Šiame straipsnyje paaiškinama, kaip portugalų SAF-T laukai susiejami su „RetailForce“ dokumentų objektų modeliu (DOM).
Toliau aprašyta XML duomenų struktūra atitinka Nutarime Nr. 302/2016 ir vėlesniuose leidiniuose aprašytąją.
Jei laukai yra privalomi SAF-T (PT) formate, jie taip pat tampa privalomi „RetailForce“ DOM.
Šiuo metu „RetailForce“ nesukuria šių lentelių
- Sąskaitų kodų lentelė (GeneralLedgerAccounts),
- Tiekėjų lentelė,
- Apskaitos įrašai (GeneralLedgerEntries),
Header
SAF-T header’e pateikiama informacija daugiausia gaunama iš konfigūracijos pagrindinių duomenų.
| Lauko pavadinimas SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Įgaliojimas | Pastabos | Formatas | Pavyzdys | |
| <AuditFileVersion> | - | taip |
Dabartinė XML schemos versija Vertė apibrėžta (kietai užkoduota) „RetailForce“ release versijoje |
Tekstas 10 | 1.04_01 | |
| <CompanyID> | Įmonės identifikavimo numeris | taip | Įmonės registracijos numeris | Tekstas 50 | 513076549 | |
| <Mokesčių registracijos numeris> | Įmonės mokesčių mokėtojo kodas | taip | Portugalijos NIF (be tarpų ir šalies kodo) | Int 9 | 513076549 | |
| <Mokesčių apskaitos pagrindas> | - | taip |
Sąlyginis nustatymas konfigūracijoje:
|
Tekstas 1 | R | |
| <ĮmonėsPavadinimas> | ĮmonėsPavadinimas | taip | Mokesčių mokėtojo įmonės pavadinimas | Tekstas 100 | „XYZ Retail“ | |
| <Įmonės pavadinimas> | n.a. | nėra | Mokesčių mokėtojo komercinis pavadinimas | Tekstas 60 | Geriausia parduotuvė | |
| <Įmonės adresas> | Įmonės adresas | taip | Mokesčių mokėtojo adresas | - | ||
| <Pastato numeris> | - | ne | Tekstas 10 | 85 | ||
| <Gatvės pavadinimas> | Įmonės adresas.Gatvė | ne | Tekstas 200 | R. de Belém | ||
| <Adresas> |
Įmonės adresas. Gatvė + ĮmonėsAdresas.StreetNumber |
taip |
Turi būti nurodytas
jei taikoma |
Tekstas 210 | R. de Belém, 100 | |
| <Miestas> | ĮmonėsAdresas.Miestas | taip | Tekstas 50 | Póvoa de Santa Catarina | ||
| <POSTALCODE> | Įmonės adresas.PostalCode | taip | Tekstas 8 | 3140-584 | ||
| <Regionas> | n.a. | ne | Tekstas 50 | |||
| <Šalis> | Kietai užkoduota „PT“ | taip | Tekstas 2 | PT | ||
| <FiscalYear> | FiskalinioMetųPradžiosMėnesis | taip | apskaičiuojamas pagal FiscalYearStartMonth | Int 4 | 2026 | |
| <Pradžios data> | fromDate | taip |
Failo laikotarpio pradžios data (StartDate) Eksportuoti „fromDate“ |
Data | 2026-02-01 | |
| <EndDate> | UntilDate | taip |
Failo laikotarpio pabaigos data (EndDate) Eksportuoti „UntilDate“ |
Data | 2026-02-28 | |
| <CurrencyCode> | CashRegister.CurrencyIsoCode | taip | Nurodykite numatytąją valiutą – „EUR“ | Tekstas 3 | EUR | |
| <DATECREATED> | Dabartinė data, kai buvo sukurtas eksportas | taip | SAF-T (PT) sukūrimo data | Data | 2026-10-08 | |
| <TaxEntity> | StoreNumber | taip | Reikia nurodyti įmonę, su kuria susijęs pateiktas failas | Tekstas 20 | Sede | |
| <ProductCompanyTaxID> | taip | Programinės įrangos gamintojo NIF | Tekstas 20 | 503140600 | ||
| <Programinės įrangos sertifikato numeris> | taip | Programinę įrangą gaminančiam subjektui suteiktas sertifikato numeris pagal 2010 m. birželio 23 d. įsakymą Nr. 363/2010. | Int | 9999 | ||
| <ProductID> | CashRegister.Software.Brand+'/'+CashRegister.Software.SoftwareCompany | taip |
SAF-T (PT) generuojančios programos pavadinimas. Programinės įrangos komercinis pavadinimas ir ją gaminančios įmonės pavadinimas tokiu formatu: „Programos pavadinimas/Programinę įrangą gaminančios įmonės pavadinimas“. |
Tekstas 255 | SuperPOS/ABC Software | |
| <ProductVersion> | CashRegister.Software.Version | taip | Turi būti nurodyta failą sukūrusios programos versija. | Tekstas 30 | 1.11.2 | |
| <Antraštės komentaras> | netaikoma | nėra | ||||
| <Telefonas> | n.a. | nėra | ||||
| <Faksas> | n.a. | nėra | ||||
| <El. paštas> | n.a. | nėra | ||||
| <Svetainė> | n.a. | nėra | ||||
Pagrindiniai failai
Pagrindiniuose failuose yra tikrieji sąskaitų faktūrų duomenys.
Klientų lentelė
Klientų lentelė sudaroma remiantis dokumentuose (sąskaitose faktūrose, kvituose ir kt.) esančiais duomenimis.
