В тази статия се обяснява как полетата в португалския SAF-T се съпоставят с модела на обектите на документа (RetailForce DOM).
Описаната по-долу XML структура на данните съответства на тази, описана в Наредба 302/2016 и последващите публикации.
Ако полетата са задължителни в SAF-T (PT), те стават задължителни и в RetailForce DOM.
Следните таблици понастоящем не се генерират от RetailForce
- Таблица с кодове на сметки (GeneralLedgerAccounts),
- Таблица с доставчици,
- Счетоводни записи (GeneralLedgerEntries),
Header
Информацията в заглавната част на SAF-T се извлича главно от основните данни в конфигурацията.
| Име на полето SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Мандат | Забележки | Формат | Пример | |
| <AuditFileVersion> | - | да |
Текуща версия на XML схемата Стойността е дефинирана (твърдо кодирана) във release-то на RetailForce |
Текст 10 | 1.04_01 | |
| <CompanyID> | Идентификационен номер на компанията | да | Регистрационен номер на дружеството | Текст 50 | 513076549 | |
| <Данъчен регистрационен номер> | Данъчен номер на дружеството | да | Португалски NIF (без интервали или префикс на държавата) | Int 9 | 513076549 | |
| <Данъчно-счетоводна основа> | - | да |
Условна настройка в конфигурацията:
|
Текст 1 | R | |
| <CompanyName> | ИмеНаФирма | да | Наименование на данъкоплатеца | Текст 100 | XYZ Retail | |
| <BusinessName> | н.д. | не | Търговско наименование на данъкоплатеца | Текст 60 | Най-добър магазин | |
| <Адрес на фирмата> | Адрес на фирмата | да | Адрес на данъкоплатеца | - | ||
| <Номер на сградата> | - | не | Текст 10 | 85 | ||
| <Име на улицата> | Адрес на фирмата.Улица | не | Текст 200 | ул. „де Белем“ | ||
| <Подробности за адреса> |
CompanyAddress.Street + АдресНаФирма.StreetNumber |
да |
Трябва да съдържа
ако е приложимо |
Текст 210 | R. de Belém, 100 | |
| <Град> | Адрес на фирмата.Град | да | Текст 50 | Повоа де Санта Катарина | ||
| <POSTALCODE> | Адрес на фирмата.PostalCode | да | Текст 8 | 3140-584 | ||
| <Регион> | н.д. | не | Текст 50 | |||
| <Страна> | Фиксирано „PT“ | да | Текст 2 | PT | ||
| <Фискална година> | МесецНаНачалотоНаФинансоватаГодина | да | изчислено въз основа на месеца на началото на финансовата година | Int 4 | 2026 | |
| <Начална дата> | fromDate | да |
Начална дата на периода на файла (StartDate) Експортиране на „fromDate“ |
Дата | 01.02.2026 | |
| <EndDate> | UntilDate | да |
Крайна дата на периода на файла (EndDate) Експортиране на „UntilDate“ |
Дата | 28.02.2026 | |
| <CurrencyCode> | CashRegister.CurrencyIsoCode | да | Посочете валута по подразбиране - „EUR“ | Текст 3 | EUR | |
| <DATECREATED> | Текуща дата, на която е създаден експортът | да | Дата на създаване на SAF-T (PT) | Дата | 08.10.2026 | |
| <TaxEntity> | StoreNumber | да | Трябва да се посочи обектът, за който се отнася създаденият файл | Текст 20 | Седе | |
| <Идентификационен номер на данъчно задълженото лице на производителя> | да | NIF на производителя на софтуера | Текст 20 | 503140600 | ||
| <Номер на сертификата за софтуера> | да | Номер на сертификата, присвоен на субекта, произвеждащ софтуера, в съответствие с Наредба № 363/2010 от 23 юни. | Int | 9999 | ||
| <ProductID> | CashRegister.Software.Brand+'/'+CashRegister.Software.SoftwareCompany | да |
Име на приложението, което генерира SAF-T (PT). Търговското наименование на софтуера и това на производителя във формат „Име на приложението/Име на компанията производител на софтуера“. |
Текст 255 | SuperPOS/ABC Software | |
| <Версия на продукта> | CashRegister.Software.Version | да | Трябва да бъде посочена версията на приложението, създало файла. | Текст 30 | 1.11.2 | |
| <Заглавен коментар> | н.п. | не | ||||
| <Телефон> | н.д. | не | ||||
| <Факс> | н.д. | не | ||||
| <Имейл> | н.д. | няма | ||||
| <Уебсайт> | н.д. | няма | ||||
Основни файлове
Основните файлове съдържат действителните данни от фактурите.
