“ | da |
Koda vrste davka (TaxType) V tem polju je treba navesti vrsto davka. Vpisati je treba:
|
Besedilo 3 | ||||
| <TaxCountryRegion> |
izpeljano iz FiscalRegions (trgovine)
Povezava:
|
da |
Davčna država ali regija (TaxCountryRegion) Polje je treba izpolniti v skladu s standardom ISO 3166-1-alpha-2. V primeru avtonomnih regij Madeira in Azori se mora izpolniti z:
|
Besedilo 5 | ||||
| <TaxCode> |
VatIdentification Na Portugalskem veljajo naslednje stopnje Vat: Portugalska: Običajna stopnja: 23 % Znižana stopnja: 6 % Vmesna stopnja: 13 % Azori: Običajna stopnja: 16 % Znižana stopnja: 4 % Vmesna stopnja: 9 % Madeira: Običajna stopnja: 22 % Znižana stopnja: 4 % (velja od: 1. 10. 2024) Vmesna stopnja: 12 % |
da |
Davčna oznaka (TaxCode) Davčna koda v davčni tabeli. V primeru polja 4.1.4.19.15.1. – Koda vrste davka (TaxType) = Vat, ga je treba izpolniti z:
V primeru polja 4.1.4.19.15.1 – Koda vrste davka (TaxType) = IS, je treba vpisati:
V primeru neobveznosti je treba vpisati „NS“. |
Besedilo 10 | ||||
| <TaxPercentage> | Pozicije.VatPercent | da |
Davčni odstotek (TaxPercentage) To polje je treba izpolniti, če gre za davčni odstotek. Davčni odstotek ustreza davku, ki se uporablja za polje 4.1.4.19.13. – Znesek bremenitve (DebitAmount) ali polje 4.1.4.19.14. – Znesek dobropisa (CreditAmount). V primeru oprostitve ali neobdavčljivosti v tem polju vnesite vrednost „0“ (nič). |
Decimal | ||||
| <TaxAmount> | TaxType ni podprt | da |
Znesek davka (TaxAmount) To polje je treba izpolniti, če gre za fiksni znesek kolkovine na enoto. Ta znesek, pomnožen s količino (Quantity), prispeva k davku, ki ga je treba plačati (TaxPayable). |
Denarni | ||||
| <TaxExemptionReason> |
Kode razlogov za oprostitev M01–M99 fiscalResponse.printingFields |
da |
Razlog za davčno oprostitev (TaxExemptionReason) To polje je treba izpolniti, kadar sta vrednosti v poljih 4.1.4.19.15.4 – Davčni odstotek (TaxPercentage) ali 4.1.4.19.15.5 – Znesek davka (TaxAmount) sta enaka nič. Navesti je treba veljavno pravno določbo. To polje je treba izpolniti tudi v primerih, ko ni obveznosti za plačilo davkov iz tabele 2.5. – Davčna tabela (TaxTable). |
Besedilo 60 | ||||
| <TaxExemptionCode> | Glej kode razlogov za oprostitev M01–M99 | da |
Koda razloga za davčno oprostitev (TaxExemptionCode) V to polje je treba vnesti kodo razloga za oprostitev ali neobdavčitev, ki jo najdete v Priročniku za integracijo programske opreme – Pošiljanje računov davčni upravi. To polje je treba izpolniti, kadar sta polji 4.1.4.19.15.4 – Davčni odstotek (TaxPercentage) ali 4.1.4.19.15.5 – Znesek davka (TaxAmount) enaka nič. To polje je treba izpolniti tudi v primerih, ko ni obveznosti za plačilo davkov iz tabele 2.5. – Davčna tabela (TaxTable). |
Besedilo 3 | ||||
| <SettlementAmount> | ne |
Znesek poravnave po vrstici (SettlementAmount) Mora odražati vse odobrene popuste (delež splošnih popustov za to vrstico in tistih, ki se nanašajo izključno na isto vrstico), ki vplivajo na vrednost polja 4.1.4.20.3. – Skupni znesek dokumenta z davki (GrossTotal). |
Denarni | |||||
| <Carinske informacije> | ne | Carinske informacije (CustomsInformation) | N/A | |||||
| <ARCNo> | ne |
Upravna referenčna koda (ARCNo) Vnesite kodo, dodeljeno po potrditvi elektronskega upravnega dokumenta e-DA. Če je potrebnih več referenčnih številk, se to polje lahko ustvari tolikokrat, kolikor je potrebno. |
Besedilo 21 | |||||
| <IECAmount> | št. |
Znesek trošarine za vrstico (IECAmount) Znesek trošarine, vključen v davčno osnovo za vrstico dokumenta, če ni naveden v ločeni vrstici v dokumentu, pri čemer je „Kazalnik izdelka ali storitve (ProductType)“ = E. |
Denarni | |||||
| <DocumentTotals> | da | Skupni zneski dokumenta (DocumentTotals) | N/A | |||||
| <TaxPayable> | sum of TaxValue for individual positions | da | Znesek davka, ki ga je treba plačati (TaxPayable) | Denarni | ||||
| <NetTotal> | vsota NetValue pozicij | da |