| Lauko pavadinimas SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Įgaliojimas | Pastabos | Formatas | |
| <KlientoID> |
Jei Partner.IsBusiness: true
Jei Partner.IsBusiness: false
|
taip |
Unikalus kliento identifikatorius (CustomerID) Klientų sąraše negali būti daugiau nei vieno įrašo su tuo pačiu „CustomerID“. Galutinių vartotojų atveju turėtų būti sukurtas bendrasis klientas su nuoroda „Galutinis vartotojas“ („Consumidor final“). |
Tekstas 30 | |
| <AccountID> |
Kadangi apskaitos duomenų (generalLedger) nepateikta, naudokite reikšmę „Nežinoma“ „Desconhecido“ |
taip |
Sąskaitos kodas (AccountID) Jei yra nustatyta, būtina nurodyti kliento einamąją sąskaitą apskaitos sąskaitų plane. Priešingu atveju šią laukelį reikia užpildyti žyma „Nežinoma“ („Desconhecido“). |
Tekstas 30 | |
| <KlientoMokesčiųID> |
Jei IsBusiness: true:
Jei IsBusiness: false:
|
taip |
Kliento mokesčių identifikavimo numeris (CustomerTaxID) Jis turi būti nurodytas be šalies kodo. Bendrasis klientas, atitinkantis nurodytą „galutinį vartotoją“ („Consumidor final“), turi būti identifikuojamas mokesčių identifikavimo numeriu „999999990“. |
Tekstas 30 | |
| <CompanyName> |
Jei IsBusiness: true:
Jei IsBusiness: false:
|
taip |
Įmonės pavadinimas (CompanyName) Bendrasis klientas turėtų būti identifikuojamas kaip „Galutinis vartotojas“ („Consumidor final“). |
Tekstas 100 | |
| <Kontaktas> | ne | Įmonės kontaktinio asmens vardas ir pavardė (Contact) | Tekstas 50 | ||
| <BILLINGADDRESS> | taip |
Apskaitos adresas (BillingAddress) Atitinka pagrindinės buveinės arba nuolatinės įmonės adresą šalies teritorijoje. |
Netaikoma | ||
| <BuildingNumber> | ne | Pastato numeris (BuildingNumber) | Tekstas 20 | ||
| <StreetName> | Partner.Street | ne | Gatvės pavadinimas (StreetName) | Tekstas 200 | |
| <Adresas> |
Partner.Street + Partnerio gatvės streetNumber „Desconhecido“ naudojamas, jei IsBusiness: false ir adresas nenurodytas |
taip |
Išsamus adresas (AddressDetail) Turi būti nurodytas gatvės pavadinimas, namo numeris ir aukštas, jei taikoma. Šiame laukelyje būtina įrašyti žymę „Nežinoma“ („Desconhecido“) šiais atvejais:
|
Tekstas 210 | |
| <Miestas> |
Partner.Miestas „Desconhecido“ naudojamas, jei IsBusiness: false ir adresas nenurodytas |
taip |
Vieta (miestas) Šiame laukelyje turi būti įrašytas pavadinimas „Nežinoma“ („Desconhecido“) šiomis aplinkybėmis:
|
Tekstas 50 | |
| <POSTALCODE> |
PostalCode „Desconhecido“ naudojamas, jei IsBusiness: false ir adresas nenurodytas |
taip |
Pašto kodas (PostalCode) Šiame laukelyje būtina įrašyti žymą „Nežinoma“ („Desconhecido“) šiomis aplinkybėmis:
|
Tekstas 20 | |
| <Regionas> |
Jei nurodyta:
|
Nr. | Rajonas | Tekstas 50 | |
| <Šalis> |
Partner.CountryCode konvertuota į ISO 3166 ALPHA-2 „Desconhecido“ naudojamas, jei IsBusiness: false ir adresas nenurodytas |
taip |
Jei žinoma, ji turi būti užpildyta pagal ISO 3166 – 1-alpha-2. Šiame laukelyje turi būti įrašytas pavadinimas „Nežinoma“ („Desconhecido“) šiomis aplinkybėmis:
|
Tekstas 12 | |
| <ShipToAddress> | įtraukiama, jei partner.addressType: [2] = DeliveryAddress yra nurodyta | ne |
Pristatymo adresas (ShipToAddress) Jei reikia daugiau nei vienos nuorodos, ši struktūra gali būti sugeneruota tiek kartų, kiek reikia. |
Netaikoma | |
| <BuildingNumber> | n.a. | nėra | Pastato numeris (BuildingNumber) | Tekstas 10 | |
| <StreetName> | gatvė | Nr. | Gatvės pavadinimas (StreetName) | Tekstas 200 | |
| <Adresas> |
gatvė + streetNumber |
taip |
Išsamus adresas (AddressDetail) Privaloma nurodyti gatvės pavadinimą, namo numerį ir aukštą, jei taikoma. Šiose situacijose būtina įrašyti žymą „Nežinoma“ („Desconhecido“):
|
Tekstas 210 | |
| <Miestas> | miestas | taip |
Vieta (miestas) Šiame laukelyje turi būti įrašytas įrašas „Nežinoma“ („Desconhecido“) šiais atvejais:
|
Tekstas 50 | |
| <POSTALCODE> | PostalCode | taip |
Pašto kodas (PostalCode) Šiame laukelyje turi būti įrašytas įrašas „Nežinoma“ („Desconhecido“) šiais atvejais:
|
Tekstas 20 | |
| <Regionas> | bendruomenė | ne | Apskritis | Tekstas 50 | |
| <Šalis> | CountryCode konvertuotas į ISO 3166 ALPHA-2 | taip |
Jei žinoma, turi būti užpildyta pagal ISO 3166 – 1-alpha-2. Šiais atvejais turi būti įrašytas žymėjimas „Nežinoma“ („Desconhecido“):
|
Tekstas 12 | |
| <Telefonas> | n.a. | nėra | telefonas | Tekstas 20 | |
| <Faksas> | n.a. | nėra | faksas | Tekstas 20 | |
| <El. paštas> | n.a. | nėra | Įmonės el. pašto adresas | Tekstas 254 | |
| <Svetainė> | n.a. | nėra | Įmonės svetainės adresas | Tekstas 60 | |
| <SelfBillingIndicator> | „RetailForce“ nepalaiko savarankiško sąskaitų išrašymo, visada nurodykite „0“. | taip |
Savarankiško sąskaitų išrašymo indikatorius (SelfBillingIndicator) Rodiklis, nurodantis, ar tarp kliento ir tiekėjo yra sudarytas savarankiško sąskaitų išrašymo susitarimas. Jei susitarimas yra, reikėtų įrašyti „1“, o jei susitarimo nėra – „0“ (nulis). |