Таблица с клиенти
Таблицата с клиенти се генерира въз основа на данните, включени в документите (фактури, разписки и др.).
| Име на полето SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Мандат | Забележки | Формат | |
| <CustomerID> |
Ако Partner.IsBusiness: true
Ако Partner.IsBusiness: false
|
да |
Уникален идентификатор на клиента (CustomerID) В списъка с клиенти не може да има повече от един запис с един и същ CustomerID. В случая с крайните потребители трябва да се създаде общ клиент с обозначението „Краен потребител“ („Consumidor final“). |
Текст 30 | |
| <AccountID> |
Тъй като не са представени счетоводни данни (generalLedger), използвайте стойността „Неизвестно“ „Desconhecido“ |
да |
Код на сметката (AccountID) Трябва да се посочи текущата сметка на клиента в счетоводния план на сметките, ако е дефинирана. В противен случай трябва да се попълни с обозначението „Неизвестно“ („Desconhecido“). |
Текст 30 | |
| <CustomerTaxID> |
Ако IsBusiness: true:
Ако IsBusiness: false:
|
да |
Данъчен идентификационен номер на клиента (CustomerTaxID) Той трябва да бъде посочен без префикса на държавата. Типичният клиент, съответстващ на определения „Краен потребител“ („Consumidor final“), трябва да бъде идентифициран с данъчния идентификационен номер „999999990“. |
Текст 30 | |
| <CompanyName> |
Ако IsBusiness: true:
Ако IsBusiness: false:
|
да |
Наименование на дружеството (CompanyName) Типичният клиент трябва да бъде идентифициран като „Краен потребител“ („Consumidor final“). |
Текст 100 | |
| <Контакт> | не | Име на лицето за контакт във фирмата (Contact) | Текст 50 | ||
| <BILLINGADDRESS> | да |
Адрес за фактуриране (BillingAddress) Съответства на адреса на централния офис или постоянното представителство на територията на страната. |
Н/Д | ||
| <BuildingNumber> | не | Номер на сградата (BuildingNumber) | Текст 20 | ||
| <StreetName> | Partner.Street | не | Име на улицата (StreetName) | Текст 200 | |
| <AddressDetail> |
Partner.Street + Partner.StreetNumber Използва се "Desconhecido", ако IsBusiness: false и не е посочен адрес |
да |
Подробен адрес (AddressDetail) Трябва да включва името на улицата, номера на блока и етажа, ако е приложимо. Трябва да се попълни с обозначението „Неизвестно“ („Desconhecido“) в следните ситуации:
|
Текст 210 | |
| <Град> |
Партньор.Град Използва се „Desconhecido“, ако IsBusiness: false и не е посочен адрес |
да |
Местоположение (град) Трябва да се попълни с обозначението „Неизвестно“ („Desconhecido“) в следните ситуации:
|
Текст 50 | |
| <POSTALCODE> |
PostalCode Използва се „Desconhecido“, ако IsBusiness: false и не е посочен адрес |
да |
Пощенски код (PostalCode) Трябва да се попълни с обозначението „Неизвестен“ („Desconhecido“) в следните ситуации:
|
Текст 20 | |
| <Регион> |
Ако е посочено:
|
№ | Район | Текст 50 | |
| <Страна> |
Partner.CountryCode, преобразуван в ISO 3166 ALPHA-2 Използва се „Desconhecido“, ако IsBusiness: false и не е посочен адрес |
да |
Ако е известно, трябва да се попълни в съответствие с ISO 3166 – 1-alpha-2. Трябва да се попълни с обозначението „Неизвестно“ („Desconhecido“) в следните ситуации:
|
Текст 12 | |
| <ShipToAddress> | включва се, ако partner.addressType: [2] = DeliveryAddress е посочено | не |
Адрес за доставка (ShipToAddress) Ако се изисква повече от една препратка, тази структура може да бъде генерирана толкова пъти, колкото е необходимо. |
Н/Д | |
| <BuildingNumber> | н.д. | не | Номер на сградата (BuildingNumber) | Текст 10 | |
| <StreetName> | улица | № | Име на улицата (StreetName) | Текст 200 | |
| <AddressDetail> |
улица + streetNumber |
да |
Подробен адрес (AddressDetail) Трябва да включва името на улицата, номера на блока и етажа, ако е приложимо. Трябва да се попълни с обозначението „Неизвестно“ („Desconhecido“) в следните ситуации:
|
Текст 210 | |
| <Град> | град | да |
Местоположение (град) Трябва да се попълни с обозначението „Неизвестно“ („Desconhecido“) в следните ситуации:
|
Текст 50 | |
| <POSTALCODE> | PostalCode | да |
Пощенски код (PostalCode) Трябва да се попълни с обозначението „Неизвестен“ („Desconhecido“) в следните ситуации:
|
Текст 20 | |
| <Регион> | общност | № | Район | Текст 50 | |
| <Страна> | CountryCode преобразуван в ISO 3166 ALPHA-2 | да |
Ако е известен, трябва да бъде попълнен в съответствие с ISO 3166 – 1-alpha-2. Трябва да се попълни с обозначението „Неизвестно“ („Desconhecido“) в следните ситуации:
|
Текст 12 | |
| <Телефон> | н.д. | не | телефон | Текст 20 | |
| <Факс> | н.д. | не | факс | Текст 20 | |
| <Имейл> | н.д. | не | Имейл адрес на фирмата | Текст 254 | |
| <Уебсайт> | н.д. | не | Адрес на уебсайта на компанията | Текст 60 | |
| <SelfBillingIndicator> | Самофактурирането не се поддържа в RetailForce, винаги посочвайте „0“. | да |
Индикатор за самофактуриране (SelfBillingIndicator) Индикатор за наличието на споразумение за самофактуриране между клиента и доставчика. Трябва да се попълни с „1“, ако има споразумение, и с „0“ (нула), ако няма споразумение. |