Skupni znesek dokumenta brez davkov (NetTotal) To polje ne sme vključevati zneskov, povezanih z davki, navedenimi v tabeli 2.5. – Davčna tabela (TaxTable). |
Denarni | ||||
| <GrossTotal> | sum of GrossValue of positions | da |
Skupni znesek dokumenta, vključno z davki (GrossTotal) To polje ne sme odražati nobenih davkov na izvoru, vključenih v strukturo 4.1.4.21. – Davek na izvoru (WithholdingTax) |
Denarni | ||||
| <Valuta> | samo če payments.CurrencyIsoCode != EUR | ne | Ne sme se generirati, če je dokument izdan v evrih. | N/A | ||||
| <CurrencyCode> | payments.currencyIsoCode | da |
Koda valute (CurrencyCode) V primeru tuje valute je treba to polje izpolniti v skladu s standardom ISO 4217. |
Besedilo 3 | ||||
| <CurrencyAmount> | plačila.ForeignAmount | da |
Skupni znesek v tuji valuti (CurrencyAmount) Vrednost polja 4.1.4.20. 3. – Skupni znesek dokumenta, vključno z davki (GrossTotal), v izvirni valuti dokumenta. |
Denarni | ||||
| <ExchangeRate> | payments.ForeignAmountExchangeRate | da |
Menjalni tečaj (ExchangeRate) Treba je navesti menjalni tečaj, ki se uporablja za pretvorbo v EUR. |
Decimal | ||||
| <Poravnava> | ne |
Sporazumi ali načini plačila. Če je potrebnih več sklicev, se ta struktura lahko ustvari tolikokrat, kolikor je potrebno. |
N/A | |||||
| <Popust pri poravnavi> | ne |
Prihodnji dogovori o popustu (SettlementDiscount) V to polje je treba vnesti sporazume o popustu, ki se bodo v prihodnosti uporabljali za sedanjo vrednost. |
Besedilo 30 | |||||
| <Znesek poravnave> | ne |
Znesek poravnave (SettlementAmount) Predstavlja dogovorjeni znesek za prihodnji popust, ki ne vpliva na sedanjo vrednost dokumenta, navedeno v polju 4.1.4.20.3. — Skupni znesek dokumenta z davki (GrossTotal). |
Denarni | |||||
| <Datum poravnave> | ne |
Dogovorjeni datum poravnave (SettlementDate) Podatek, ki ga je treba vključiti, je dogovorjeni datum plačila z popustom |
Podatki | |||||
| <PAYMENTTERMS> | ne |
Pogoji plačila Vključiti je treba dogovorjene pogoje ali rok plačila. |
Besedilo 100 | |||||
| <Plačilo> | ne |
V primeru mešanih plačil je treba zneske navesti po vrsti plačilnega sredstva in datumu plačila. Če je potrebna več kot ena referenca, se ta struktura lahko ustvari tolikokrat, kolikor je potrebno. |
N/A | |||||
| <PlačilniMehanizem> |
plačila.PaymentType Povezava:
|
ne |
Načini plačila (PaymentMechanism) Treba je vpisati:
|
Besedilo 2 | ||||
| <PAYMENTAMOUNT> | payments.amount | ne |
Znesek plačila (PaymentAmount) Navesti je treba znesek za vsak način plačila. |
Denarni | ||||
| <PAYMENTDATE> | ne | Datum plačila (PaymentDate) | Datum | |||||
| <WithholdingTax> | ne |
Pri viru odtegnjeni davek Če je potrebnih več referenc, se ta struktura lahko generira tolikokrat, kolikor je potrebno. |
N/A | |||||
| <Vrsta davka na izvoru> | ne |
Koda vrste davka na izvoru (WithholdingTaxType) V tem polju morate navesti vrsto davka na izvoru tako, da vnesete:
|
Besedilo 3 | |||||
| <WithholdingTaxDescription> | ne |
Razlog za odtegljaj davka (WithholdingTaxDescription) Navedena mora biti veljavna pravna določba. Če je koda vrste davka (WithholdingTaxType) = IS, je treba vnesti ustrezno davčno kodo. |
Besedilo 60 | |||||
| <WithholdingTaxAmount> | ne |
Znesek davka pri viru (WithholdingTaxAmount) Navediti je treba znesek odtegnjenega davka. |
Denarni | |||||
Drugi dokumenti
Poleg »komercialnih dokumentov za potrošnike (SalesInvoices)« SAF-T vsebuje še druge dokumente:
- Dokumenti o gibanju blaga (MovementOfGoods)
- Dokumenti za pregled blaga ali opravljanje storitev (WorkingDocuments)
- Izdani dokumenti o prejemu (Payments)
Preslikava teh sklopov ustreza sklopu »Poslovni dokumenti za stranke (SalesInvoices)« in vključuje podatke iz vrst dokumentType, navedenih v članku »Preslikava vrst dokumentType SAF-T (PT)«
Ta članek je bil samodejno preveden.
Komentar
0 komentarjev
Za dodajanje komentarja prosimo kliknite Vpis.