Int | |
Prekių/paslaugų lentelė
| Lauko pavadinimas SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Įgaliojimas | Pastabos | Formatas | |
| <ProductType> |
positions.ItemType Jei taikomas papildomas mokestis:
Jei taikomi užstatai:
Atitikmenys:
Šiuo metu palaikomi pristatymo mokesčiai |
taip |
Prekės ar paslaugos rodiklis (ProductType) Reikia įrašyti: „P“ – produktai; „S“ – paslaugos; „O“ – kita (pvz., siuntimo išlaidos, gauti avansai arba turto perleidimas); „E“ – specialieji vartojimo mokesčiai (pvz., IABA, ISP, IT); „I“ – mokesčiai, rinkliavos ir parafiskaliniai mokesčiai – išskyrus Vat ir IS, kurie turėtų būti nurodyti 2.5 lentelėje „Mokesčių lentelė“ (TaxTable), ir specialiuosius vartojimo mokesčius, kurie turėtų būti įrašyti su kodu „E“. |
Tekstas 1 | |
| <ProductCode> | positions.ItemId | taip |
Prekės ar paslaugos identifikatorius (ProductCode) Unikalus produkto kodas produktų sąraše. |
Tekstas 60 | |
| <ProductGroup> | positions.ItemGroupCaption | ne | Prekių ar paslaugų grupė (ProductGroup) | Tekstas 50 | |
| <ProductDescription> | Pozicijos.elemento ItemCaption | taip |
Prekės ar paslaugos aprašymas (ProductDescription) Tai turi atitikti įprastinį teikiamų prekių ar paslaugų pavadinimą, nurodant elementus, būtinus taikytinam mokesčio tarifui nustatyti. |
Tekstas 200 | |
| <ProductNumberCode> |
pozicijos.GTIN, jei nurodyta kitaip positions.ItemId |
taip |
Prekės kodas (ProductNumberCode) Turi būti naudojamas produkto EAN kodas (Barcode). Jei jo nėra, įrašykite 2.4.2 laukelio „Prekės ar paslaugos identifikatorius“ (ProductCode) reikšmę. |
Tekstas 60 | |
| <CustomsDetails> | ne | Muitinės duomenys | N/A | ||
| <CN kodas> | netaikoma | ne |
Kombinuotosios nomenklatūros kodas (CNCode) Įrašykite Europos Sąjungos prekių nomenklatūros kodą. Jei reikia daugiau nei vienos nuorodos, šį lauką galima užpildyti tiek kartų, kiek reikia. |
Tekstas 8 | |
| <UN numeris> | netaikoma | nėra |
JT numeris (UNNumber) Įrašykite pavojingų krovinių JT numerį. Jei reikia nurodyti daugiau nei vieną nuorodą, šį lauką galima sukurti tiek kartų, kiek reikia. |
Tekstas 4 | |
Mokesčių lentelė
| Laukelio pavadinimas SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Privaloma | Pastabos | Formatas | Pavyzdys | |
| <TaxTableEntry> | taip | Mokesčių lentelės įrašas (TaxTableEntry) | N/A | |||
| <TaxType> | Šiuo metu palaikomas tik pridėtinės vertės mokestis „IVA“. | taip |
Mokesčio tipo kodas (TaxType) Šiame laukelyje būtina nurodyti mokesčio tipą. Jį reikia užpildyti taip: „IVA“ – pridėtinės vertės mokestis; „IS“ – žyminis mokestis; „NS“ – neapmokestinamas Vat ar žyminiu mokesčiu. |
Tekstas 3 | ||
| <TaxCountryRegion> |
gauta iš „FiscalRegions“ (pagal parduotuvę)
Atitikimas:
|
taip |
Mokesčių šalis arba regionas (TaxCountryRegion) Turi būti užpildyta pagal ISO 3166-1-alpha-2 standartą. Madeiros ir Azorų autonominių regionų atveju turi būti nurodyta: „PT-AC“ – Azorų autonominio regiono mokesčių teritorija; ir „PT-MA“ – Madeiros autonominio regiono mokesčių teritorija. |
Tekstas 5 | ||
| <TaxCode> |
VatIdentification Portugalijoje taikomi šie Vat tarifai: Portugalija: Įprastas tarifas: 23 % Sumažintas tarifas: 6 % Tarpinis tarifas: 13 % Azorų salos: Įprastas tarifas: 16 % Sumažintas tarifas: 4 % Vidutinis tarifas: 9 % Madeira: Įprastas tarifas: 22 % Sumažintas tarifas: 4 % (galioja nuo: 2024-10-01) Tarpinis tarifas: 12 % |
taip |
Mokesčio kodas (TaxCode) Jei 2.5.1.1 laukelyje nurodytas mokesčio tipo kodas (TaxType) = Vat, jį reikia užpildyti taip:
Jei 2.5.1.1 laukelyje – Mokesčio tipo kodas (TaxType) = IS, jame turi būti įrašyta:
Jei atsakomybė netaikoma, šį laukelį reikia užpildyti įrašant „NS“. Kvitose, išduotuose be išsamaus mokesčių išskaidymo, šį laukelį reikia užpildyti įrašant „NA“. |
Tekstas 10 | ||
| <Aprašymas> |
sukurtas pagal VatIdentification
Žyminis mokestis šiuo metu netaikomas |
taip | Mokesčio aprašymas (Aprašymas) | Tekstas 255 | ||
| <TaxExpirationDate> | ne |
Galiojimo pabaigos data (TaxExpirationDate) Paskutinė mokesčio tarifo taikymo data, jei jis buvo pakeistas per mokestinį laikotarpį. |
Data | |||
| <TaxPercentage> | Positions.VatPercent | taip |
Mokesčio tarifo procentinė dalis (TaxPercentage) Šis laukas turi būti užpildytas, jei tai yra mokesčio procentinė dalis. Jei taikomas atleidimas nuo mokesčio arba prekė neapmokestinama, šiame laukelyje įrašykite reikšmę „0“ (nulis). |
Decimal | ||
| <TaxAmount> | TaxType nepalaikoma | taip |
Mokesčio suma (TaxAmount) Šis laukelis turi būti užpildytas, jei tai yra fiksuota žyminio mokesčio suma. |
Piniginė | ||
Komerciniai dokumentai (SourceDocuments)
Šiame skyriuje pateikiami tikrieji dokumentai, kuriuos atsiuntė aukštesnio lygio sistema.