Int | |
Таблица „Продукт/Услуга“
| Име на полето SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Задължително | Забележки | Формат | |
| <ProductType> |
позиции.ItemType В случай на допълнителен данък:
В случай на депозити:
Съответствие:
В момента се поддържат разходи за доставка |
да |
Индикатор за продукт или услуга (ProductType) Трябва да се попълни с: „P“ – Продукти; „S“ – Услуги; „O“ – Други (например транспортни разходи, получени аванси или разпореждане с активи); „E“ – Специални данъци върху потреблението – (например IABA, ISP, IT); „I“ – Данъци, такси и парафискални налози – с изключение на Vat и IS, които трябва да бъдат отразени в таблица 2.5 – Данъчна таблица (TaxTable), и специалните данъци върху потреблението, които трябва да бъдат попълнени с кода „E“. |
Текст 1 | |
| <ProductCode> | positions.ItemId | да |
Идентификатор на продукта или услугата (ProductCode) Уникален код на продукта в списъка с продукти. |
Текст 60 | |
| <ProductGroup> | positions.ItemGroupCaption | не | Семейство продукти или услуги (ProductGroup) | Текст 50 | |
| <ProductDescription> | Позиции.ItemCaption | да |
Описание на продукта или услугата (ProductDescription) Това трябва да съответства на обичайното наименование на предоставяните стоки или услуги, като се посочват елементите, необходими за определяне на приложимата данъчна ставка. |
Текст 200 | |
| <ProductNumberCode> |
позиции.GTIN, ако е посочено иначе positions.ItemId |
да |
Код на продукта (ProductNumberCode) Трябва да се използва EAN кодът (Barcode) на продукта. Когато такъв липсва, попълнете стойността на поле 2.4.2. — Идентификатор на продукта или услугата (ProductCode). |
Текст 60 | |
| <CustomsDetails> | не | Митнически данни | Н/Д | ||
| <CNCode> | н.д. | не |
Код от Комбинираната номенклатура (CNCode) Попълнете с кода от номенклатурата на стоките на Европейския съюз. Ако се изисква повече от една препратка, това поле може да се попълни толкова пъти, колкото е необходимо. |
Текст 8 | |
| <UNNumber> | н.п. | не |
Номер на ООН (UNNumber) Попълнете номера на ООН за опасни товари. Ако се изисква повече от една препратка, това поле може да се генерира толкова пъти, колкото е необходимо. |
Текст 4 | |
Данъчна таблица
| Име на полето SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Мандат | Забележки | Формат | Пример | |
| <TaxTableEntry> | да | Запис в данъчната таблица (TaxTableEntry) | Н/Д | |||
| <TaxType> | Понастоящем се поддържа само „IVA“ за данък добавена стойност. | да |
Код на вида данък (TaxType) В това поле трябва да бъде посочен видът на данъка. Трябва да се попълни със: „IVA“ – данък добавена стойност; „IS“ – Гербова такса; „NS“ – Не подлежи на Vat или гербова такса. |
Текст 3 | ||
| <TaxCountryRegion> |
извлечено от FiscalRegions (на магазина)
Съответствие:
|
да |
Държава или регион за данъчни цели (TaxCountryRegion) Трябва да се попълни в съответствие с ISO 3166-1-alpha-2. В случая на автономните региони Мадейра и Азорските острови трябва да се попълни със: „PT-AC“ – данъчна зона на автономната област Азорските острови; и „PT-MA“ — данъчна зона на автономната област Мадейра. |
Текст 5 | ||
| <TaxCode> |
VatIdentification В Португалия се прилагат следните ставки на Vat: Португалия: Обичайна ставка: 23% Намалена ставка: 6% Средна ставка: 13% Азорски острови: Обикновена ставка: 16% Намалена ставка: 4% Средна ставка: 9% Мадейра: Обичайна ставка: 22% Намалена ставка: 4% (в сила от: 01.10.2024 г.) Средна ставка: 12% |
да |
Данъчен код (TaxCode) В случай че поле 2.5.1.1 — Код на вида данък (TaxType) = Vat, то трябва да се попълни с:
В случай че поле 2.5.1.1 — Код на вида данък (TaxType) = IS, то трябва да се попълни със:
В случай на липса на данъчно задължение, трябва да се попълни с „NS“. В касовите бележки, издадени без подробно изброени данъци, трябва да се попълни „NA“. |
Текст 10 | ||
| <Описание> |
генерирано според VatIdentification
Данък върху печалбата – понастоящем не се поддържа |
да | Описание на данъка (Описание) | Текст 255 | ||
| <TaxExpirationDate> | не |
Дата на изтичане (TaxExpirationDate) Последната законна дата на прилагане на данъчната ставка в случай на промяна в нея през данъчния период. |
Дата | |||
| <TaxPercentage> | Positions.VatPercent | да |
Процент на данъчната ставка (TaxPercentage) Това поле трябва да бъде попълнено, ако става въпрос за данъчен процент. В случай на освобождаване от данък или не облагаемост, използвайте това поле със стойност „0“ (нула). |
Десетична | ||
| <TaxAmount> | TaxType не се поддържа | да |
Размер на данъка (TaxAmount) Това поле трябва да бъде попълнено, ако става въпрос за фиксирана сума на гербовия налог. |
Парични | ||
Търговски документи (SourceDocuments)
Тази секция съдържа действителните документи, изпратени от системата нагоре по веригата.
Търговски документи към клиенти (SalesInvoices)
Тази секция съдържа следните documentTypes:
- 0 / [0] = Разписка
- 1 / [1] = Фактура
| Име на полето SAF-T (PT) | RetailForce DOM | Мандат | Бележки | Формат | ||||
| <SalesInvoices> |
DocumentType:
|
Търговски документи към клиенти (SalesInvoices) | Н/Д | |||||
| <Брой записи> | Брой на търговските документи, включени в текущия SAF-T export файл. | да | Брой записи на търговски документи (NumberOfEntries) | Int | ||||
| <TotalDebit> | Сума от NetValue на позициите на обратните транзакции, включени в файла за SAF-T export | да | Обща сума на дебитите (TotalDebit) | Парична | ||||
| <TotalCredit> | Сума на NetValue на всички позиции по транзакции за продажби, включени в файла за SAF-T export | да | Общо кредити (TotalCredit) | Парични | ||||
| <Фактура> | Документ за продажби (Invoice) | Н/Д | ||||||
| <InvoiceNo> | fiscalResponse.AdditionalFields.InvoiceNo | да |
Уникален идентификатор на документа за продажба (InvoiceNo) Този идентификатор се състои последователно от следните елементи: вътрешният код на типа документ, присвоен от приложението, интервал, идентификаторът на серията на документа, наклонена черта (/) и поредният номер на този документ в рамките на тази серия. Не може да има записи с една и съща идентификация. Един и същ вътрешен код на типа документ не може да се използва за различни типове документи. |
Текст 60 | ||||
| <ATCUD> |
fiscalResponse.AdditionalFields.AtCud САМО в случай на SAF-T export: Изходната система изпраща ATCUD в fiscalisationAdditionalFields.AtCudPortugal |
да |
Уникален код на документа (ATCUD) Това поле трябва да съдържа уникалния код на документа. Полето трябва да бъде попълнено с „0“ (нула), докато не бъде регламентирано. Кодът ATCUD е задължителен от 2023 г. |
Текст 100 | ||||
| <DocumentStatus> | да | Статус на документа (DocumentStatus) | Н/Д | |||||
| <InvoiceStatus> |
„N“ за всички транзакции (продажби и връщания), но не и за анулиране (отмяна) „A“, ако
„S“ – не се поддържа „R“ – не се поддържа „F“ – не се използва в RF |
да |
Текущ статус на документа (InvoiceStatus) Трябва да се попълни с:
|
Текст 1 | ||||
| <InvoiceStatusDate> | BookDate | да |
Дата и час на текущото състояние на документа (InvoiceStatusDate) Дата на последното записване на статуса на документа с точност до секундата. Тип на датата и часа: „YYYY-MM-DDThh:mm:ss“. |
DateTime | ||||
| <Причина> | не |
Причина за промяната на статуса (Reason) Трябва да бъде посочена причината за промяната в статуса на документа. |
Текст 50 | |||||
| <SourceID> | user.ID | да |
Код на потребителя (SourceID) Потребител, отговорен за текущото състояние на документа. |
Текст 30 | ||||
| <SourceBilling> | поддържа се само „P“ | да |
Произход на документа (SourceBilling) Трябва да се попълни с:
|
Текст 1 | ||||
| <Хеш> |
fiscalResponse.signature САМО в случай на SAF-T export: Системата-източник изпраща хеш в FiscalAdditionalFields.HashPortugal |
да |
Ключ на документа (хеш) Подпис в съответствие с Наредба № 363/2010 от 23 юни. Полето трябва да бъде попълнено с „0“ (нула), ако сертифицирането не е задължително. |
Текст 172 | ||||
| <HashControl> |
fiscalResponse.AdditionalFields.HashControlValue САМО в случай на SAF-T export: Системата-източник изпраща HashControl в FiscalAdditionalFields.HashControlPortugal |
да |
Контролен ключ (HashControl) Версия на частния ключ, използван за създаване на подписа в поле 4.1.4.4. – Ключ на документа (Hash). Полето трябва да бъде попълнено с „0“ (нула), ако документът е генериран от несертифицирана програма. |
Текст 70 | ||||
| <Период> |
Изчислява се въз основа на FiscalYearStartMonth ако стойността е например 3 (=март), а износът е за април, стойността на <Период> е „2“. |
да |
Счетоводен период (Период) Месецът на данъчния период трябва да бъде посочен от „1“ до „12“, като се брои от датата на неговото начало. |
Int | ||||
| <InvoiceDate> | BookDate | да |
Дата на документа за продажба (InvoiceDate) Дата на издаване на документа за продажба. |
Дата | ||||
| <InvoiceType> |
Съответствие: FT: documentType": 1 / "[1] = Фактура FS: documentType": 0 / "[0] = Квитанция FR: documentType: 0 / "[0] = Разписка, ако Document.Partner е зададен (съдържа данни). ND: не се поддържа NC: documentType": 0 / "[0] = разписка" ИЛИ "documentType": 1 / "[1] = фактура", ако:
VD, TV, TD, AA, DA са остарели Застрахователен сектор (RP, RE, CS, LD, RA) – не се поддържа |
да |
Тип документ (InvoiceType) Трябва да се попълни с:
За сектора „Застраховане“, когато не е включено в таблица 4.3. – Документи за проверка на стоки или услуги (Работни документи), може да се попълни и със:
(а) За данни до 31 декември 2012 г. |
Текст 2 | ||||
| <SpecialRegimes> | да | Специални режими (SpecialRegimes) | Н/Д | |||||