Komerciniai dokumentai klientams (SalesInvoices)
Šiame skyriuje yra šių dokumentų tipų:
- 0 / [0] = Kvitas
- 1 / [1] = Sąskaita faktūra
| Lauko pavadinimas SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Įgaliojimas | Pastabos | Formatas | ||||
| <SalesInvoices> |
DocumentType:
|
Komerciniai dokumentai klientams (SalesInvoices) | Netaikoma | |||||
| <Įrašų skaičius> | Skaičiuoja komercinių dokumentų, įtrauktų į dabartinį SAF-T export failą, skaičių. | taip | Komercinių dokumentų įrašų skaičius (NumberOfEntries) | Int | ||||
| <TotalDebit> | SAF-T export faile esančių grąžinimo sandorių pozicijų NetValue suma | taip | Bendras debetas (TotalDebit) | Piniginė | ||||
| <TotalCredit> | Visų pardavimo sandorių pozicijų, įtrauktų į SAF-T export failą, NetValue suma | taip | Bendras kreditas (TotalCredit) | Piniginė | ||||
| <Sąskaita faktūra> | Pardavimo dokumentas (Sąskaita faktūra) | Netaikoma | ||||||
| <Sąskaitos Nr.> | fiscalResponse.AdditionalFields.InvoiceNo | taip |
Unikalus pardavimo dokumento identifikatorius (InvoiceNo) Šis identifikatorius sudaromas iš šių elementų, išdėstytų eilės tvarka: programos priskirto dokumento tipo vidinis kodas, tarpas, dokumento serijos identifikatorius, kirtiklis (/) ir to dokumento eilės numeris toje serijoje. Negali būti įrašų su tuo pačiu identifikatoriumi. To paties vidinio dokumento tipo kodo negalima naudoti skirtingų tipų dokumentuose. |
Tekstas 60 | ||||
| <ATCUD> |
fiscalResponse.AdditionalFields.AtCud TIK SAF-T export atveju: Priešinga sistema siunčia ATCUD lauke „fiscalisationAdditionalFields.AtCudPortugal“ |
taip |
Unikalus dokumento kodas (ATCUD) Šiame laukelyje turi būti nurodytas unikalus dokumento kodas. Kol nebus priimti atitinkami teisės aktai, laukelyje turi būti įrašytas „0“ (nulis). ATCUD kodas yra privalomas nuo 2023 m. |
Tekstas 100 | ||||
| <DocumentStatus> | taip | Dokumento būsena (DocumentStatus) | N/A | |||||
| <InvoiceStatus> |
„N“ visoms operacijoms (pardavimams ir grąžinimams), bet ne anuliavimui (atšaukimui) „A“, jei
„S“ – nepalaikoma „R“ – nepalaikoma „F“ – nenaudojama RF |
taip |
Dabartinė dokumento būsena (InvoiceStatus) Turi būti užpildyta:
|
Tekstas 1 | ||||
| <InvoiceStatusDate> | BookDate | taip |
Dokumento dabartinės būklės data ir laikas (InvoiceStatusDate) Paskutinio dokumento būklės įrašymo data, nurodyta iki sekundės. Datos ir laiko tipas: „YYYY-MM-DDThh:mm:ss“. |
DateTime | ||||
| <Reason> | ne |
Būklės pasikeitimo priežastis (Reason) Turi būti nurodyta dokumento būklės pasikeitimo priežastis. |
Tekstas 50 | |||||
| <Šaltinio ID> | user.ID | taip |
Vartotojo kodas (SourceID) Vartotojas, atsakingas už dabartinę dokumento būseną. |
Tekstas 30 | ||||
| <SourceBilling> | palaikoma tik „P“ | taip |
Dokumento kilmė (SourceBilling) Reikia įrašyti:
|
Tekstas 1 | ||||
| <Hash> |
fiscalResponse.signature TIK SAF-T export atveju: Priešinga sistema siunčia Hash į „FiscalAdditionalFields.HashPortugal“ |
taip |
Dokumento raktas (Hash) Parašas pagal 2010 m. birželio 23 d. potvarkį Nr. 363/2010. Jei sertifikavimas nėra privalomas, laukelyje turi būti įrašytas „0“ (nulis). |
Tekstas 172 | ||||
| <HashControl> |
fiscalResponse.AdditionalFields.HashControlValue TIK SAF-T export atveju: Priešinga sistema siunčia „HashControl“ lauke „FiscalAdditionalFields.HashControlPortugal“ |
taip |
Kontrolinis raktas (HashControl) Privačiojo rakto, naudoto parašui laukelyje 4.1.4.4 sukurti, versija – dokumento raktas (Hash). Jei dokumentas sukurtas naudojant nesertifikuotą programą, laukelyje turi būti įrašytas „0“ (nulis). |
Tekstas 70 | ||||
| <Laikotarpis> |
Apskaičiuojamas pagal FiscalYearStartMonth jei vertė, pvz., yra 3 (=kovas), o eksportas buvo atliktas balandžio mėnesiui, <Period> vertė yra „2“. |
taip |
Apskaitos laikotarpis (Period) Mokesčių laikotarpio mėnuo turi būti nurodytas nuo „1“ iki „12“, skaičiuojant nuo jo pradžios datos. |
Int | ||||
| <InvoiceDate> | BookDate | taip |
Pardavimo dokumento data (InvoiceDate) Pardavimo dokumento išdavimo data. |
Data | ||||
| <InvoiceType> |
Atitikimas: FT: „DocumentType“: 1 / „[1] = Sąskaita faktūra FS: documentType": 0 / "[0] = Kvitą FR: documentType: 0 / „[0] = Kvitą, jei nustatytas Document.Partner (yra duomenų). ND: nepalaikoma NC: „DocumentType“: 0 / „[0] = Kvitą“ ARBA „DocumentType“: 1 / „[1] = Sąskaitą-faktūrą“, jei:
VD, TV, TD, AA, DA nebevartojami Draudimo sektorius (RP, RE, CS, LD, RA) nepalaikomas |
taip |
Dokumento tipas (InvoiceType) Turi būti užpildyta taip:
Draudimo sektoriuje, jei tai neįtraukta į 4.3 lentelę – Dokumentai, skirti prekėms ar paslaugoms patikrinti (darbo dokumentai), taip pat gali būti įrašyta:
(a) Duomenys iki 2012 m. gruodžio 31 d. |