| <SelfBillingIndicator> | винаги се задава на „0“ | да |
Индикатор за самофактуриране (SelfBillingIndicator) Трябва да се попълни с „1“, ако се прилага самофактуриране, и с „0“ (нула), ако не се прилага. |
Int | ||||
| <CashVATSchemeIndicator> |
Настройка в конфигурацията
|
да |
Индикатор за схемата за Vat при плащане в брой (CashVATSchemeIndicator) Индикатор за спазване на схемата за Vat на базата на касови постъпления. Трябва да се попълни с „1“, ако има спазване, и с „0“ (нула), ако няма. |
Int | ||||
| <ThirdPartiesBillingIndicator> | Фактурирането от трети страни не се поддържа. Затова винаги се попълва „0“ | да |
Индикатор за фактуриране, издадено от името и за сметка на трети страни (ThirdPartiesBillingIndicator) Трябва да се попълни с „1“, ако се отнася за фактуриране, издадено от името и за сметка на трети страни, и с „0“ (нула) в противен случай. |
Int | ||||
| <SourceID> | user.ID | да |
Код на потребителя (SourceID) Потребител, създал документа. |
Текст 30 | ||||
| <EACCode> | не |
CAE код (EACCode) Трябва да бъде посочен CAE кодът за дейността, свързана с издаването на този документ. |
Текст 5 | |||||
| <SYSTEMENTRYDATE> | BookDate | да |
Дата на вписване на документа (SystemEntryDate) Дата на въвеждане на записа с точност до секундата, към момента на подписване. Формат на датата и часа: „YYYY-MM-DDThh:mm:ss“. |
DateTime | ||||
| <TRANSACTIONID> | н.д. (неинтегрирано решение) | да |
Идентификатор на транзакцията (TransactionID) Това поле трябва да бъде попълнено в случай на интегрирана счетоводна и фактурираща система, въпреки че типът файл (TaxAccountingBasis) не трябва да съдържа таблиците, свързани със счетоводството. Трябва да се посочи уникалният ключ от таблица 3. Счетоводни операции (GeneralLedgerEntries) на транзакцията, в която е осчетоводен този документ, в съответствие с правилото, определено там за поле 3.4.3.1 — Уникален ключ на счетоводната операция (transactionId). |
Текст 70 | ||||
| <CustomerID> | partner.id | да |
Идентификатор на клиента (CustomerID) Уникален ключ за таблица 2.2. – Таблица „Клиенти“ (Customer), съобразен с правилото, определено в нея за поле 2.2.1. – Уникален идентификатор на клиента (CustomerID). |
Текст 30 | ||||
| <ShipTo> | ако deliveryAddress е зададен на partner | не |
Място на разтоварване (ShipTo) Информация за мястото и датата на разтоварване, където продадените артикули се предоставят на клиента или на лицето, посочено от него в случай на тристранни сделки. |
Н/Д | ||||
| <DeliveryID> | не |
Идентификатор на доставката (DeliveryID) При тристранни сделки трябва да се посочат мястото на доставка и номерът по Vat на получателя. |
Текст 255 | |||||
| <DeliveryDate> | не |
Дата на доставка (DeliveryDate) В застрахователния сектор това поле трябва да се попълни с датата на изтичане на периода на покритие на риска. |
Дата | |||||
| <WarehouseID> | не | Идентификатор на склада-получател (WarehouseID) | Текст 50 | |||||
| <LocationID> | не | Местоположение на стоките в склада на местоназначението (LocationID) | Текст 30 | |||||
| <Address> | не | Адрес | Н/Д | |||||
| <Номер на сградата> | не | Номер на сградата (BuildingNumber) | Текст 10 | |||||
| <StreetName> | partner.street | № | Име на улицата (StreetName) | Текст 200 | ||||
| <AddressDetail> |
partner.street + partner.streetNumber |
да | Трябва да включва името на улицата, номера на блока и етажа, ако е приложимо. | Текст 210 | ||||
| <Град> | partner.city | да | Град | Текст 50 | ||||
| <POSTALCODE> | partner.PostalCode | да | Пощенски код | Текст 20 | ||||
| <Регион> | не | Район | Текст 50 | |||||
| <Страна> |
partner.CountryCode преобразуван в ISO 3166 ALPHA-2 |
да | Трябва да бъде попълнено в съответствие с ISO 3166 - 1-alpha-2. | Текст 2 | ||||
| <ShipFrom> | storeAddress (от конфигурацията) | да |
Място на натоварване (ShipFrom) Информация за мястото и датата на натоварване, откъдето започва изпращането на артикулите, продадени на клиента. |
Н/Д | ||||
| <DeliveryID> | не |
Идентификатор на доставката (DeliveryID) Трябва да бъде посочен регистрационният номер на транспортното средство или използваният начин на доставка, например експресен куриер и др. |
Текст 255 | |||||
| <DeliveryDate> | не |
Дата на получаване (DeliveryDate) В застрахователния сектор това поле трябва да се попълни с началната дата на периода на покритие на риска. |
Дата | |||||
| <WarehouseID> | не | Идентификатор на склада на отправяне (WarehouseID) | Текст 50 | |||||
| <LocationID> | не | Местоположение на стоките в склада на отправяне (LocationID) | Текст 30 | |||||
| <Address> | не | Адрес | Н/Д | |||||
| <Номер на сградата> | не | Номер на сградата (BuildingNumber) | Текст 10 | |||||
| <StreetName> | storeAddress.street (от конфигурацията) | не | Име на улицата (StreetName) | Текст 200 | ||||
| <AddressDetail> |
storeAddress.street + storeAddress.streetNumber (от конфигурацията) |
да | Трябва да включва името на улицата, номера на полицейския участък и етажа, ако е приложимо. | Текст 210 | ||||
| <Град> | storeAddress.city (от конфигурацията) | да | Град | Текст 50 | ||||
| <POSTALCODE> | storeAddress.PostalCode (от Конфигурация) | да | Пощенски код | Текст 20 | ||||
| <Регион> | не | Район | Текст 50 | |||||
| <Страна> | storeAddress.country, преобразувано в ISO 3166 ALPHA-2 (от конфигурацията) | да | Трябва да бъде попълнено в съответствие с ISO 3166 - 1-alpha-2. | Текст 2 | ||||
| <MovementEndTime> | н.п. | не |
Дата и час на края на превоза (MovementEndTime) Тип на датата и часа: „YYYY-MM-DDThh:mm:ss“, където „ss“ може да бъде „00“, ако липсва конкретна информация. |
DateTime | ||||
| <MovementStartTime> | н.д. | да |
Дата и час на началото на превоза (MovementStartTime) Тип на датата и часа: „YYYY-MM-DDThh:mm:ss“, където „ss“ може да бъде „00“, ако липсва конкретна информация. Това поле трябва да бъде попълнено, ако документът служи и като транспортен документ в съответствие с разпоредбите на Режима за стоки в обращение, одобрен с Декрет-закон № 147/2003 от 11 юли. |
DateTime | ||||
| <Line> | да | Н/Д | ||||||
| <Номер на ред> | positions.PositionNumber + 1 | да |
Номер на реда (LineNumber) Редовете трябва да се експортират в същия ред, в който се появяват в оригиналния документ. |
Int | ||||
| <OrderReferences> | н.д. | не |
Препратка към изходния документ (OrderReferences) Ако се изисква повече от една препратка, тази структура може да бъде генерирана толкова пъти, колкото е необходимо. |
Н/Д | ||||
| <OriginatingON> | н.д. | не |
Номер на изходния документ (OriginatingON) Трябва да бъдат посочени видът, серията и номерът на документа, на който се основава издаването на настоящия документ. Ако документът е включен в SAF-T (PT), трябва да се използва структурата на номериране на полето „OriginatingON“. |
Текст 60 | ||||
| <OrderDate> | н.п. | не | Дата на изходния документ (OrderDate) | Дата | ||||
| <ProductCode> | positions.ItemId | да |
Идентификатор на продукта или услугата (ProductCode) Ключ към записа в таблица 2.4. – Таблица на продуктите/услугите (Product), в поле 2.4.2. – Идентификатор на продукта или услугата (ProductCode). |
Текст 60 | ||||
| <ProductDescription> | positions.itemCaption | да |
Описание на продукта или услугата (ProductDescription) Описание на реда във фактурата, свързано с таблица 2.4. – Таблица „Продукт/услуга“ (Product), в поле 2.4.4. – Описание на продукта или услугата (ProductDescription). |
Текст 200 | ||||
| <Количество> | позиции.Количество | да | Количество | Десетична | ||||
| <Единица на мярка> |
Позиции.ЕдиницаКоличество.isoCode Използване на кодове по ISO/UCUM |
да | Единица мярка (UnitOfMeasure) | Текст 20 | ||||
| <UnitPrice> | изчислена от: BaseNetValue / количество | да |
Единична цена (UnitPrice) Единична цена без отстъпки по ред и header, без данъци. Трябва да се попълни с „0,00“, ако трябва да се попълни поле 4.1.4.19.8. - Данъчна стойност на единица (TaxBase). |
Парична | ||||
| <TaxBase> |
Използва се само за безплатни артикули, ако GrossValue: 0 и BaseGrossValue > 0 |
да |
Данъчна стойност на единица (TaxBase) Данъчна стойност на единица, която не се включва в общата сума на документа без данъци (NetTotal). Тази стойност се използва като основа за изчисляване на данъците за реда. Знакът (дебит или кредит), с който така изчисленият данък се включва в TaxPayable, зависи от наличието на DebitAmount или CreditAmount в реда. |
Парична | ||||
| <TaxPointDate> |
for DocumentType": 0 / "[0] = Разписка
for DocumentType": 1 / "[1] = Фактура
|
да |
Дата на изпращане на стоките или предоставяне на услугите (TaxPointDate) Дата на изпращане на стоките или предоставяне на услугите. Трябва да се попълни с датата на съответния товарителница, ако има такава. Ако има повече от един товарителница, трябва да се посочи датата на най-старата от тях. |
Дата | ||||
| <References> |
Препратки към фактури (Препратки) Препратки към фактури в техните коригиращи документи. Ако се изисква повече от една препратка, тази структура може да бъде генерирана толкова пъти, колкото е необходимо. |
Н/Д | ||||||
| <Препратка> | documentReference.fiscalDocumentNumber | не | Позоваване на фактурата или опростената фактура чрез нейния уникален идентификационен номер в системите, където такъв съществува. Трябва да се използва структурата на номериране на изходното поле. | Текст 60 | ||||
| <Причина> | documentReference.returnReasonText | не | Трябва да се попълни с причината за издаване. | Текст 50 | ||||