Tekstas 2 | ||||
| <SpecialRegimes> | taip | Specialiosios sistemos (SpecialRegimes) | N/A | |||||
| <SelfBillingIndicator> | visada nustatoma kaip „0“ | taip |
Savarankiško sąskaitų išrašymo rodiklis (SelfBillingIndicator) Jei taikomas savarankiškas sąskaitų išrašymas, turi būti įrašytas „1“, o jei ne – „0“ (nulis). |
Int | ||||
| <CashVATSchemeIndicator> |
Nustatymas konfigūracijoje
|
taip |
Grynųjų pinigų Vat schemos indikatorius (CashVATSchemeIndicator) Rodiklis, rodantis, ar laikomasi grynųjų pinigų Vat schemos. Jei schema taikoma, reikėtų įrašyti „1“, o jei netaikoma – „0“ (nulis). |
Int | ||||
| <ThirdPartiesBillingIndicator> | Trečiųjų šalių sąskaitų išrašymas nepalaikomas. Todėl visada įrašykite „0“ | taip |
Rodiklis, nurodantis, ar sąskaitos faktūros išrašytos trečiųjų šalių vardu ir jų naudai (ThirdPartiesBillingIndicator) Jei tai susiję su sąskaitų faktūrų išrašymu trečiųjų šalių vardu ir jų naudai, šis laukelis turi būti užpildytas skaičiumi „1“, kitais atvejais – skaičiumi „0“ (nulis). |
Int | ||||
| <SourceID> | user.ID | taip |
Vartotojo kodas (SourceID) Vartotojas, sukūręs dokumentą. |
Tekstas 30 | ||||
| <EACCode> | ne |
CAE kodas (EACCode) Turi būti nurodytas CAE kodas, susijęs su šio dokumento išdavimu. |
Tekstas 5 | |||||
| <SYSTEMENTRYDATE> | įrašymo data | taip |
Dokumento įregistravimo data (SystemEntryDate) Įrašo įvedimo data, nurodant sekundes, pasirašymo metu. Datos ir laiko formatas: „YYYY-MM-DDThh:mm:ss“. |
DateTime | ||||
| <TRANSACTIONID> | n.a. (neintegruotas sprendimas) | taip |
Sandorio identifikatorius (transactionId) Šis laukas turi būti užpildytas, jei naudojama integruota apskaitos ir sąskaitų faktūrų išrašymo sistema, net jei failo tipas (TaxAccountingBasis) neturėtų apimti su apskaita susijusių lentelių. Turi būti nurodytas unikalus raktas iš 3 lentelės „Apskaitos operacijos“ (GeneralLedgerEntries) to sandorio, kuriuo buvo įrašytas šis dokumentas, laikantis ten apibrėžtos taisyklės, taikomos 3.4.3.1 laukeliui – „Apskaitos operacijos unikalus raktas“ (transactionId). |
Tekstas 70 | ||||
| <CustomerID> | partner.id | taip |
Kliento identifikatorius (CustomerID) Unikalus raktas lentelėje 2.2. – Klientų lentelė (Customer), atitinkantis joje apibrėžtą taisyklę laukui 2.2.1. – Unikalus kliento identifikatorius (CustomerID). |
Tekstas 30 | ||||
| <ShipTo> | jei „deliveryAddress“ nustatytas kaip „partner“ | ne |
Iškrovimo vieta (ShipTo) Informacija apie iškrovimo vietą ir datą, kur parduoti daiktai pateikiami klientui arba jo nurodytam asmeniui trikampio sandorio atveju. |
N/A | ||||
| <DeliveryID> | ne |
Pristatymo identifikatorius (DeliveryID) Trikampių sandorių atveju būtina nurodyti pristatymo vietą ir gavėjo Vat kodą. |
Tekstas 255 | |||||
| <Pristatymo data> | ne |
Pristatymo data (DeliveryDate) Draudimo sektoriuje šiame laukelyje turi būti įrašyta rizikos draudimo laikotarpio pabaigos data. |
Data | |||||
| <WarehouseID> | ne | Paskirties sandėlio identifikatorius (WarehouseID) | Tekstas 50 | |||||
| <VietaID> | ne | Prekių vieta paskirties sandėlyje (LocationID) | Tekstas 30 | |||||
| <Address> | ne | Adresas | N/A | |||||
| <Pastato numeris> | ne | Pastato numeris (BuildingNumber) | Tekstas 10 | |||||
| <StreetName> | partner.street | ne | Gatvės pavadinimas (StreetName) | Tekstas 200 | ||||
| <Adresas> |
partner.street + partner.streetNumber |
taip | Turėtų būti nurodytas gatvės pavadinimas, namo numeris ir, jei taikoma, aukštas. | Tekstas 210 | ||||
| <Miestas> | partner.city | taip | Miestas | Tekstas 50 | ||||
| <POSTALCODE> | partner.PostalCode | taip | Pašto kodas | Tekstas 20 | ||||
| <Regionas> | ne | Rajonas | Tekstas 50 | |||||
| <Šalis> |
partner.CountryCode konvertuota į ISO 3166 ALPHA-2 |
taip | Jis turi būti užpildytas pagal ISO 3166 – 1-alpha-2. | Tekstas 2 | ||||
| <ShipFrom> | parduotuvės adresas (iš konfigūracijos) | taip |
Pakrovimo vieta (ShipFrom) Informacija apie pakrovimo vietą ir datą, kur prasideda klientui parduotų prekių siuntimas. |
Netaikoma | ||||
| <DeliveryID> | ne |
Pristatymo identifikatorius (DeliveryID) Turi būti nurodytas naudojamos transporto priemonės arba siuntimo būdo registracijos numeris, pvz., greitojo kurjerio paslauga ir pan. |
Tekstas 255 | |||||
| <Pristatymo data> | ne |
Gavimo data (DeliveryDate) Draudimo sektoriuje šiame laukelyje turi būti įrašyta rizikos draudimo laikotarpio pradžios data. |
Data | |||||
| <WarehouseID> | ne | Išvykimo sandėlio identifikatorius (WarehouseID) | Tekstas 50 | |||||
| <VietaID> | ne | Prekių vieta išsiuntimo sandėlyje (LocationID) | Tekstas 30 | |||||
| <Address> | ne | Adresas | N/A | |||||
| <Pastato numeris> | ne | Pastato numeris (BuildingNumber) | Tekstas 10 | |||||
| <StreetName> | parduotuvėsAdresas.gatvė (iš konfigūracijos) | ne | Gatvės pavadinimas (StreetName) | Tekstas 200 | ||||
| <Adresas> |
storeAddress.street + storeAddress.streetNumber (iš konfigūracijos) |
taip | Turėtų būti nurodytas gatvės pavadinimas, namo numeris ir, jei taikoma, aukštas. | Tekstas 210 | ||||
| <Miestas> | parduotuvėsAdresas.miestas (iš konfigūracijos) | taip | Miestas | Tekstas 50 | ||||
| <POSTALCODE> | storeAddress.PostalCode (iš konfigūracijos) | taip | Pašto kodas | Tekstas 20 | ||||
| <Region> | ne | Rajonas | Tekstas 50 | |||||
| <Šalis> | storeAddress.country konvertuota į ISO 3166 ALPHA-2 (iš konfigūracijos) | taip | Tai turi būti užpildyta pagal ISO 3166 - 1-alpha-2. | Tekstas 2 | ||||
| <MovementEndTime> | n.a. | ne |
Vežimo pabaigos data ir laikas (MovementEndTime) Datos ir laiko tipas: „YYYY-MM-DDThh:mm:ss“, kur „ss“ gali būti „00“, jei nėra konkrečios informacijos. |
DateTime | ||||
| <MovementStartTime> | n.a. | taip |
Vežimo pradžios data ir laikas (MovementStartTime) Datos ir laiko tipas: „YYYY-MM-DDThh:mm:ss“, kur „ss“ gali būti „00“, jei nėra konkrečios informacijos. Šis laukelis turi būti užpildytas, jei dokumentas taip pat naudojamas kaip vežimo dokumentas pagal 2003 m. liepos 11 d. Įstatymo dekretu Nr. 147/2003 patvirtintą Apyvartinių prekių režimo nuostatas. |
DateTime | ||||
| <Line> | taip | Netaikoma | ||||||
| <Eilutės numeris> | pozicijų skaičius + 1 | taip |
Eilutės numeris (LineNumber) Eilutės turėtų būti eksportuojamos ta pačia tvarka, kaip jos pateikiamos originaliajame dokumente. |
Int | ||||
| <OrderReferences> | n.a. | ne |
Nuoroda į šaltinio dokumentą (OrderReferences) Jei reikia daugiau nei vienos nuorodos, ši struktūra gali būti sugeneruota tiek kartų, kiek reikia. |
N/A | ||||
| <OriginatingON> | n.a. | nėra |
Išduodančiojo dokumento numeris (OriginatingON) Turi būti nurodytas šio dokumento išdavimą pagrindžiančio dokumento tipas, serija ir numeris. Jei dokumentas yra įtrauktas į SAF-T (PT), turi būti naudojama pirminio lauko numeravimo struktūra. |
Tekstas 60 | ||||
| <OrderDate> | netaikoma | nėra | Šaltinio dokumento data (OrderDate) | Data | ||||
| <ProductCode> | positions.ItemId | taip |
Prekės ar paslaugos identifikatorius (ProductCode) Raktas į įrašą 2.4. lentelėje – Produktų ir paslaugų lentelė (Product), 2.4.2. laukelyje – Produkto arba paslaugos identifikatorius (ProductCode). |
Tekstas 60 | ||||
| <ProductDescription> | positions.itemCaption | taip |
Prekės ar paslaugos aprašymas (ProductDescription) Sąskaitos eilutės aprašymas, susietas su 2.4. lentele – Prekių ir paslaugų lentele (Product), 2.4.4. laukelyje – Prekės ar paslaugos aprašymas (ProductDescription). |
Tekstas 200 | ||||
| <Kiekis> | pozicijos.Kiekis | taip | Kiekis | Dešimtainis | ||||
| <Matavimo vienetas> |
Pozicijos.KiekioVienetas.isoCode Naudoti ISO/UCUM kodus |
taip | Matavimo vienetas (UnitOfMeasure) | Tekstas 20 | ||||
| <UnitPrice> | apskaičiuota pagal: BaseNetValue / kiekį | taip |
Vienetinė kaina (UnitPrice) Vienetinė kaina atėmus eilutės ir header nuolaidas, be mokesčių. Jei privaloma užpildyti lauką 4.1.4.19.8, čia turi būti įrašyta „0,00“. – Apmokestinamoji vieneto vertė (TaxBase). |
Piniginė | ||||
| <TaxBase> |
Naudojama tik nemokamoms prekėms, jei „GrossValue“: 0 ir „BaseGrossValue“ > 0 |
taip |
Vieneto apmokestinamoji vertė (TaxBase) Vienetinė apmokestinamoji vertė, kuri neįskaičiuojama į dokumento sumą be mokesčių (NetTotal). Ši vertė naudojama kaip pagrindas apskaičiuojant eilutės mokesčius. Ženklas (debetas arba kreditas), kuriuo taip apskaičiuotas mokestis įtraukiamas į TaxPayable, priklauso nuo to, ar eilutėje yra DebitAmount arba CreditAmount. |
Piniginė | ||||
| <TaxPointDate> |
documentType: 0 / „[0] = Kvitą
už „documentType“: 1 / „[1] = sąskaita faktura
|
taip |
Prekių išsiuntimo arba paslaugų teikimo data (TaxPointDate) Prekių išsiuntimo arba paslaugų teikimo data. Reikia įrašyti atitinkamo pristatymo dokumento datą, jei toks yra. Jei yra daugiau nei vienas pristatymo lapas, turi būti nurodyta seniausiojo pristatymo lapo data. |
Data | ||||
| <Nuorodos> |
Nuorodos į sąskaitas faktūras (Nuorodos) Nuorodos į sąskaitas faktūras jų taisomuosiuose dokumentuose. Jei reikia daugiau nei vienos nuorodos, šią struktūrą galima sukurti tiek kartų, kiek reikia. |
Netaikoma | ||||||
| <Nuoroda> | documentReference.fiscalDocumentNumber | ne | Nuoroda į sąskaitą faktūrą arba supaprastintą sąskaitą faktūrą, nurodant jos unikalų identifikatorių, jei tokia sistema yra. Turi būti naudojama šaltinio lauko numeravimo struktūra. | Tekstas 60 | ||||