| <Описание> | positions.itemCaption | да | Описание на реда в документа. | Текст 200 | ||||
| <Сериен номер на продукта> | не | Сериен номер на продукта (ProductSerialNumber) | Н/Д | |||||
| <SerialNumber> | positions.itemSerialNumber | да |
Сериен номер Трябва да включва серийния номер на продукта, посочен в документа. Например: VIN, IMEI, ISSN, ISAN. Ако се изисква повече от една препратка, това поле може да се генерира толкова пъти, колкото е необходимо. |
Текст 100 | ||||
| <DebitAmount> | позиции.NetValue на съответната позиция за връщане | да |
Дебитна сума (DebitAmount) Сума по ред, без ДДС, на документите, които трябва да бъдат осчетоводени по сметката за продажби. Тази сума се приспада от отстъпките по редовете и в header-то. |
Парична | ||||
| <CreditAmount> | позиции.NetValue на съответната позиция по продажбите | да |
Кредитна сума Сума по ред, без ДДС, на документите, които трябва да бъдат осчетоводени като кредит по сметката за продажби. Тази сума се приспада от отстъпките по редовете и заглавието. |
Парична | ||||
| <Данък> | да | Данъчна ставка | Н/Д | |||||
| <Вид данък> | Винаги се посочва „IVA“ | да |
Код на вида данък (TaxType) В това поле трябва да бъде посочен видът на данъка. Трябва да се попълни със:
|
Текст 3 | ||||
| <TaxCountryRegion> |
произтича от FiscalRegions (на магазина)
Съответствие:
|
да |
Държава или регион за данъчни цели (TaxCountryRegion) Трябва да се попълни в съответствие с ISO 3166 - 1-alpha-2. В случая на автономните региони Мадейра и Азорските острови трябва да се попълни със:
|
Текст 5 | ||||
| <TaxCode> |
VatIdentification В Португалия се прилагат следните ставки на Vat: Португалия: Обичайна ставка: 23% Намалена ставка: 6% Средна ставка: 13% Азорски острови: Обикновена ставка: 16% Намалена ставка: 4% Средна ставка: 9% Мадейра: Обичайна ставка: 22% Намалена ставка: 4% (в сила от: 01.10.2024 г.) Средна ставка: 12% |
да |
Данъчен код (TaxCode) Данъчен код в данъчната таблица. В случай на поле 4.1.4.19.15.1. – Код на вида данък (TaxType) = Vat, то трябва да бъде попълнено с:
В случай че поле 4.1.4.19.15.1 – Код на вида данък (TaxType) = IS, то трябва да се попълни със:
В случай на липса на задължение, трябва да се попълни с „NS“. |
Текст 10 | ||||
| <TaxPercentage> | Positions.VatPercent | да |
Данъчен процент (TaxPercentage) Това поле трябва да бъде попълнено, ако става въпрос за данъчен процент. Данъчният процент съответства на данъка, приложим към поле 4.1.4.19.13. – Сума за дебит (DebitAmount) или поле 4.1.4.19.14. – Сума за кредит (CreditAmount). В случай на освобождаване от данък или не облагане, използвайте това поле със стойност „0“ (нула). |
Десетична | ||||
| <TaxAmount> | TaxType не се поддържа | да |
Размер на данъка (TaxAmount) Това поле трябва да бъде попълнено, ако става въпрос за фиксирана единична сума на гербовия налог. Тази сума, умножена по количеството (Quantity), се включва в дължимия данък (TaxPayable). |
Парична | ||||
| <TaxExemptionReason> |
Кодове за основания за освобождаване M01-M99 fiscalResponse.printingFields |
да |
Причина за данъчно освобождаване (TaxExemptionReason) Това поле трябва да бъде попълнено, когато стойностите в полета 4.1.4.19.15.4 – Данъчен процент (TaxPercentage) или 4.1.4.19.15.5 – Размер на данъка (TaxAmount) са равни на нула. Трябва да се посочи приложимата правна разпоредба. Това поле трябва да се попълва и в случаите на липса на задължение за плащане на данъците, посочени в Таблица 2.5. – Данъчна таблица (TaxTable). |
Текст 60 | ||||
| <TaxExemptionCode> | Вижте кодовете за причини за освобождаване M01–M99 | да |
Код на основанието за освобождаване от данък (TaxExemptionCode) Трябва да се попълни с кода на основанието за освобождаване или неопределяне на данък, който може да бъде намерен в Наръчника за софтуерна интеграция – Предаване на фактури към АТ. Това поле трябва да се попълни, когато полетата 4.1.4.19.15.4 – Данъчен процент (TaxPercentage) или 4.1.4.19.15.5 – Данъчна сума (TaxAmount) са равни на нула. Това поле трябва да се попълва и в случаите на липса на задължение за плащане на данъците, посочени в таблица 2.5. – Данъчна таблица (TaxTable). |
Текст 3 | ||||
| <SettlementAmount> | не |
Сума за уреждане на реда (SettlementAmount) Трябва да отразява всички предоставени отстъпки (пропорционалната част от общите отстъпки за този ред и тези, които са специфични за същия ред), които влияят върху стойността на поле 4.1.4.20.3. – Обща сума по документа с данъци (GrossTotal). |
Парична | |||||
| <CustomsInformation> | не | Митническа информация (CustomsInformation) | Н/Д | |||||
| <ARCNo> | не |
Административен референтен код (ARCNo) Попълнете с кода, присвоен след валидиране на електронния административен документ e-DA. Ако се изисква повече от една референция, това поле може да се генерира толкова пъти, колкото е необходимо. |
Текст 21 | |||||
| <IECAmount> | no |
Размер на акциза за реда (IECAmount) Размер на акциза, включен в данъчната основа за реда в документа, ако не е посочен в отделен ред в документа, при „Индикатор за продукт или услуга (ProductType)“ = E. |
Парична | |||||
| <DocumentTotals> | да | Общи суми по документа (DocumentTotals) | Н/Д | |||||
| <TaxPayable> | сума на TaxValue на позициите | да | Сума на дължимия данък (TaxPayable) | Парична | ||||
| <NetTotal> | сума от NetValue на позициите | да |
Обща сума по документа без данъци (NetTotal) Това поле не трябва да включва сумите, свързани с данъците, изброени в Таблица 2.5. – Данъчна таблица (TaxTable). |
Парична | ||||
| <GrossTotal> | сума от GrossValue на позициите | да |
Обща сума по документа, включително данъци (GrossTotal) Това поле не трябва да отразява никакви удържани данъци, включени в структура 4.1.4.21. – Удържан данък (WithholdingTax) |
Парична единица | ||||
| <Валута> | само ако payments.CurrencyIsoCode != EUR | не | Не трябва да се генерира, ако документът е издаден в евро. | Н/Д | ||||
| <CurrencyCode> | payments.currencyIsoCode | да |
Код на валутата (CurrencyCode) В случай на чужда валута, това поле трябва да бъде попълнено в съответствие с ISO 4217. |
Текст 3 | ||||
| <CurrencyAmount> | плащания.ForeignAmount | да |
Обща сума в чуждестранна валута (CurrencyAmount) Стойност на поле 4.1.4.20. 3. – Обща сума по документа, включително данъци (GrossTotal), в оригиналната валута на документа. |
Парична | ||||
| <ExchangeRate> | payments.ForeignAmountExchangeRate | да |
Валутен курс (ExchangeRate) Трябва да бъде посочен обменният курс, използван за превръщане в EUR. |
Десетична | ||||
| <Settlement> | не |
Споразумения или начини на плащане. Ако се изисква повече от една препратка, тази структура може да бъде генерирана толкова пъти, колкото е необходимо. |
Н/Д | |||||
| <Отстъпка при плащане> | не |
Бъдещи споразумения за отстъпка (SettlementDiscount) Трябва да се попълни с договорите за отстъпка, които ще се прилагат в бъдеще върху настоящата стойност. |
Текст 30 | |||||
| <SettlementAmount> | не |
Сума на уреждането (SettlementAmount) Представлява договорената сума за бъдеща отстъпка, без да се засяга настоящата стойност на документа, посочена в поле 4.1.4.20.3. — Обща сума на документа с данъци (GrossTotal). |
Парична | |||||
| <SettlementDate> | не |
Договорена дата на уреждане (SettlementDate) Информацията, която трябва да се включи, е договорената дата за плащане с отстъпка |
Данни | |||||
| <PAYMENTTERMS> | не |
Условия за плащане Информацията, която трябва да бъде включена, е договорените условия или крайният срок за плащане. |
Текст 100 | |||||
| <Плащане> | не |
При смесени плащания сумите трябва да бъдат посочени по вид на платежното средство и дата на плащане. Ако се изисква повече от един референтен номер, тази структура може да се генерира толкова пъти, колкото е необходимо. |
Н/Д | |||||
| <PaymentMechanism> |
плащания.PaymentType Съответствие:
|
не |
Начин на плащане (PaymentMechanism) Трябва да се попълни с:
|
Текст 2 | ||||
| <PAYMENTAMOUNT> | payments.amount | не |
Сума на плащането (PaymentAmount) Трябва да бъде посочена сумата за всеки метод на плащане. |
Парична | ||||
| <PAYMENTDATE> | не | Дата на плащане (PaymentDate) | Дата | |||||
| <WithholdingTax> | не |
Данък, удържан при източника Ако са необходими повече от една референция, тази структура може да бъде генерирана толкова пъти, колкото е необходимо. |
Н/Д | |||||
| <WithholdingTaxType> | не |
Код на вида данък, удържан при източника (WithholdingTaxType) В това поле трябва да посочите вида на данъка, удържан при източника, като го попълните с:
|
Текст 3 | |||||
| <WithholdingTaxDescription> | не |
Причина за удържане на данък (WithholdingTaxDescription) Трябва да се посочи приложимата правна разпоредба. Ако кодът на вида данък (WithholdingTaxType) = IS, трябва да се въведе съответният данъчен код. |
Текст 60 | |||||
| <WithholdingTaxAmount> | не |
Сума на удържания данък (WithholdingTaxAmount) Трябва да се посочи сумата на удържания данък. |
Паричен | |||||
Други документи
Освен „Търговски документи за потребители (SalesInvoices)“, SAF-T съдържа и други документи:
- Документи за движение на стоки (MovementOfGoods)
- Документи за проверка на стоки или предоставяне на услуги (Работни документи)
- Издадени документи за получаване (Payments)
Съответствието на тези раздели е равностойно на раздела „Търговски документи за клиенти (SalesInvoices)“ и включва данни от типовете документи, изброени в статията „Съответствие на типовете документи в SAF-T (PT)“
Тази статия е преведена автоматично.
Коментари
0 коментара
Влезте в услугата, за да оставите коментар.