| <Priežastis> | documentReference.returnReasonText | ne | Reikia įrašyti išdavimo priežastį. | Tekstas 50 | ||||
| <Aprašymas> | positions.itemCaption | taip | Dokumento eilutės aprašymas. | Tekstas 200 | ||||
| <ProductSerialNumber> | ne | Produkto serijos numeris (ProductSerialNumber) | N/A | |||||
| <SerialNumber> | positions.ItemSerialNumber | taip |
Serijos numeris Turi būti nurodytas dokumente išvardyto produkto serijos numeris. Pvz.: VIN, IMEI, ISSN, ISAN. Jei reikia daugiau nei vienos nuorodos, šis laukas gali būti sukurtas tiek kartų, kiek reikia. |
Tekstas 100 | ||||
| <DebitAmount> | pozicijos.NetValue atitinkamos grąžinamos pozicijos | taip |
Debeto suma (DebitAmount) Eilutės suma, neįskaitant mokesčių, dokumentų, kurie turi būti įrašyti į pardavimo sąskaitą. Ši suma atimama iš eilutės ir header nuolaidų. |
Piniginė | ||||
| <CreditAmount> | pozicijos.NetValue atitinkamos pardavimo pozicijos | taip |
Kredito suma Eilutės suma be mokesčių, nurodyta dokumentuose, kurie turi būti įrašyti kaip kreditas į pardavimo sąskaitą. Ši suma atimama iš eilutės ir header nuolaidų. |
Piniginė | ||||
| <Mokesčiai> | taip | Mokesčio tarifas | Netaikoma | |||||
| <Mokesčio tipas> | visada nurodoma „IVA“ | taip |
Mokesčio tipo kodas (TaxType) Šiame laukelyje būtina nurodyti mokesčio tipą. Jį reikia užpildyti taip:
|
Tekstas 3 | ||||
| <TaxCountryRegion> |
gauta iš „FiscalRegions“ (pagal parduotuvę)
Atitikimas:
|
taip |
Mokesčių šalis arba regionas (TaxCountryRegion) Turi būti užpildyta pagal ISO 3166-1-alpha-2 standartą. Maderos ir Azorų autonominių regionų atveju turi būti įrašyta:
|
Tekstas 5 | ||||
| <TaxCode> |
VatIdentification Portugalijoje taikomi šie Vat tarifai: Portugalija: Įprastas tarifas: 23 % Sumažintas tarifas: 6 % Tarpinis tarifas: 13 % Azorų salos: Įprastas tarifas: 16 % Sumažintas tarifas: 4 % Vidutinis tarifas: 9 % Madeira: Įprastas tarifas: 22 % Sumažintas tarifas: 4 % (galioja nuo: 2024-10-01) Tarpinis tarifas: 12 % |
taip |
Mokesčio kodas (TaxCode) Mokesčio kodas mokesčių lentelėje. Jei laukelyje 4.1.4.19.15.1. – Mokesčio tipo kodas (TaxType) = Vat, jį reikia užpildyti taip:
Jei 4.1.4.19.15.1 laukelyje nurodytas mokesčio tipo kodas (TaxType) = IS, jame turi būti įrašyta:
Jei atsakomybė netaikoma, šį laukelį reikia užpildyti įrašant „NS“. |
Tekstas 10 | ||||
| <TaxPercentage> | Pozicijos.VatPercent | taip |
Mokesčio procentinė dalis (TaxPercentage) Šis laukas turi būti užpildytas, jei tai yra mokesčio procentinė dalis. Mokesčio procentinė dalis atitinka mokestį, taikomą laukui 4.1.4.19.13. – Debeto suma (DebitAmount) arba laukui 4.1.4.19.14. – Kredito suma (CreditAmount). Jei taikoma išimtis arba operacija neapmokestinama, šiame laukelyje įrašykite reikšmę „0“ (nulis). |
Dešimtainis skaičius | ||||
| <TaxAmount> | TaxType nepalaikoma | taip |
Mokesčio suma (TaxAmount) Šis laukas turi būti užpildytas, jei tai yra fiksuota žyminio mokesčio suma. Ši suma, padauginta iš kiekio (Quantity), sudaro mokėtiną mokestį (TaxPayable). |
Piniginė | ||||
| <TaxExemptionReason> |
Atleidimo nuo mokesčio priežasties kodai M01–M99 fiscalResponse.printingFields |
taip |
Mokesčio atleidimo priežastis (TaxExemptionReason) Šis laukas turi būti užpildytas, kai laukų 4.1.4.19.15.4 – Mokesčio procentinė dalis (TaxPercentage) arba 4.1.4.19.15.5 – Mokesčio suma (TaxAmount) yra lygūs nuliui. Reikia nurodyti taikytiną teisės aktą. Šis laukelis taip pat turi būti užpildytas tais atvejais, kai nėra prievolės mokėti mokesčius, nurodytus 2.5. lentelėje – Mokesčių lentelė (TaxTable). |
Tekstas 60 | ||||
| <TaxExemptionCode> | Žr. atleidimo nuo mokesčių priežasčių kodus M01–M99 | taip |
Mokesčių atleidimo priežasties kodas (TaxExemptionCode) Reikia įrašyti atleidimo nuo mokesčio arba neapmokestinimo priežasties kodą, kurį galima rasti Programinės įrangos integravimo vadove – Sąskaitų faktūrų perdavimas AT. Šis laukelis turi būti užpildytas, kai laukelių 4.1.4.19.15.4 – Mokesčio procentinė dalis (TaxPercentage) arba 4.1.4.19.15.5 – Mokesčio suma (TaxAmount) reikšmės yra lygios nuliui. Šis laukas taip pat turi būti užpildytas tais atvejais, kai nėra prievolės mokėti mokesčius, nurodytus 2.5. lentelėje – Mokesčių lentelė (TaxTable). |
Tekstas 3 | ||||
| <SettlementAmount> | ne |
Eilutės atsiskaitymo suma (SettlementAmount) Turi atspindėti visas suteiktas nuolaidas (bendrąsias nuolaidas šiai eilutei ir konkrečioms tai pačiai eilutei taikomas nuolaidas), kurios turi įtakos 4.1.4.20.3 lauko vertei – Dokumento suma su mokesčiais (GrossTotal). |
Piniginis | |||||
| <CustomsInformation> | ne | Muitinės informacija (CustomsInformation) | N/A | |||||
| <ARCNo> | ne |
Administracinis nuorodos kodas (ARCNo) Įrašykite kodą, suteiktą po elektroninio administracinio dokumento (e-DA) patvirtinimo. Jei reikia daugiau nei vieno nuorodos kodo, šį lauką galima užpildyti tiek kartų, kiek reikia. |
Tekstas 21 | |||||
| <IECAmount> | ne |
Akcizo suma eilutėje (IECAmount) Akcizo mokesčio suma, įtraukta į dokumento eilutės apmokestinamąją bazę, jei ji nėra išskirta atskiroje dokumento eilutėje, kai „Prekės ar paslaugos rodiklis (ProductType)“ = E. |
Piniginė | |||||
| <DocumentTotals> | taip | Dokumento sumos (DocumentTotals) | Netaikoma | |||||
| <TaxPayable> | pozicijų „TaxValue“ suma | taip | Mokėtino mokesčio suma (TaxPayable) | Piniginė | ||||
| <NetTotal> | pozicijų NetValue suma | taip |
Bendra dokumento suma be mokesčių (NetTotal) Šiame laukelyje neturėtų būti nurodytos sumos, susijusios su 2.5. lentelėje „Mokesčių lentelė“ (TaxTable) išvardytais mokesčiais. |
Piniginė | ||||
| <GrossTotal> | pozicijų GrossValue suma | taip |
Bendra dokumento suma, įskaitant mokesčius (GrossTotal) Šiame laukelyje neturėtų būti nurodyti jokie išskaičiuojamieji mokesčiai, įtraukti į struktūrą 4.1.4.21. – Išskaičiuojamasis mokestis (WithholdingTax) |
Piniginis | ||||
| <Currency> | tik jei payments.CurrencyIsoCode != EUR | ne | Jis neturėtų būti generuojamas, jei dokumentas išrašomas eurais. | N/A | ||||
| <CurrencyCode> | payments.currencyIsoCode | taip |
Valiutos kodas (CurrencyCode) Jei mokėjimas atliekamas užsienio valiuta, šis laukelis turi būti užpildytas pagal ISO 4217 standartą. |
Tekstas 3 | ||||
| <CurrencyAmount> | payments.ForeignAmount | taip |
Bendra suma užsienio valiuta (CurrencyAmount) 4.1.4.20.3 lauko reikšmė – dokumento bendra suma su mokesčiais (GrossTotal) dokumento pradine valiuta. |
Piniginė | ||||
| <ExchangeRate> | payments.ForeignAmountExchangeRate | taip |
Valiutos keitimo kursas (ExchangeRate) Turi būti nurodytas valiutos kursas, naudojamas perskaičiavimui į EUR. |
Dešimtainis | ||||
| <Atsiskaitymas> | ne |
Susitarimai arba mokėjimo būdai. Jei reikia daugiau nei vienos nuorodos, šią struktūrą galima sukurti tiek kartų, kiek reikia. |
Netaikoma | |||||
| <Atsiskaitymo nuolaida> | ne |
Būsimi nuolaidų susitarimai (SettlementDiscount) Reikia įrašyti nuolaidų susitarimus, kurie ateityje bus taikomi dabartinei vertei. |
Tekstas 30 | |||||
| <Atsiskaitymo suma> | ne |
Atsiskaitymo suma (SettlementAmount) Atstato sutartą būsimą nuolaidos sumą, nekeisdama 4.1.4.20.3 laukelyje nurodytos dokumento dabartinės vertės. — Dokumento suma su mokesčiais (GrossTotal). |
Piniginė | |||||
| <Atsiskaitymo data> | ne |
Sutarta atsiskaitymo data (SettlementDate) Reikia įtraukti informaciją apie sutartą mokėjimo su nuolaida datą |
Duomenys | |||||
| <PAYMENTTERMS> | ne |
Mokėjimo sąlygos Reikia įtraukti sutartas sąlygas arba mokėjimo terminą. |
Tekstas 100 | |||||
| <Mokėjimas> | ne |
Jei mokėjimai yra mišrūs, sumos turi būti nurodytos pagal mokėjimo būdą ir datą. Jei reikia daugiau nei vienos nuorodos, šią struktūrą galima sukurti tiek kartų, kiek reikia. |
Netaikoma | |||||
| <MokėjimoMechanizmas> |
payments.PaymentType Atitikimas:
|
ne |
Mokėjimo priemonės (PaymentMechanism) Reikia įrašyti:
|
Tekstas 2 | ||||
| <PAYMENTAMOUNT> | payments.amount | ne |
Mokėjimo suma (PaymentAmount) Reikia nurodyti sumą pagal kiekvieną mokėjimo būdą. |
Piniginė | ||||
| <PAYMENTDATE> | ne | Mokėjimo data (PaymentDate) | Data | |||||
| <WithholdingTax> | ne |
Išskaičiuojamas mokestis Jei reikia daugiau nei vienos nuorodos, šią struktūrą galima sugeneruoti tiek kartų, kiek reikia. |
Netaikoma | |||||
| <Pajamų mokesčio tipas> | ne |
Išskaičiuojamojo mokesčio tipo kodas (WithholdingTaxType) Šiame laukelyje privalote nurodyti išskaičiuojamojo mokesčio tipą, įrašydami:
|
Tekstas 3 | |||||
| <WithholdingTaxDescription> | ne |
Mokesčio išskaičiavimo priežastis (WithholdingTaxDescription) Reikia nurodyti taikytiną teisės aktą. Jei mokesčio tipo kodas (WithholdingTaxType) = IS, būtina įvesti atitinkamą mokesčio kodą. |
Tekstas 60 | |||||
| <WithholdingTaxAmount> | ne |
Išskaičiuojamo mokesčio suma (WithholdingTaxAmount) Reikia nurodyti išskaičiuoto mokesčio sumą. |
Piniginė | |||||
Kiti dokumentai
Be „Komercinių dokumentų vartotojams (SalesInvoices)“, SAF-T apima ir kitus dokumentus:
- Prekių judėjimo dokumentai (MovementOfGoods)
- Prekių patikrinimo arba paslaugų teikimo dokumentai (WorkingDocuments)
- Išduoti mokėjimo dokumentai (Payments)
Šių skyrių atitikmenys atitinka skyrių „Komerciniai dokumentai klientams (SalesInvoices)“ ir apima duomenis iš dokumentų tipų, išvardytų straipsnyje „Dokumentų tipų atitikmenys SAF-T (PT)“
Šis straipsnis buvo išverstas automatiškai.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite